۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین بقاع متبرکه قزوین میزبان مردم در لحظه تحویل سال
کد خبر: ۳۶۷۵۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

بقاع متبرکه قزوین میزبان مردم در لحظه تحویل سال

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه متبرکه سطح استان قزوین خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه تحویل سال در بقاع متبرکه و گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.

بقاع متبرکه قزوین میزبان مردم در لحظه تحویل سال
میثم عباسپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، از اجرای طرح آرامش بهاری در قزوین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امسال اجرای طرح آرامش بهاری مقارن با ماه مبارک رمضان است از این رو برنامه‌های متعددی متناسب با این ایام تدارک دیده شده است.
 
 وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به مناسبت فرارسیدن ماه ضیافت الهی به مدت 30 شب 30 برنامه تبلیغی، فرهنگی و مذهبی با عنوان «ضیافت الهی در بهار جانان» در مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: این برنامه با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین به صورت زنده از شبکه استانی در حال پخش است و هر شب اذان مغرب و عشاء از همان محل اجرای برنامه در مسجد یا امامزاده به صورت زنده اجرا می‌شود.
 
وی عنوان کرد: برنامه «ضیافت الهی در بهار جانان» با محوریت تبلیغ وقف، اجرای نیات موقوفات و معرفی اماکن مذهبی برگزار می‌شود.
 
اعزام 70 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان
 
عباسپور خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری قریب 70 مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف سطح استان قزوین اعزام شدند.
 
وی با اشاره به اینکه 55 بقعه مجری اجرای برنامه طرح آرامش بهاری و ضیافت است، گفت: شهرستان‌های قزوین، البرز، بوئین‌زهرا و تاکستان مشمول اجرای این طرح هستند.
 
این مسئول عنوان کرد: در برخی بقاع شاخص استان قزوین مراسم لحظه تحویل سال نو برگزار می‌شود از جمله آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین که این برنامه در ساعت 6.5 صبح در لحظه سال تحویل اجرا خواهد شد و با هم افزایی و تعامل صورت گرفته با بنیاد شهید استان، مقرر شده است تا یک برنامه به صورت متمرکز در این مکان برگزار شود.
 
وی در ادامه بیان کرد: در قالب اجرای طرح آرامش بهاری، خیمه‌های معرفت در امامزادگان استان قزوین دایر می‌شود همچنین طرح مسطورا «زندگی با آیه‌ها» در همه بقاع متبرکه با وجود مبلغین و فعالان قرآنی توانمند اجرا می‌شود.

اجرای مراسم جزو خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه قزوین 

عباسپور خاطرنشان کرد: در این ایام در تمامی بقاع متبرکه دارای شرایط اجرای برنامه در استان از جمله امامزاده حسین(ع)، امامزاده سلطان سید محمد(ص)، امامزاده آمنه خاتون(س) و امامزاده علی(ع) قزوین مراسم جزو خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان، مفسران قرآن که از موسسه تفسیر قم دعوت شدند به تفسیر کلام الهی در مساجد و امامزادگان و اماکن مذهبی استان خواهند پرداخت.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: در قالب برنامه ضیافت الهی در بهار جانان، 30 شب 30 برنامه زنده، 30 افطاری ساده، 30 برنامه تبلیغی ترویجی و فرهنگی مذهبی در بحث وقف و 30 برنامه خدمت رسانی و خدمات اجتماعی در قبال وقف داریم که این برنامه‌ها از محل موقوفه حاج محمدحسین امین الرعایا برگزار می‌شود.
 
وی در پایان در خصوص اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه گفت: در بقاع متبرکه زائرسرا وجود دارد که غالباً رایگان هستند لذا زائرانی که در بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند با لحاظ رعایت موارد شرعی ایام ماه مبارک رمضان و مباحث اجتماعی و حجاب اسلامی می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

انتهای خبر/7003
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان