۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین تورهای یک روزه قزوین‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان قزوین:

تورهای یک روزه قزوین‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: با توجه به تقاون ماه رمضان و ایام نوروز ، امسال در نظر داریم با همکاری دفاتر مسافرتی تورهای یک روزه و نیم روزه قزوین‌گردی را برای رفاه حال شهروندان روزه‌دار برگزار کنیم.

تورهای یک روزه قزوین‌گردی در ایام نوروز برگزار می‌شود
نادر محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به آمادگی استان قزوین برای میزبانی از گردشگران نوروزی اظهار کرد: در حوزه نظارت و بازرسی از اوایل بهمن ماه مرحله اول نظارت بر تاسیسات گردشگری استان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات به هم‌استانی‌ها و هموطنان صورت گرفته است.

وی افزود: این بازدیدها با همراهی ادارات نظارت بر اماکن، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اداره دامپزشکی، تعزیرات و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: مرحله اول برای بررسی و اعلام نواقص تاسیسات گردشگری انجام شد و اخطارهای لازم به مجموعه‌های گردشگری داده شده است.

وی ادامه داد: مرحله دوم بازدید‌ها با هدف پیگیری اخطاریه‌ها و روند رفع نواقص تا 24 اسفندماه صورت می‌گیرد و مرحله سوم آن نیز تا پایان ایام نوروز به منظور آمادگی میزبانی از گردشگران و رفع موانع احتمالی ادامه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام شب عید و نوروز اظهار کرد: با توجه آیین نامه گردشگری ستاد ملی، چندین جلسه در ستاد استانی خدمات سفر با حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری و فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شده است تا این تلاقی مبارک نفع مردم روزه‌دار و گردشگران باشد و خدمات خوبی به منظور معرفی ظرفیت‌ها گردشگری و آداب و رسوم استان قزوین ارائه شود.



وی تاکید کرد: امسال در نظر داریم با همکاری دفاتر مسافرتی تورهای یک روزه و نیم روزه قزوین‌گردی را برای رفاه حال شهروندان روزه‌دار برگزار کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان قزوین افزود: در این ایام همچنین مجموعه دولت‌خانه صفوی به عنوان مرکز اصلی میزبان گردشگران خواهد بود و برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مراسم آیینی سمنوپزان، برنامه‌های فرهنگی روز جهانی آب و نوروز و اجرای تئاتر خیابانی به مناسبت روز ملی نمایش‌های آئینی را برگزار خواهیم کرد.

برپایی سفره‌های افطار در دولتخانه صفوی

وی یادآور شد: نوروز امسال با هماهنگی‌های اداره اوقاف و امور خیریه قزوین بنا داریم که به مدت چند شب در مجموعه دولتخانه صفوی سفره‌های خیریه افطار برپا کنیم.
 
محمدی بیان کرد: تمامی فضاهای اقامتی استان در ایام نوروز به صورت 24 ساعته فعال بوده و مجموعه‌های گردشگری، تاریخی، خدماتی و رفاهی و تفریحی استان در این ایام باز خواهند بود و به گردشگران نوروزی خدمات ارائه خواهند داد.
 
وی تاکید کرد: تهمیداتی در نظر گرفته شده است که هم شان ماه مبارک رمضان حفظ شود و هم با پذیرایی مناسب و برپایی سفره‌های ساده افطاری در واحدهای منتخب گردشگری زمینه معرفی آداب و رسوم و میهمان‌نوازی قزوینی‌ها را فراهم کنیم.
 
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: بر اساس نظر کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر استان، تمامی مراکز گردشگری بعد از زمان افطار نیز فعال بوده و عمده برنامه‌ و مراسمات واحدهای گردشگری در ایام نوروز بعد از زمان افطار خواهد بود.
 
محمدی در پایان گفت: در ایام نوروز پیش‌رو علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مجموعه دولتخانه صفوی قزوین در تمامی شهرستان‌های قزوین و مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان نمایشگاه صنایع دستی برپا خواهد شد.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان