۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در قزوین
کد خبر: ۳۶۷۵۰۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اعلام کرد:

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در قزوین

معاون بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب در قزوین ۱۹۰ لیتر در شبانه‌روز است که نسبت به روزهای عادی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در قزوین
حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره بر لزوم مدیریت مصرف آب در روزهای منتهی به آخر سال اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب در قزوین 190 لیتر در شبانه‌روز است که نسبت به روزهای عادی 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در برخی شهرهای استان در روزهای آخرسال به دلیل مصرف بالا با موضوع ناترازی تولید و مصرف مواجه هستیم که سبب افت فشار آب در برخی ساعات شده است.

معاون بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین بیان کرد: در مناطق جنوب شهر قزوین، شهرهای بیدستان، شریف‌ آباد، اسماعیل آباد و دیگر مناطقی که پایبند به آیین خانه‌تکانی به صورت سنتی هستند و شستشو به صورت خانگی انجام می‌شود، این ناترازی و افزایش مصرف بیشتر به چشم می‌خورد.

کاهش 50 درصدی میزان بارش نسبت به میانگین بلندمدت

وی ادامه داد: عدم مدیریت مصرف در روزهای منتهی به آخرسال از سوی برخی هم‌استانی‌ها، موجب کم‌شدن فشار آب در دیگر مناطق و کمبود آب در روزهای آتی خواهد شد، که با توجه شرایط بحران آبی که استان با آن مواجه است، لازم است هم‌استانی‌‌های عزیز در حفاظت از منابع محدود آبی بکوشند.

حیدری با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که با مدیریت مصرف آب امکان توزیع آب را برای همه شهروندان فراهم کنیم تاکید کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روز در محلات و در گشت‌های روزانه تذکرات لازم را در خصوص مدیریت مصرف به هم‌‍‌استانی می‌دهند و جریمه مصرف بالاتر از الگو در فیش واریزی لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره پویش ملی خانه‌تکانی و مدیریت مصرف آب افزود: از هم‌استانی می‌خواهیم در صورت امکان؛ شستشوی فرش و قالی خود را به قالیشویی‌ها بسپارند و از هدررفت آب به صورت شستشوی سنتی جلوگیری کنند.

معاون بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: براساس آمار میزان بارش نسبت به میانگین بلندمدت 50 درصد کاهش یافته که در صورت عدم مدیریت مصرف و ایجاد ناترازی بین تولید و تقاضا در سال آینده با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

حیدری در پایان با اشاره به روش‌های مدیریت مصرف در خانه تکانی گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب؛ در تمیز کردن حیاط، بالکن از جارو و سطل آب استفاده کرده و شیر آب را به صورت متوالی باز نگذاریم، از شستشوی فرش و پتو به صورت سنتی خودداری کرده و آبی که مواد شوینده ندارد را برای گلدان و باغچه‌ها استفاده کنیم.

 خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان