۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۸۰ کانون فرهنگی مساجد در استان قزوین دایر است
کد خبر: ۳۶۷۴۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

۳۸۰ کانون فرهنگی مساجد در استان قزوین دایر است

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از افزایش ۱۰ کانون عمومی به تعداد کانون‌‌های مساجد استان در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان دایر است.

۳۸۰ کانون فرهنگی مساجد در استان قزوین دایر است
حجت‌الاسلام سید رئوف تقوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸۰ کانون در سطح استان قزوین وجود دارد که از این تعداد نزدیک به ۲۰۰ کانون فعال است‌.

وی افزود: از تعداد ۳۸۰ کانون موجود در سطح استان قزوین نزدیک به ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، شهری بوده و مابقی روستایی است.

راه‌اندازی ۲۰ کانون تخصصی خواهران در کانون‌های مساجد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از افزایش ۱۰ کانون عمومی به تعداد کانون‌‌های مساجد استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال با تمهیدات صورت گرفته ۲۰ کانون تخصصی خواهران جدید تاسیس شده است.

وی با اشاره به فرآیند کاری کانون‌های تخصصی خواهران عنوان کرد: در گذشته هر کانون مسجدی دارای یک واحد خواهران بود که امسال کانون‌های دارای ظرفیت به یک کانون‌های مستقل و مجزا با عنوان کانون تخصصی ویژه خواهران تبدیل شدند.

تقوی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی ویژه بانوان با موضوعات مختلفی از قبیل فرزندآوری، جوانی جمعیت و سبک زندگی در کانون‌های تخصصی خواهران اجرا شده، همچنین دوره‌های آموزشی با هدف اشتغال‌زایی برای اعضای این کانون‌ها برگزار می‌شود.

توزیع یک هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان

وی با اشاره به تهیه بیش از یک هزار بسته معیشتی توسط مجموعه کانون‌های تخصصی ویژه خواهران گفت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که در کانون‌های تخصصی خواهران دنبال می‌شود تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند شناسایی شده است که در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: برگزاری مرحله استانی مسابقات قرانی مدهامتان و اعزام برگزیدگان به مرحله کشوری از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است که خوشبختانه نفر دوم مسابقات اذان کشور به آقای مهدی جوزی از استان قزوین اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت به صورت گسترده در سطح کانون‌های مساجد استان قزوین، پیگیری برنامه‌های اشتغال‌ زایی و کارآفرینی، آموزش مدیریت برای ارکان کانون‌ها، سرکشی و بازدید اعضای شورای شهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از کانون‌ها، تشکیل جلسات کانون‌ها با ائمه جمعه شهرستان‌ها و حضور مسئول کانون‌های مساجد در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که امسال انجام شد.

اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در سال جاری

تقوی با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا دو محفل عمومی انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی در سطح استان برپا شد.

وی در خصوص فعالیت اعضای کانون‌های مساجد بیان کرد: همه بچه‌هایی که در مساجد فعالیت می‌کنند اعم از کانون مساجد، بسیج، ان‌جی‌یوها و مراکز نیکوکاری و غیره خود را بازوهای اجرایی مدیر مسجد یعنی امام جماعت مسجد می‌دانند و امامان جماعت هم به عنوان مدیران مساجد به فرموده مقام معظم رهبری، راهبر جریان فرهنگی اجتماعی در هر محله هستند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: ما فعالیت‌ها را در واقع به شکل محله محور می‌بینیم و این تغییر رویکردی که باید در فعالیت‌های فرهنگی شکل بگیرد را به عنوان یک طرح‌ محله محور نگاه می‌کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: احصای مشکلات محلات و راهکاریابی مسائل در قالب اجرای طرح محله محور انجام می‌شود و در این میان ارگان‌هایی نظیر کانون‌های مساجد، سپاه و بسیج وظیفه تسهیل‌گری دارند.

برگزاری همایش تقدیر از فعالان کانون‌های مساجد استان قزوین 

تقوی از برگزاری همایشی به مناسبت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قزوین خبر داد و گفت: همایش تقدیر از فعالان کانون‌‌های مساجد از جمله مدیران، ائمه جماعات، هیئت امنا، فعالان فرهنگی همراه با کانون‌ها روز شنبه (۱۹ اسفند) با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برپایی میز خدمت در مسجدالنبی(ص) قزوین همزمان با برگزاری نماز جمعه این هفته در جهت پاسخگویی به سوالات عموم مردم و فعالان کانونی از دیگر برنامه‌هاست.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین درخصوص برنامه‌های کانون مساجد به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: سخنرانی پس از اقامه نماز جماعت در مساجد، برگزاری محافل تلاوت قرآن کریم، جزو خوانی، آموزش قرآن برای خواهران و برادران، توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های نیازمند از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: اجرای برنامه‌های تصویری متناسب با ایام نوروز در برخی از مساجد، برگزاری اردوهای درون شهری، برگزاری مسابقات ورزشی بین مسجدی در رشته‌های فوتبال دستی و تنیس روی میز و همچنین مسابقات قرآنی بین کانونی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان