۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین استان قزوین دارای ۲۲ شهید غریب اسارت است
کد خبر: ۳۶۷۴۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۷:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

استان قزوین دارای ۲۲ شهید غریب اسارت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: سال آینده کنگره ملی شهدای غریب اسارت برگزار می‌شود و ما در استان قزوین ۲۲ شهید غریب در اسارت داریم.

استان قزوین دارای ۲۲ شهید غریب اسارت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ سمیه اسمعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که عصر امروز با محوریت تشریح عملکرد دولت سیزدهم و همچنین برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت بزرگداشت روز شهدا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد؛ اظهار کرد: روز ۲۲ اسفند ماه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
 
وی افزود: با توجه به نامگذاری هفته شهدا از تاریخ 16 تا 22 اسفند ماه 11 عنوان برنامه شاخص در حوزه‌های مختلف تدارک دیده شده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: همه ما مدیون خون شهدا و فداکاری جامعه ایثارگران هستیم که با تلاش و جانفشانی خود باعث به ثمر نشستن نهال انقلاب شدند که مصادیق مختلفی دارد و از جمله آن حضور گسترده و پرشور مردم پای صندوق‌های رای در تاریخ 11 اسفند بود که علی‌رغم وجود همه مشکلات، جوسازی و تحریم‌های دشمنان مشارکت خوبی داشتند.
 
برگزاری بالغ بر ۲ هزار برنامه فرهنگی و یادواره در سطح استان
 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دولت سیزدهم بیان کرد: برگزاری بالغ بر ۲ هزار برنامه فرهنگی و یادواره در سطوح مختلف شهری و روستایی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید استان در طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم است که بنیاد شهید از این آمار در بیش از۲۰۰ مورد به عنوان متولی یا مشارکت کننده با سایر دستگاه‌ها و نهادها حضور داشته است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم می‌توان به برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی و هنری در سطح شهرستانی، استانی و کشوری، اعزام سه هزار و 300 ایثارگر به اردوهای زیارتی، سیاحتی و راهیان نور و اعزام ۲۶۵ ایثارگر به عتبات عالیات اشاره کرد.
 
گلزار شهدا باید به مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی شهرمان تبدیل شود
 
وی با تاکید براینکه گلزار شهدا باید به مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی شهرمان تبدیل شود، گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط مناسب و اجرای طرح جامع گلزار شهدا، تمام برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در این مکان و در جوار شهدای عالی‌مقام برگزار شود.
 
اسمعیلی درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح جامع گلزار شهدا بیان کرد: این طرح در دولت سیزدهم در دستور کار بنیاد شهید استان قزوین قرار گرفت و در حال حاضر به مرحله فاز نهایی تایید طرح رسیده است.
 
وی ادامه داد: امیدواریم از سال آینده با جذب اعتبارات مورد نیاز بتوانیم بحث ساماندهی مجدد گلزار شهدا شهر قزوین را در فازهای مختلف عملیاتی کنیم.

اجرای طرح پایش سلامت برای 6200 نفر از جامعه ایثارگران استان
 
این مسئول به راه‌اندازی خانه خلاق در مرکز رشد قزوین با هدف حمایت بیشتر از نخبگان جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: همچنین تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه ایثار و شهادت استان قزوین از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید استان است.
 
وی در ادامه از اجرای طرح پایش سلامت برای 6 هزار و 277 نفر از جامعه ایثارگران استان در دوره فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: انجام ۱۷ هزار دیدار طی دو سال گذشته در قالب اجرای طرح سپاس، افزایش ۳ برابری کمک معیشت جامعه ایثارگران، خرید و ارائه تجهیزات پزشکی به ایثارگران، برپایی میز خدمت و ملاقات حضوری و انجام 39 سفر شهرستانی از دیگر اقدامات انجام شده است.
 
قزوین جزو 5 استان برتر به لحاظ وضعیت گلزار شهدا است
 
اسمعیلی تاکید کرد: قزوین جزو 5 استان برتر به لحاظ وضعیت گلزار شهدا است اما با اجرای طرح جامع تلاش داریم تا وضعیت گلزار شهدا را ارتقا ببخشیم و برای این منظور نیازهای مختلف احصا شده که از جمله آن نیاز به احداث حسینیه، ساخت مرکز فرهنگی برای اجرای برنامه‌ها، افزایش وسعت موزه شهدا و نصب المان‌های مختلف برای معرفی بهتر شهدای شاخص استان است.
 
وی تصریح کرد: پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد ریال وام مسکن و پرداخت قریب به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام صندوق قرض‌الحسنه شاهد به جامعه ایثارگران طی دو ساله فعالیت دولت سیزدهم انجام شده است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خصوص عناوین تعدادی از برنامه‌های هفته شهدا در استان گفت: تجلیل از ایثارگران مدال آور کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی، هنری و قرآنی، نخبگان، معتمدین معین و فعالین حوزه ایثار و شهادت انجام شد.
 
وی در پایان گفت: سال آینده کنگره ملی شهدای غریب در اسارت برگزار می‌شود که این افراد کسانی هستند که در دوره اسارت به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و ما در استان قزوین 22 شهید غریب در اسارت داریم.

انتهای پیام/7003
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان