۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۱۳ واحد گردشگری در قزوین گواهی استاندارد دریافت کردند
کد خبر: ۳۶۷۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین:

۱۳ واحد گردشگری در قزوین گواهی استاندارد دریافت کردند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین گفت: ۱۳ واحد گردشگری شامل دو هتل، سه سفره‌خانه سنتی، پنج مهمانپذیر و سه واحد پذیرایی بین‌راهی در قزوین طی سال جاری موفق به دریافت گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری شدند.

۱۳ واحد گردشگری در قزوین گواهی استاندارد دریافت کردند
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، نادر محمدی گفت: صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری براساس ماده ۱۱ آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری مطابق با دستورالعمل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای درجه‌بندی این تاسیسات انجام می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: در این راستا شرکت‌هایی در استان برای تطبیق شرایط تاسیسات گردشگری با استانداردهای تعیین شده به فعالیت می‌پردازند و واحدهای خدمات دهنده گردشگری از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه های بوم‌گردی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی، بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به روند صدور مجوز خاطرنشان کرد: پس از بازدید بازرسان مهلت سه تا ۶ ماهه به‌ منظور رفع موارد عدم انطباق به مدیران تاسیسات داده می‌شود و سپس در جلسه تشکیل کمیسیون درجه‌بندی استان  درجه واحد مورد نظر به تصویب می‌رسد.

محمدی یادآور شد: تاکنون ۲۴ واحد گردشگری موفق به دریافت گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند و ۱۶ واحد دیگر هم در فرآیند استانداردسازی شرکت کرده‌اند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان