۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین کلاس‌های ورزشی مادر و کودک برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۴۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

در مسجد امام رضا(ع) قزوین؛

کلاس‌های ورزشی مادر و کودک برگزار می‌شود

دبیر هیات‌ ورزشی مادر و کودک در قزوین گفت: کلاس‌های ورزش مادر و کودک در مسجد امام رضا (ع) قزوین برگزار می‌شود.

کلاس‌های ورزشی مادر و کودک برگزار می‌شود
ریحانه زرباف در گفتگو با خبرنگار حوزه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: در حوزه ارتباط مسجد، مدرسه و خانواده علاوه‌بر یک سری دوره‌های آموزشی متفاوت در حوزه فعالیت‌های ورزشی قصد داریم که کلاس‌های ورزشی مادر و کودک را در مسجد امام رضا (ع) قزوین برگزار کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین گفت: کلاس‌های ورزش مادر و کودک، این شرایط را فراهم می‌کند تا فضایی مناسب برای مادر و فرزند فراهم شود تا در این بستر مناسب، بتوان آموزش‌های لازم را به کودک داد. 
 
وی ادامه داد: از سوی‌ دیگر مادرانی که یک یا چند کودک در خانه دارند، اغلب برای رفتن به باشگاه و تمرینات ورزشی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.
 
دبیر هیات‌ ورزشی مادر و کودک افزود: این کلاس‌ها با توجه به مفهومی که دارند، اجرا خواهد شد چراکه برخی از باشگاه‌های ورزشی که این عنوان را در تبلیغات خود آورده‌اند اما در مرحله اجرا معتقد هستند که مادر باید از کودک خود جدا باشند و به ورزش بپردازند؛ اما در اصل هدف این است که کودکان زیر سه سال در کنار مادر خود ورزش کنند.

زرباف تشریح کرد: البته برنامه‌های ورزشی برای کودکان صفر تا یک سال و یک تا سه سال متفاوت است به لحاظ تغییرات رشدی که‌ در این‌ سن وجود دارد و برای بچه‌های بالای سه سال یعنی سه تا 6 سال به خاطر وجود استقلال شخصیتی در آن‌ها و مراحل شکل‌گیری اش نیازی به کنار هم بودن مادر و کودک وجود ندارد و به سلیقه کودک مرتبط است.
 
وی ادامه‌ داد: البته ناگفته نماند اجباری هم در سن زیر سه سال نداریم ولی قاعدتاً این سن افراد مایل هستند که در آغوش و کنار مادر باشند.

دکترای فیزیولوژی ورزش ادامه داد: برای روزهای آتی برای این رشته در مسجد امام رضا (ع) ثبت‌نام خواهیم داشت و این مسجد که در خیابان دانشگاه است جزو مساجدی است که در راستا و تبعیت از سخنان رهبری در اجرای کارهای فرهنگی حمایت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درکنار رشته رشته های سواد مالی کودکان؛آشپزی ,علمی شو و سواد حرکتی برای کودکان زیر شش سال هم برگزار می‌شود
 
گفتنی است این طرح در راستای اشاعه فرهنگ ورزش در خانواده‌ها و سهولت همراهی مادر به همراه کودک خود اجرا می‌شود.

انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان