۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین رشد ۲۱ درصدی تولید تخم‌مرغ در قزوین
کد خبر: ۳۶۷۳۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۸ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

رشد ۲۱ درصدی تولید تخم‌مرغ در قزوین

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تولید تخم مرغ در واحدهای مرغداری این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشده داشته است.

رشد ۲۱ درصدی تولید تخم‌مرغ در قزوین
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان؛ علی رمضان‌پور اظهار کرد: امسال ۹۷ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های این استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل مبنی بر ۸۱ هزار تن، با رشد ۲۱ درصدی همراه است.

وی به عملکرد تولید تخم مرغ در ماه گذشته پرداخت و تصریح کرد: در بهمن ماه امسال 8 هزار و ۱۵۰ تن تخم مرغ در این استان تولید شده که در مقیاس ماهانه نیز با افزایش چشمگیری همراه هستیم.

به گفته این مسئول، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در استان قزوین تولید شود که ۲۰ درصد آن در داخل استان مصرف شده و مازاد مصرف برای استان‌ها دیگر ارسال می‌شود.

رمضان‌پور یادآور شد: در حال حاضر ۶۸ واحد مرغ تخمگذار در استان قزوین فعال است که ظرفیت تولید آنها 8 میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهرستان آبیک در استان قزوین به لحاظ داشتن تعداد بالای واحدهای مرغداری، به عنوان قطب تولید تخم مرغ در منطقه محسوب می‌شود.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان