۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین تمامی دستگاه‌ها باید پیوست مردمی‌سازی داشته باشند
کد خبر: ۳۶۷۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۳ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت:

تمامی دستگاه‌ها باید پیوست مردمی‌سازی داشته باشند

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گفت: تمامی دستگاه‌ها باید پیوست و جلسات مردمی‌سازی داشته باشند؛ الگوی مردمی‌سازی توسط مدیران اجرایی استان باید انجام شود تا اهداف دولت مردمی سیزدهم به ثمر بنشیند.

تمامی دستگاه‌ها باید پیوست مردمی‌سازی داشته باشند
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سید علی عبودتیان در جلسه شورای اداری استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به نقشه‌های دشمن برای زیر سوال بردن اقتدار ملت ایران اظهارکرد: شیطان همیشه در کمین است، اما دست غیب خداوند همواره پشت این ملت ایران بوده و است.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) همواره معتقد بود که دست توانای خدا در قدرت مستضعفین است، این مبنای فکری بنیانگذار نظام دینی ما بوده است، در نگاه امام راحل مردم خلیفه و حکمران هستند چراکه اگر اراده و خواست مردم در تمام این 45 سال که از انقلاب می‌گذرد نبود، شاید تاریخ جور دیگری رقم می‌خورد.
 
دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت بیان کرد: گاهی قصه مردمی‌سازی دولت سیزدهم یک بازی تلقی می‌شود، اما واقعاً یک اقدام پوپولیستی نیست، بلکه یک واقعیت است و مختص دولت فعلی نیست چه بسا از ابتدای انقلاب به آن توجه شده منتهی در ادواری از آن غفلت شده است.
 
وی ادامه داد: دستگا‌ه‌های اجرایی منابع، امکانات و بودجه محدودی دارند، از طرفی یکسری مسائل جدید مانند مسائل زیست محیطی، تحریم و کمبود دارو، رانش زمین، کمبود آب و خشکسالی و... خواسته و ناخواسته بر مدیران تحمیل می‌شود که حل تمام آن با امکانات محدود دولتی امکان‌پذیر نیست.
 
عبودتیان خاطرنشان کرد: با این حجم مسائل مختلف و با این امکانات بسیاری از مسائل قابل حل نیست و نیاز به یک اراده قوی دارد که آن ورود حلقه‌های میانی در حل مسائل است.
 
وی با بیان اینکه هرکشوری بر اساس ایدئولوژی و اقتضائاتی الگوی حکمرانی خود را می‌چیند، بیان کرد: امام خمینی(ره) بدون پول و پشتیبانی تنها با جهاد تبیین توانست بر مردم سیطره پیدا کند و انقلاب پیروز شد.
 
دستیار رئیس جمهور ادامه داد: امام(ره) در اوج محبوبیت به ایران بازگشت و در اوج محبوبیت رای «آری» را از مردم برای پیاده‌سازی حکومت الهی دریافت کرد.
 
وی افزود: ساده‌سازی و فراگیری سیاست امام (ره) بود، درست برعکس غرب که با پیچ و خم دادن به امور به دنبال حذف مردم از تصمیم‌گیری هستند، امام به دنبال مردمی‌سازی بود، این شعار آقای رئیسی نیست بلکه خواست امامین انقلاب و جزو آرمان‌های انقلاب است.

عبودتیان خاطرنشان کرد: ما با مشارکت مردمی در هشت سال دفاع مقدس عزتمندانه جنگیدیم؛ این الگوی همیشگی ما بوده که مسائل مردم را به دست خود مردم حل کنیم.
 
وی تاکید کرد: مردمی‌سازی چند فایده دارد، اولاً مردم را برای حل مسائل پای‌ کار می‌آورد و از ظرفیت مردمی برای حل مسائل خود و جامعه استفاده می‌کند، چراکه با بودجه و امکانات محدود دولتی نمی‌توان همه امور را حل و فصل کرد، دوم اینکه گاهی مسائلی توسط مردم بیان می‌شود که مدیر از آن بی‌خبر است و از ظرفیت اطلاعاتی مردم استفاده می‌شود.
 
دستیار رئیس جمهور افزود: پویایی و احساس اعتماد عمومی چیزی است که با پیاده‌سازی الگوی مردمی به دست می‌آید، دولت سیزدهم به مردم اعتماد کرده و حلقه‌های میانی را برای رفع مسائل مردم به وجود آورده است.
 
قزوین مردمی پویا و با تدبیر دارد

وی با بیان اینکه قزوین مردمی متدین، با تدبیر و فهیم دارد بیان کرد: ستاد دولت در قزوین ستادی هوشمند است که تمام همت خود را در راستای رسیدگی به مشکلات به کار گرفته است.
 
عبودتیان اظهار کرد: در جریان طرح شهریاران بیش از یک هزار و 676 ایده از استان قزوین ثبت شده که 238 ایده به مرحله داوری رسیده است، این نشان از پویایی و حساس بودن مردم قزوین نسبت به مسائل پیرامون خود دارد، این ایده‌ها باید برای سال آینده نقطه اقدام باشد.
 
وی یادآور شد: تمامی دستگاه‌ها باید پیوست و جلسات مردمی‌سازی داشته باشند؛ الگوی مردمی‌سازی توسط مدیران اجرایی استان باید انجام شود تا اهداف دولت مردمی سیزدهم به ثمر بنشیند.
 
وی با اشاره به لزوم مشارکت در انتخاب پیش رو بیان کرد: تاکید رهبری معظم انقلاب در این انتخابات به تواصی است، تواصی به معنی دعوت به حق و بحث و گفتگوی مستدل است و این وظیفه همه مردم خواهد بود.

دستیار مردمی‌سازی رئیس جمهور ادامه داد: انتخابات آبروی نظام است هر چه میزان مشارکت بالاتر باشد، امید دشمن ناامیدتر خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: دشمن با تمام تلاش خود سعی در ایجاد ناامنی در کشور دارد تا مردم پای صندوق‌های رأی نیایند، در این خصوص باید همت، تلاش و همکاری صورت گیرد تا مشارکت حداکثری رقم بخورد و دشمن به هدف خود دست پیدا نکند.
 
عبودتیان در پایان گفت: باید خدمات دولت در حوزه‌های مختلف برای مردم بازگو شود تا در این فضای سیاه‌نمایی بارقه امید در دل مردم ایجاد شود، وقتی رهبر انقلاب، بزرگان نظام موضوع مشارکت را بارها به مردم گوشزد کردند به حتم چیزی را پشت پرده می‌بینند که نیاز است به آن لبیک بگوییم
 
انتهای خبر/۲۰۰۱
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان