۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین علیه تخلف «شانا» در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) اعلام جرم شد
کد خبر: ۳۶۷۲۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲ ساعت: ۱۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

علیه تخلف «شانا» در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) اعلام جرم شد

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: هیات بازرسی انتخابات استان درباره تخلف «شانا» در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) به مراجع قضائی اعلام جرم کرد.

علیه تخلف «شانا» در دانشگاه بین‌المللی امام (ره) اعلام جرم شد
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که امشب در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به واجدین شرایط رای دادن در استان اظهار کرد: شهرستان قزوین دارای ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ واجد شرایط رای دادن، آبیک ۷۳۹ هزار و ۴۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر، بوئین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر، آوج ۴۴۱ هزار و ۵۲ نفر و تاکستان ۱۳۹ هزار و ۹۶۸ نفر  واجد شرایط رای دادن است.

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۴۶۰ رای اولی در استان قزوین وجود دارد، افزود: ۵۰ درصد فضای رای متوجه شهرستان قزوین و خود شهر قزوین است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین درباره تخلف انتخاباتی توسط شانا که مراسمی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شده بود، گفت: مکاتبات انجام شد و هیات بازرسی به مراجع قضائی اعلام جرم کرد که هم مرتبط با تبلیغات زودهنگام و هم در اختیار گذاشتن اموال دولتی بدون مجوز است.

وی افزود: کل ثبت‌نام کنندگان برای سه حوزه انتخابیه استان قزوين ۳۴۹ نفر بودند که از این تعداد ۲۳۱ نفر تایید صلاحیت شدند، ۵۱ نفر عدم تایید صلاحیت، هشت نفر عدم احراز و ۲۳ نفر از کاندیداتوری انصراف دادند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در حوزه قزوین، البرز و آبیک ۱۵۰ نفر برای دو کرسی، در بوئین‌زهرا و آوج ۵۶ نفر و در حوزه تاکستان ۲۵ نفر هر کدام برای یک کرسی به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: این درحالیست که در انتخابات دوره یازدهم کل ثبت‌نام کنندگان ۲۳۳ نفر بودند که ۸۳ نفر تایید صلاحیت شده بودند که نسبت به ۳۴۹ نفر این دوره ۵۹ درصد رشد داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین بیان کرد: عدم تأییدها دوره گذشته ۷۵ نفره بوده است که نسبت به ۵۱ نفر این دوره ۳۰ درصد کاهش‌ پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تعداد یک هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای برای انتخابات استان در نظر گرفته شده است که تعداد ۸۳۹ شعبه آن ثابت و ۲۵۷ شعبه در استان سیار است.

کاظمی اظهارکرد: از این تعداد ۷۶ شعبه آن شهری و ۲۹۳ شعبه روستایی خواهد بود.

معاون امنیتی سیاسی استانداری قزوین بیان کرد: استان قزوین آمادگی کامل دارد که در ۱۱ اسفند با تمام ظرفیت‌ انتخابات را برگزار کند و با حضور گسترده مردم این انتخابات تبديل به نقطه عطفی در تاریخ کشور شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: براساس قانون نامزدان انتخاباتی می‌توانند تا ۷۲ ساعت قبل انتخابات انصراف خود را اعلام کنند.
 
وی ادامه داد: از سوم اسفندماه فیلم‌های تبلیغاتی کاندیدا با استفاده از فرصت شبکه سه گانه تبلیغاتی استان پخش خواهد شد.

معاون امنیتی سیاسی تصریح کرد: این شبکه‌های انتخاباتی استان قزوین در سه شبکه انتخاب، تمدن و تاک از فردا با جستجو در رسانه ملی قابل دسترسی است.

وی افزود: تعداد هفت فیلم مناظراتی از نامزدان داوطلب در حوزه قزوین، البرز و آبیک تهیه شده که طی هفت برنامه در از فردا تا روز قبل از انتخابات پخش خواهد شد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به مصادیق تخلفات انتخاباتی بیان کرد: در زمینه تخلفات و التزام به قانون با هیچ کس تعارف نداریم، در بخش قانون انتخابات چارچوب‌های تبلیغاتی مشخص است و جرائم به‌روزرسانی شده و به اطلاع نامزدهای انتخاباتی رسیده شده است.

وی بیان کرد: کسی که به کرسی قانون تکیه می‌زند باید نسبت به سرمایه‌های اجتماعی مراقب بیشتری داشته باشد و به دنبال فضای تخریبی و سیاه‌نمایی نباشد.

کاظمی تاکید کرد: ما نسبت به اعتماد عمومی مردم مسئولیت داریم و اجازه نداریم رفتارهایی به کار ببریم که موجب هتک حیثیت افراد شود.
.
وی ادامه داد: پرهیز از دو قطبی سازی که ذهنیت جامعه را به تنازع می‌برد و اتحاد و همدلی مردم را از بین ببرد به شدت به نامزدان توصیه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی از دادن وعده‌های غیرمسئولانه بپرهیزند و در شعارها و وعده‌های خود را در چارچوب اختیارات خود بیان بدانند.

انتهای خبر/ ۲۰۰۱


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان