۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین مشارکت در انتخابات قاعده شهروندی را تکمیل می‌کند
کد خبر: ۳۶۷۲۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۷ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

هنرمند قزوینی:

مشارکت در انتخابات قاعده شهروندی را تکمیل می‌کند

هنرمند قزوینی گفت: درست است بسیاری از مردم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که آنان را از برخی مسئولین دلزده کرده اما این دلزدگی نباید باعث شود با قاعده شهروندی و ایرانیت خود خداحافظی کنند.

مشارکت در انتخابات قاعده شهروندی را تکمیل می‌کند
حمیدرضا سبحانی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: انتخابات در ذات خود یک فرصت برای انسان‌ها است، فرصت تصمیم‌گیری برای آینده خود و جامعه که البته این یک حق اجتماعی است.

وی با بیان اینکه انتخابات حق مردم است که متاسفانه با بازی‌های سیاسی مخلوط شده، افزود: ربط دادن انتخابات با دعواهای سیاسی و جنجال‌های حاشیه‌ای موجب ضرر به مسائل کلان کشور شده و از وجدان سیاسی به دور است زیرا مانع از پیشرفت کشور خواهد شد.

این هنرمند قزوینی یادآور شد: فضای انتخاباتی در 45 سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نشان داده که انتخابات با وجود چینش گروه‌‍‌های سیاسی مختلف در هدف‌گذاری کلی کشور تغییری ایجاد نمی‌کند، بلکه این نحوه رسیدن به اهداف و سرعت اجرای آن توسط منتخبین تغییر می‌‎کند، در تمام جهان معجزه اجتماعی باید از درون خود ملت اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: عدم شرکت در انتخابات هدف را تغییر نمی‌دهد، بالاخره باید افرادی برای تصدی نمایندگی مجلس انتخاب شوند، چه ما به پای صندوق رای برویم و چه نرویم، اما عدم مشارکت باعث می‌شود مقبولیت و اقتدار نظام در عرصه بین‌المللی به مخاطره بیافتد.

سبحانی‌نژاد بیان کرد: دشمن به دنبال این است که ناامید کردن مردم برای شرکت در عرصه‌های اجتماعی مشروعیت و اعتبار ملی ما را زیر سوال ببرد، مردم باید در تصمیم‌گیری‌های خود این مهم را در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: درست است بسیاری از مردم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و آنان از برخی مسئولین دلزده شده اما این دلزدگی نباید باعث شود با قاعده شهروندی و ایرانیت خود خداحافظی کنند.

این نویسنده قزوینی اظهار کرد: در برهه‌‌های حساس نباید هیجان‌زده شد، خلط مبحث و ربط انتخابات به مسائل دیگر هیچ وقت نمی‌تواند کارگشا باشد، البته من خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهم مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنم، اما وظیفه دارم که مانند هرکسی که تریبون و تاثیری بر روی مردم دارد این آگاهی روشنگری‌ها را به زعم خودم انجام دهم.

وی ادامه داد: نگاه سیاسی به خودی خود یک بضاعت خوب است اما وقتی با سیاسی‌کاری همراه شود مشکل‌ساز می‌شود، گروه‌های سیاسی بدانند نباید با هر روش و وسیله‌ای به قدرت برسند زیرا اگر انتخاب آنها براساس شایستگی اخلاق‌ و خدامحوری صورت نگرفته باشدچهار سال دیگر توسط مردم پس زده‌ خواهند شد.

سبحانی‌نژاد بیان کرد: هیچ الزامی برای مشارکت در انتخابات وجود ندارد اما مردم بدانند انتخاب یک فرصت برای شهروندان است تا وکالت خود را به کسانی بدهند چرا از حق شهروندی استفاده نشود؟

وی با اشاره به لزوم انتخاب افراد شایسته توسط مردم افزود: در انتخاب افراد نباید دنبال قومیت‌ و قبیله‌گرایی بود زیرا یک نماینده مجلس علاوه بر وظایف استانی، وظایف کشوری نیز دارد و تاثیر مستقیم بر قانون‌گذاری خواهد داشت و با رای و نظر خود زندگی خود، همشهری و دیگر هموطنانش در اقصا نقاط کشور را تحت شعاع قرار خواهد داد.

این هنرمند قزوینی تصریح کرد: اگر چایی خوردن ما با یک نامزد انتخاباتی منجر به رای دهی به او باشد، این انتخاب ظلم به خود، جامعه و آیندگان است، انتخاب ما باید براساس شایستگی صورت بگیرد.

وی افزود: باید برای مردم روشن کرد که بحث امنیت و اقتدار ملی شوخی‌بردار نیست، همانگونه که دعواهای خانگی ما نباید منجر به شکستن حرمت خانوادگی شود، کم و کاستی‌ها و دلخوری‌های جامعه نیز نباید حرمت نظام را در برابر دشمنان و فضای بین‌المللی بشکند.

سبحانی‌نژاد یادآور شد: حضور حداکثری مردم در انتخابات و دیگر عرصه‌های سیاسی و اجتماعی اعتبار نظام و حکومت را بالا خواهد برد، چرا که از اول هم پشتوانه این انقلاب مردم بوده و هستند، همانگونه که امام خمینی(ره) در روز دوازدهم بهمن 1357 در بدو ورود خود به ایران گفت: من به پشتوانه مردم دولت تعیین می‌کنم.

وی تاکید کرد: برخی به گمان خود با دعوت مردم به عدم شرکت در انتخابات به دنبال نافرمانی مدنی هستند، در حالی که این نافرمانی مدنی نیست بلکه نوعی لج‌بازی مدنی است، نافرمانی زمانی اتفاق می‌افتد که خرق عادتی صورت گرفته باشد ولی انتخابات جزو ارکان نظام جمهوری اسلامی همواره بوده و هست.

این فیلمنامه نویس با اشاره به لزوم جوانگرایی در بدنه مسئولان بیان کرد: کسانی که برای انقلاب زحمت زیادی کشیده‌اند برای همه محترم هستند اما باید بدانند که دوره آنها تمام شده است و باید جایگاه خود را به جوان‌های پرشور و مستعد بدهند تا به عنوان بازوی مشورتی در کنار آنان باشند.

وی افزود: از طرفی دولت‌مردان و منتخبین باید به شعور جوانان احترام بگذارند، جوان و نوجوان امروزی برای هر شعار و حرکتی به دنبال استدلال و منطق است هیچ حرفی را بدون دلیل نمی‌پذیرند، خدمتگزاران مردم بدانند و احترام به شعور مخاطب را جزو اصول اولیه مسئولیت خود در نظر بگیرند تا آشتی اجتماعی و وحدت ملی صورت بگیرد.
 
سبحانی‌نژاد در پایان گفت: اگر برخی از افراد جامعه به هر دلیل احساس کنند که در حقشان اجحاف شده و به جایگاهشان یا مواهب اقتصادی اجتماعی نرسیده‌اند، باید به خاطر هدف بزرگتر که آن حفظ اقتدار و امنیت میهن است تا حد توان و با بینش قوی از آنها در این مقطع زمانی چشم‌پوشی کنند و به پای صندوق رای بیایند، چرا که یک رای هم اثرخود را خواهد گذاشت و انشاالله روزگار بهتری پیش رو خواهد بود.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان