۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ساخت نخستین اسکنر سه بُعدی سایز انسان در کشور
کد خبر: ۳۶۷۱۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

هنرمند قزوینی برنده سیمرغ بلورین عنوان کرد:

ساخت نخستین اسکنر سه بُعدی سایز انسان در کشور

برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: از آنجایی که در پروژه «احمد» فعالیت دو بُعدی امکان‌پذیر نبود و برای تکثیر جمعیت نیاز به اسکن افراد داشتیم، نخستین اسکنر سه بُعدی را با تلاش مهندسین برای اولین بار در کشور ساختیم.

ساخت نخستین اسکنر سه بُعدی سایز انسان در کشور
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌و‌هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمد برادران در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات پارک علم‌ و فناوری استان قزوین برگزار شد، با اشاره به کارنامه هنری خود اظهار کرد: در سال ۹۶کاندید جشنواره سیمرغ شدم و در سال ۹۸ دیپلم افتخار و سیمرغ جشنواره را کسب کردم.
 
وی درباره پروژه فیلم «احمد» که به مدت یک سال روی آن کار شده بود، افزود: این پروژه نزدیک به ۶۰۰ پلان داشت و چالش اصلی این پروژه بحث کثرت جمعیت بود و از روز اول این موضوع بنده را هم درگیر کرد و پلان‌های سختی که داشت ابتدا ناامیدکننده بود اما با موفقیت عمل شد.
 
برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تشریح کرد: تعداد تجهیزات هوایی و هلی‌کوپترها که باید در صحنه حاضر می‌شدند بسیار بحث‌های مهمی بودند و در فیلم‌سازی این موارد چالش‌هایی را به همراه می‌آورد. در فیلم حجم زیادی هواپیما وجود دارد و باید از همان ابتدا به فکر شبیه‌سازی و اسکن و .... باشیم.
 
برادران تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۵ آبان ماه سال جاری پیش‌تولید فیلم احمد ادامه داشت و از آذر ماه پروژه تولید شروع شد. در این پروژه به دلیل کمبود زمان و اینکه پروژه باید در سه ماه تکمیل می‌شد، کار مجموعه در هر مرحله سخت‌تر می‌شد و به این نتیجه رسیدیم که به صورت دو بُعدی نمی‌شود این کار را مانند سینما رقم زد و با فیلم‌برداری دو بُعدی نمی‌توانیم بازیگر اضافه کنیم؛ بنابراین طراحی و ساخت نخستین اسکنر سه بُعدی سایز انسان در کشور در استان طراحی شد. 
 
وی اظهار کرد: درمورد جمعیت باید پوسته اصلی را از واقعیت می‌گرفتیم و با گریم هنرمندان در لباس‌های سخت و گیریم‌های سخت و سنگین ادغام می‌کردیم و هر روزه ۳۰۰ هنرمند در صحنه حاضر می‌شدند.

هنرمند قزوینی با اشاره به سختی‌های اسکن تری‌دی عنوان کرد: در این پروژه‌ به این نتیجه رسیدیم که، از هنرمندان عکاسی سه بُعدی شود و با اسکن تری‌دی جمعیت را تکثیر کنیم، در اسکن تری‌دی باید فرد به‌ طور کامل ساکن باشد و اگر کوچک‌ترین تکانی بخورد این جسم اسکن نمی‌شود و چون انسان به همان میزان که نفس می‌کشد در نرم‌افزار خطا ایجاد می‌کند و فرمی که از جسم عکاسی می‌کند باید ۶۰ دوربین در لحظه باشد و به‌ طور نرمال حداقل باید ۱۲۰ عدد دوربین باشد که تهیه دوربین‌ها بسیار چالش سختی بود.
 
وی خاطرنشان کرد: در بحث کاراکترها مجبور شدیم به موشن کپچر روی بیاوریم و خوشبختانه حرکات بدن هم با این نرم‌افزار ضبط کردیم و حرکات بدن را با پوسته‌های اسکن شده ترکیب کردیم.
 
برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یادآور شد: حجم زیادی مدلینگ در صحنه وجود داشت و خوشبختانه مدیریت بسیار خوبی در این مرحله انجام شد، هر بخش از این پروژه در کمتر از ۱۰ و ۱۵ روز وقت داشت و باید جمع‌آوری می‌شد. اعتباری که فقط برای مجموعه اسکنر داده شد و فقط در حد خرید قطعه بود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
 
برادران گفت: ۲۸ هزار نفر ساعت کاری در پروژه «احمد» صورت گرفته که کار فوق تخصصی است و اکثر دوستان تربیت شده دفتر مهندسان هستند و فعالیتشان مبتنی بر تکنولوژی است.
 
وی تاکید کرد: این مجموعه جزو معدود شرکت‌های سینمایی کشور است، در عرصه فعالیت‌های سینمایی تنها شرکتی هستیم که در عرصه دانش‌بنیان به سینما ارائه خدمت می‌کنیم. این مباحث مهاجرت معکوس را به همراه دارد و از خروج بسیاری از نخبه‌ها از کشور جلوگیری می‌کند و باید در هر زمینه‌ای به هنرمندان توجه شود و فیلم‌ها و آثاری از این قبیل در کشور بیشتر رقم بخورد.
 
این هنرمند قزوینی ادامه داد: در فیلم احمد توانستیم همه چیز را در داخل مجموعه و با همکاری دوستان انجام بدهیم و این موضوع باعث شد بتوانیم با عدد منطقی‌تری این مجموعه را جمع کنیم که حدود ۶ الی ۷ میلیارد این پروژه هزینه در بر برداشت.
 
برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بیان کرد: رقیب این مجموعه خودمان هستیم، خوشبختانه فیلم «سلار» که فیلم جدید هندوستان است را ساختیم که این موضوع‌ بسیار افتخارآفرین است که به مرحله خاورمیانه هم دست یافتیم.
 
برادران افزود: کمال تشکر را از آقای احمدی رئیس پارک علم و فناوری استان دارم که چشم‌انداز مجموعه را درک و حمایت و پشتیبانی کرد و در نظر داریم بتوانیم از دوستان و همشهری‌های عزیز کمک بگیریم و آن‌ها را در عرصه فرهنگی راه دهیم و وارد بازار کار هنری کنیم و پردیس سینمایی دیجیتال را در قزوین بسازیم.
 
وی در ادامه اظهار کر: شرکت صرفاً در استان تمرکز نمی‌کند و از اطراف قزوین دوستان و همکارانی را هم در این عرصه به همراه داشتیم. چشم‌انداز شرکت در افق یک و دو ساله و در نهایت پنج ساله قصد دارد در کشور هزار نیرو جذب کند.
 
این هنرمند عرصه سینما گفت: تصمیم‌های کلان شرکت را مبتنی بر حمایت‌های دولتی نمی‌گذاریم زیرا به طول می‌انجامد و سعی بر این داریم که با تمام وجود خودمان به هدف‌هایمان برسیم و هنرمندان و جوانان کشور را در سنی که مربوط به این فعالیت‌ها است به کار بگیریم.
 
برادران خاطرنشان کرد: افرادی که به این حوزه علاقه‌مند هستند می‌توانند به صورت خودآموز آموزش‌هایی را در فضای مجازی یاد بگیرند و خود را در این عرصه تقویت کنند و به مرور وارد این زمینه شوند و این شرکت هم خوشحال می‌شود بتواند افراد هنرمند را جذب کند.
 
وی در پایان گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در این عرصه دارند و خواهشمندیم صدای مجموعه را به مسئولان برسانند و آن‌ها هم در این زمینه یار و یاور مجموعه باشند و هنرمندان را حمایت کنند تا استان را به قله موفقیت برسانیم و روز‌به‌روز بدرخشیم.
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان