۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین قزوینی‌ها از جشنواره فجر استقبال نکردند
کد خبر: ۳۶۷۱۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ ساعت: ۷:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر امور سینمایی حوزه هنری قزوین:

قزوینی‌ها از جشنواره فجر استقبال نکردند

مدیر امور سینمایی حوزه هنری قزوین گفت: هرچند استقبال سینما دوستان از فیلم‌های جشنواره فجر نسبت به سال گذشته بیشتر بود، اما در کل نسبت به چندسال اخیر استقبال چندانی از سوی همشهریان از این اتفاق صورت نگرفت.

قزوینی‌ها از جشنواره فجر استقبال نکردند
میلاد حبیبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: اکران فیلم‌های جشنواره فجر امسال از روز 16 بهمن الی 22 در دو سینمای بهمن و مهتاب قزوین آغاز شد.
 
وی افزود: این فیلم‌ها هر روز در دو سانس برای علاقه‌مندان سینما به نمایش درآمد.
 
مدیر امور سینمایی قزوین بیان کرد: هرچند استقبال سینما دوستان از فیلم‌های جشنواره فجر نسبت به سال گذشته بیشتر بود، اما در کل نسبت به چندسال اخیر استقبال چندانی از سوی همشهریان از این اتفاق صورت نگرفت.
 
وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از فیلم آغوش باز یادآور شد: بر طبق آمار رتبه اول استقبال هنردوستان شهر قزوین متعلق به فیلم آغوش باز و فیلم‌های شهسوار، آپاراتچی و احمد نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم، سوم و چهارم استقبال شهروندان قزوینی قرار گرفتند.

حبیبی بیان کرد: طی این مدت بیش از 1500 نفر از شهروندان به تماشای فیلم‌های جشنواره فجر نشستند.
 
وی ادامه داد: سطح فیلم‌های در این دوره از جشنواره مطلوب بود و تعداد فیلم‌های کارگردان اولی نیز در آن زیاد بود که این نشان از پویایی و جوان‌گرایی جشنواره نسبت به ادوار گذشته داشته است.
 
حبیبی در پایان گفت: فیلم‌هایی همچون مجنون، احمد، قلب رقه، آسمان غرب به لحاظ کیفی و محتوایی بسیار مطلوب و براساس فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی ساخته شدند که نشان از آینده رو به رشد سینمای ایران دارد.
 
گفتنی است، چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- رسما افتتاح و آیین اختتامیه آن در شامگاه 22 بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شد.
 
محمدهادی کریمی، پوران درخشنده، محمدحسین لطیفی، عبدالحمید قدیریان، شهاب اسفندیاری، مهدی فخیم‌زاده و بهرام عظیمی هیات داوران بخش ملی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بودند.
 
در این جشنواره سیمرغ بلورین بهترین فیلم به عباس نادران برای «مجنون»، بهترین کارگردانی به بهروز افخمی برای «صبح اعدام» تعلق گرفت.
 
همچنین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد به بهزاد خلج برای فیلم «مجنون»، ‌بهترین بازیگر مکمل زن به شبنم قربانی برای فیلم «مجنون» و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد به ارسطو خوش رزم برای فیلم «صبح اعدام»، بهترین بازیگر زن به مارال بنی آدم برای «پروین» و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به ساره رشیدی برای «احمد» اهدا شد.
 
در بخش نگاه نو، سیمرغ بلورین فیلم اولی به علی طاهرفر برای فیلم «آپاراتچی» و سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به جواد عزتی برای فیلم «تمساح خونی» تعلق گرفت.
 
و در بخش بهترین جلوه‌های بصری سیمرغ بلورین به محمد برادران هنرمند فرهیخته و جوان قزوینی برای فیلم «احمد» تعلق گرفته است.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان