۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین انقلاب اسلامی تمامی معادلات جهانی را به چالش کشید
کد خبر: ۳۶۷۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ساعت: ۱۲:۲۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی:

انقلاب اسلامی تمامی معادلات جهانی را به چالش کشید

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: ۲۲ بهمن برای مردم جهان نقطه‌ای عطف در تاریخ معاصر است؛ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از پدیده‌های تعیین‌کننده در قرن بیستم به شمار می‌رود که معادلات راهبردی نظام بین‌الملل را بر هم زد و اندیشه‌های الحادی را به چالش کشید.

انقلاب اسلامی تمامی معادلات جهانی را به چالش کشید
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»،‌ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، در چهل و پنجمین مراسم گرامیداشت ۲۲بهمن در قزوین اظهار کرد: قزوین دیار مردان مخلص و مجاهدان بی‌ادعاست، حضور گسترده مردم قزوین در مبارزات دوران پیروزی انقلاب و مجاهدت‌های مردم در دوران دفاع مقدس که با تقدیم هزاران رزمنده رقم خورد، برگ زرینی بر تاریخ ایران افزوده است.

وی افزود: قزوین علاوه‌بر تلالو نام شهیدان و ایثارگرانش در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب نیز جلوه‌گاه بخش عظیمی از تاریخ کشور است. مردمی که تدین و ولایتمداری‌شان چون نگینی در تارک ولایت می‌درخشد، نام قزوین با دفاع از ارزش‌ها عجین شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: توفیقات و پیشرفت‌های چشمگیر این استان در علم و اقتصاد و ظرفیت‌های عظیم سیاسی ثروتی ارزشمند و پشتوانه‌ای برای ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: این همایش حضور در راهپیمایی و تجدید میثاق با شکوه برای بزرگداشت ۲۲ بهمن شاهدی بر بصیرت مردم این خطه عزیز است‌.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۲ بهمن برای مردم جهان نقطه‌ای عطف در تاریخ معاصر است؛ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از پدیده‌های تعیین‌کننده در قرن بیستم به شمار می‌رود که معادلات راهبردی نظام بین‌الملل را بر هم زد و اندیشه‌های الحادی را به چالش کشید.

موسوی بیان کرد: این انقلاب در جنگ سرد و تقسیم دنیا بین شرق و غرب به پیروزی رسید و غلبه حاکمیت الهی بر زمین را نوید داد و با پیروزی خود اراده یک ملت آزاده را متجلی ساخت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در عصری به وقوع پیوست که اندیشه‌های غیرالهی بر جهان حکومت می‌کرد و امید آزادی‌خواهان به یاس و ناامیدی گراییده بود، اما توانست با ارائه الگویی متکی بر اندیشه ناب اسلامی، یک نظام مستقل و قدرتمند را در ایران عزیز ما مستقر کند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: انقلاب در پرتو آموزه‌های اسلام به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر وحدت و یگانگی، تحولی وسیع در جهان آفرید که در تاریخ ماندگار شد و بازتاب‌های گسترده و عمیقی در منطقه و جهان بر جای گذاشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: انقلاب ایران یک‌بار دیگر اسلام را به عنوان یک قدرت تعیین‌کننده در جهان مطرح نمود و ایستادگی در برابر قدرت‌های استعماری را ترسیم کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب ایران آغازی بر تمدن نوین جهانی و ظهور آخرین منجی و ذخیره الهی در زمین خواهد بود و این وعده محتوم الهی است که دستاورد آن عزت و عظمت و استقلال برای ملت ایران است.

موسوی عنوان کرد: مهمترین اهداف انقلاب ما عزت‌طلبی و استقلال‌خواهی بود. انقلاب موجب بیداری مستضعفان و ملل تحت ستم و نیز شکل‌گیری جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شده است.

وی با اشاره به مسئله فلسطین عنوان کرد: غرب آسیا موقعیت ممتازی در عرصه بین‌المللی دارد به همین دلیل در طول قرون اخیر همواره مورد طمع و دشمنی بیگانگان و دشمنان اسلام قرار داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: احیای مسئله فلسطین و تبدیل آن به مسئله اول جهان از دستاوردهای انقلاب است چراکه مردم مظلوم و ستم‌دیده در طول ۷۵ سال تحت ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند. در این دوران طولانی میلیون‌ها نفر شهید، مجروح، زندانی و آواره شدند و هزاران کیلومتر از خاک عظیم فلسطین به اشغال در آمده که قلب هر انسان آزاده در هر نقطه از جهان را به درد می‌آورد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: مبارزان و مجاهدان فلسطینی در پاسخ به ظلم‌ها و تجاوزات رژیم منحوص اسرائیل، عملیات طوفان‌الاقصی را طراحی کرده و ضعف‌های رژیم را نمایان کردند و نشان دادند این رژیم نامشروع در سراشیبی زوال قرار دارد و اگر حمایت‌های آمریکا نباشد محو رژیم را به چشم خود می‌بینیم. اما به یاری خدا به دست مجاهدان فلسطینی این اتفاق دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست.

موسوی افزود: نسل جدید و جوان فلسطین هراسی از رژیم کودک‌کش ندارد و تنها راه احقاق حقوق مردم فلسطین را مقاومت می‌دانند و هشیارند که برای آنها هیچ سودی در مذاکره با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مقامات غربی که ادعای آزادی و دموکراسی دارند نه تنها علیه جنایات رژیم موضع‌گیری نکردند بلکه حداکثر حمایت را به عمل آوردند و در برابر جنایات رژیم ناتوان و ضعیف ظاهر شدند.

وی گفت: در این شرایط اقدام جدی و تاثیر‌گذار ملت‌های آزادیخواه جهان علیه رژیم ضروری است تا با قطع شریان‌های حیاتی رژیم، مانع ادامه جنایات و تحقق حقوق مردم فلسطین شوند و داغ بدنامی را از چهره خود پاک کنند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: در آینده‌ای نزدیک رویداد مهم سیاسی اجتماعی انتخابات را رقم خواهیم زد. با توجه به وضعیت منطقه حضور پرشور مردم در انتخابات نه فقط ایران بلکه جبهه مقاومت را تقویت و امیدوار خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: انتخابات مولفه قدرت‌ساز و مانع به نتیجه رسیدن توطئه دشمنان و تضمین‌کننده تداوم نظام در مسیر پیشرفت خواهد بود.

وی ادامه داد: مشارکت پرشور مردم پای صندوق‌های رای، حلّال مشکلات کشور، تامین‌کننده امنیت و تضمین‌کننده منافع ملی است و کشور را در برابر تهدیدات بیگانگان ایمن خواهد کرد و اینگونه است که مسئولان در سیاست خارجی خود می‌توانند با عزت نفس و اقتدار عمل کنند.

موسوی اضافه کرد: دشمن در پی خلوت کردن صندوق‌ها، ناامید سازی، کاهش سطح مشارکت، مشروعیت‌زدایی است و بی‌ثبات سازی را طراحی کرده و دنبال می‌کند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: قطعاً حضور همگانی مردم بصیر، راهبردهای دشمن را خنثی کرده و حرکت نظام در مسیر پیشرفت و آبادانی را شتاب خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: ملت ایران با حضور پرشور خود در انتخابات یک‌بار دیگر ثابت خواهد کرد که پشتیبان انقلاب و ادامه دهنده راه شهیدان هستند و همواره حامی انقلاب و نظام بوده و در این آزمون بزرگ هم سربلند و روسفید خواهند بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: حضور مردم در عرصه‌های دفاع از انقلاب رمز پیروزی انقلاب است و ارتقاء روحیه فرزندان ملت در دفاع از امنیت را هم رقم خواهد زد.

وی در پایان گفت: قدرت منطقه‌ای ایران ناشی از حضور پرشور و مقاوم ملت در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب است که پای عزت و اقتدار و آقایی خود ایستاده‌اند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان