۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین انقلاب اسلامی خط بطلانی بر «جدایی دین از سیاست» کشید
کد خبر: ۳۶۷۰۹۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:

انقلاب اسلامی خط بطلانی بر «جدایی دین از سیاست» کشید

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: جمهوری اسلامی خط بطلانی بر این سیاست «جدایی دین از سیاست» کشید.

انقلاب اسلامی خط بطلانی بر «جدایی دین از سیاست» کشید
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا ادیانی در ششمین نشست مسئولین فراجا با گروه‌های مرجع و اقشار تأثیرگذار که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات تضمین‌کننده امنیت و موجب اقتدار ملی، عظمت و اعتلای کشور و همچنین عزت و آبروی ایران اسلامی در سطح جهان خواهد بود. انقلاب اسلامی خط بطلان بر استبداد و به موازات آن خط بطلانی بر استکبار بود.

وی با بیان اینکه انقلاب پایان راهبرد همیشگی دشمن بر جدایی دین از سیاست بود ادامه داد: همگان به یاد دارید که کلمه آخوند سیاسی بار منفی داشت برای اینکه روحانیت را از صحنه سیاست برحذر کنند طرفداران این ایدئولوژی مستکبران و مستبدان نیز به مثابه دولبه قیچی کنار هم قرار گرفته بودند تا اسلام سیاسی را از بین ببرند و در همین راستا مفهومی به نام آخوند سیاسی را ایجاد کردند، آن‌ها چنان تبلیغ می‌کردند که حتی حوزه‌های علمیه نیز پذیرفته بودند که نباید دین به سیاست آلوده شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا افزود: آیت الله مصباح یزدی گفتند عده‌ای از باب هستی جهان بینی دین در سیاست دخالت نکردند و عده ای از باب ایدئولوژی و امروز هم شیعه لندنی ٫اسلام آمریکایی ٫اسلام سران عرب و بعضی کشورهای اسلامی منطقه هم همین سیاست را دنبال می‌کنند.

ادیانی اذغان کرد: امام آن رهبر حکیم و آن مرد مجاهد و مخلص به معنای واقعی فرمود آخوند سیاسی جرم نیست آخوند نباید درباری باشد.تا جایی که فرمودند که کاسه‌ای که پسرم احمد و مصطفی در آن آب می‌خوردند چون من آخوند سیاسی بودم آب می‌کشیدند و بعد آب می‌خوردند.

این مسئول ادامه داد: حاصل ۲۳سال عمر پیامبر دو چیز بود عترت و قرآن.قران آمد که حکومت اسلامی تشکیل دهد.

وی افزود:چرا با ائمه مبارزه می‌کردند و در سیاه چاله‌های طویل و تاریک می انداختند به خاطر اینکه درس و بحث آنها حرفی از حکومت و سیاست نباشد.

این مسئول بیان کرد: دشمن این دیدگاه را تا اعماق جان مردم نشانده بود که دین مانع ترقی است و با همین حربه جهان اسلام را بیمار کردند، اما انقلاب اسلامی خط بطلانی بر این دیدگاه کشید. انقلاب اسلامی خط بطلان دائمی بر اتحاد غرب و شرق برای چپاول مردم بود، جمهوری اسلامی یکی از مصادیق و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه چرا امام را تبعید می‌کردند و با دیگر آخوندها کاری نداشتند تشریح کرد:چون امام داعیه براندازی داشت و داعیه براندازی سلطنت را داشت.

ادیانی تصریح کرد: یکی از دلایل ماندگاری و جاودانگی امام (ره)، تکیه به مردم بود، امروز هم آن کسی که با انتخابات مخالفت می‌کند، در حقیقت با نقش‌آفرینی مردم مخالف است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ادامه با اشاره به فتنه 88 افزود: امام خامنه ای هم در این سال بیشتر از اینکه از جمهوریت دفاع کند از اسلام دفاع کرد زیرا آرا را حق الناس و حق مردم می دانشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: انتخابات یکی از بزرگ‌ترین اعمال سیاسی و یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌های حضور تعیین‌کننده مردم است، دشمن می‌خواهد طوفانی به راه بیندازد که انتخابات پر رونق نباشد، چرا که می‌داند جمهوریت و اسلامیت این نظام منوط به آراء و حضور مردم است.

ادیانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی واقعا اگر کسی از دل صندوق و آرا مردم بیرون بیاید و انتخاب شود فارغ از هر حزب و جریان سیاسی آن را تایید می‌کند همانطور که دوره های قبل هم شاهد این ماجرا بودیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: جامعه در یک نگاه کلی به خواص و عامه مردم تقسیم می‌شود، همان طور که امام (ره) همیشه به متن مردم تکیه داشتند، ما نیز باید کارمان را با متن مردم پیش ببریم، زیرا مردم تمام‌کننده و تعیین‌کننده هستند و نگاه عامه مردم به خواص است، باید با همدلی و هم‌فکری در راستای تأثیرگذاری در انتخابات و بالا بردن مشارکت در انتخابات گام برداریم.

این مسئول افزود: بحث تولید ادبیات فاخر و جدید از ویژگی های رهبریان پیشرو و موفق در جهان است و امامین انقلاب هم در این مسیر یکه تازند.بحث عوام و خواص را هم ایشان اولین بار وارد سیاست کردند.

وی اظهار کرد: حضور در انتخابات، نصرت دین و عمل صالح است، اگر کسی صاحب قلم و جایگاه باشد اما طبق وظیفه خود، مردم را ترغیب و تشویق به حضور در انتخابات نکند، دچار خسران خواهد شد.
 
ادیانی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات به معنای پاسداری از خون شهدا، عظمت و اعتلای ایران اسلامی و اهتزاز پرچم توحید است، امروز یوم‌البدر، یوم‌الخندق و یوم‌الحنین است، دیروز جبهه ما چذابه، شلمچه، دشت آزادگان، دهلران و مهران بود، امروز جبهه ما حضور در پای صندوق‌های رأی است، امیدواریم با همدلی و هم‌فکری شما و با جهاد تبیینی که دارید، شاهد یک انتخابات پر رونق و پر شور باشیم.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان