۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین مسئولان باید نمره قبولی را از مردم بگیرند
کد خبر: ۳۶۷۰۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

مسئولان باید نمره قبولی را از مردم بگیرند

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: مردم ما همیشه در صحنه هستند و در بسیاری از مواقع از مسئولان جلوتر بودند و اکنون این مسئولان هستند که باید نمره قبولی را از مردم بگیرند.

مسئولان باید نمره قبولی را از مردم بگیرند
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست چراکه سعی کرده با ایجاد بازدارندگی و توان دفاعی بالا و پاسبانی دقیق از مرزها محیطی را فراهم آورد که ملت عزیز ایران در این آرامش به کار و تولید و فعالیت علم‌آموزی و تربیت نسل جدید بپردازند و زمینه رشد فضائل انسانی در کشور ایجاد شود.

وی افزود: در حال حاضر تعداد دانشگاه‌ها صدها برابر تعداد دانشگاه‌های قبل از انقلاب است و افراد تحصیل کرده کشور رشد چشمگیری داشته و نسبت افراد باسواد به بی‌سوادان افزایش شگفت آوری پیدا کرده است؛ همچنین در بسیاری از علوم و فنون حائز رتبه‌های قابل توجه در سطح جهانی هستیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث ماهواره و علم و فضا جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و این نشان می‌‌دهد در سایه امنیتی که در کشور جمهوری اسلامی ایجاد شده، زمینه رشد و پیشرفت و شتاب حرکت در بخش‌های مختلف برای کشور فراهم است.

تقویت حوزه رسانه‌‌ای، از رسالت‌های ماست

وی به رشد علمی فزاینده در ایران اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی دانشمند برتر در سطح دنیا داریم و علم و فن و دانش ایران زبانزد خاص و عام دنیاست و نشان می‌دهد در پرتو امنیتی که ایجاد شده جمهوری اسلامی توانسته زمینه رشد و توسعه را در بخش‌های مختلف فراهم سازد.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: در زمینه‌های اقتصادی هم ایران سرافراز و مقتدر به ویژه در سال های اخیر پیمان‌های مهمی چون پیمان شانگهای، بریکس و پیمان‌های دو جانبه و سه جانبه و چند جانبه منطقه‌ای و محوری را در سطح جهان برقرار کرده است.

وی تاکید کرد: دیپلماسی خوبی با کشورهای دنیا و کشورهایی که به عزت و استقلال ایران احترام می‌گذارند، منعقد شده است.

رشد و توسعه زیرساخت‌های کشور در دستور کار نظام است

این مسوول عنوان کرد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده که همه برای امنیت و حفظ کیان ملت جانشان را فدا کردند و هیچ گاه وجبی از خاک ایران را به دشمن ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌های عدالت اجتماعی، رشد و توسعه زیرساخت‌های کشور در دستور کار نظام بوده و با تشکیل جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی و قرارگاه‌های متعدد محرومیت زدایی در چهار دهه تلاش و حضور بسیجیان و جهادگران و گروه‌های مردمی فعال در سایه مردم سالاری دینی توانستیم چهره محرومیت را از بسیاری از نقاط کشور بزداییم که این محرومیت‌زدایی شامل توسعه راه‌های مواصلاتی، آسفالت و ایجاد راه آهن، فرودگاه‌ها، شبکه‌های حمل و نقل، پیشرفت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها همه این موارد نشان می‌دهد کشور ما در حال پیشرفت عظیمی است.

مردم دل در گرو اخلاص، تقوا و فسادستیزی مسئولان دارند

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم دل در گرو اخلاص، تقوا و فسادستیزی مسئولان دارند، افزود: اگر مردم ببینند مسئولان فسادستیز هستند و روی حرف‌ها و مواضع خود محکم می‌ایستند و با اخلاص و مدیریت جهادی عمل می‌کنند آنها هم به مسئولان اعتماد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما همیشه در صحنه هستند و در بسیاری از مواقع از مسئولان جلوتر بودند و اکنون این مسئولان هستند که باید نمره قبولی را از مردم بگیرند.

محمدبیگی به وظیفه مسئولان در قبال مردم اشاره کرد و گفت: اولین تکلیفی که مسئولان بر عهده دارند به نظر من تقویت اعتقادات دینی و تکمیل دینشان است تا در راهی که در پیش گرفتند راسخ‌تر و محکم‌تر قدم بردارند.

این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست

وی ادامه داد: مطالعه دقیق آرمان‌های امام و توجه به منویات مقام معظم رهبری دیگر وظیفه مسئولان است زیرا امامین انقلاب نقشه راه را برای ما ترسیم کردند و این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه امام راحل، راه ما و هدف او هدف ماست و رهنمودهای سازنده او مسیر حرکت ما را مشخص می‌کند بنابراین مسئولان باید مسیر حرکت را با دنبال کردن منویات رهبر انقلاب به شکل دقیق ترسیم کنند و در ادامه براساس آن برنامه‌ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در جنبه‌های مختلف به مسئولان ابلاغ شده و هر مسئولی بنا بر مسئولیتی که دارد این سیاست‌ها را باید مطالعه کند.

محمدبیگی نظارت بر اجرای قوانین را از دیگر وظایف مهم مسئولان امر برشمرد و گفت: مسئولان اگر اخلاص را در وجود خود تقویت کنند و مردم متوجه این ویژگی شاخص آنها و دغدغه و دلسوزی مسئولان شوند مطمئنا انسجام عمومی بیشتر می‌شود.

سرمایه اجتماعی بین مردم و مسئولان ارتقا پیدا کند

وی تاکید کرد: امروز باید تلاش کنیم سرمایه اجتماعی بین مردم و مسئولان ارتقا پیدا کند. متاسفانه به دلیل نارسایی‌ها، مشکلات، برخی کم کاری‌ها و عدم استفاده از مدیران توانمند و همچنین برخی ضعف‌ها که در شبکه‌های اجرایی یا نظارتی وجود دارد، شاهد بعضی ریزش‌ها هستیم.

محمدبیگی گفت: مسئولانی که از اصول و آرمان‌های امام و شهدا عقب گرد می‌کنند، بدانند که باید به امام و خون شهدا پاسخگو باشند بنابراین ما نیازمند ترمیم و بازسازی اعتماد عمومی خصوصاً در مورد جوانان هستیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان، کودکان و بانوان باید بیشتر مورد توجه باشند و فعالیت‌هایی که برای آنان انجام می‌شود تبیین شود، یکی از ضعف‌های بزرگ دولت و همه سه قوا عدم اطلاع‌رسانی دقیق فعالیت‌ها به مردم است.

محمدبیگی در پایان گفت: بهترین کارها در حوزه عدالت اجتماعی و مسائل مختلف اقتصادی برقرار شده اما مردم از آن باخبر نیستند، لذا تقویت حوزه رسانه‌‌ای از مهمترین رسالت‌های ماست.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان