۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین صادرات ۴۳۱ میلیون دلاری صنایع استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۰۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد:

صادرات ۴۳۱ میلیون دلاری صنایع استان قزوین

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۹ ماهه سال جاری میزان واردات استان قزوین ۸۴۵ میلیون دلار و میزان صادرات استان ۴۲۱ میلیون دلار بوده است.

صادرات ۴۳۱ میلیون دلاری صنایع استان قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محسن رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: ۳ هزار و 716 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری 36 هزار میلیاردی در استان داریم که زمینه اشتغال برای 152هزار نفر را مهیا کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری مربوط به آبیک و البرز و بیشترین اشتغال صنعتی مربوط به شهرستان البرز است و این صنایع شامل صنایع غذایی، شیمیایی، برق و فولاد و دیگر منسوجات هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز 976 واحد صنعتی جدید و توسعه‌ای به بهره‌برداری رسیدند که امسال نیز 128 طرح جدید و 173 طرح توسعه در واحدهای صنعتی اجرا خواهد شد که برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: 111 واحد صنعتی استان دانش‌بنیان و 151 واحد صنعتی دارای واحد تحقیق و توسعه است که با توجه به اهمیت وجود واحدهای تحقیق و توسعه در افزایش تولید‌، امسال 13 واحد جدید تحقیق و توسعه راه‌اندازی شد.

رستمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای رفع موانع تولید بیان کرد: از ابتدای امسال 84 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که طی آن 359 مورد از مشکلات واحدهای صنعتی مطرح و 537 مصوبه در راستای رفع موانع واحدهای صنعتی صادر شده است.

وی افزود: 433 مصوبه این کارگروه اجرا و 114 مصوبه نیز در دست اقدام و پیگیری است.


۲ هزار جواز تاسیس صادر شده است


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیشترین حجم سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی را در شهرستان قزوین دانست و افزود: از ابتدای سال جاری هزار و 986 جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری161 هزار میلیارد تومانی را صادر کرده‌ایم که اگر به بهره‌برداری برسد زمینه اشتغال برای 83 هزار نفر را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: تعداد ۶۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در استان در حال اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۱۶ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

رستمی با بیان اینکه این واحدها از خروج ارز از کشور ممانعت خواهند کرد، گفت: این واحدها عمدتاً صادرات‌محور بوده و اجرای آنها مانع از ورود محصول خارجی به کشور می‌شود، به همین دلیل توجه ویژه‌ای برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها وجود دارد.

وی یادآور شد: در سفر ریاست جمهوری ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان مصوب شده است که بانک‌ها نیز در پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به موضوع معادن استان بیان کرد: امسال تعداد 175 مورد پروانه اکتشاف صادر کردیم و 11 میلیون تن در سال از معادن استان برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: در همین راستا 750 میلیارد طرح معرفی کرده‌ایم که 120 میلیارد آن به مصوبه نهایی رسیده است و ۱۰ هزار میلیارد برای تامین مالی سرمایه در گردش معادن در نظر گرفته شده است.

رستمی میزان واردات استان قزوین را  845 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در 9 ماهه سال جاری میزان 421 میلیون دلار صادرات داشتیم که شامل اقلام ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، پلیمری، لوازم خانگی، محصولات سلولزی و کشاورزی، نساجی و ... بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 9 جلسه تنظیم بازار در استان برگزار شده که 109 مصوبه داشته است که 90 مورد آن اجرا و 19 مورد مابقی در حال پیگیری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین حمایت از مشاغل خانگی را از وظایف سازما دانست و افزود: در این راستا 261 مورد مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات معرفی شده که مجموعاً 37 میلیارد و 270 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به موضوع نظارت بر بازار اظهار کرد: از 9 ماهه اخیر 24 هزار و 605 مورد بازرسی داشتیم که شهرستان قزوین بیشترین میزان بازرسی را داشته و طی آن ۳ هزار و 825 پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.
رستمی در پایان گفت: کمترین میزان تخلفات مربوط به شهرستان آوج و بیشترین آن مربوط به قزوین بوده، همچنین طی این مدت به ۲ هزار و 633 شکایت مردمی رسیدگی شده است.

انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان