۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه همه جانبه
کد خبر: ۳۶۷۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

یادداشت:

ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه همه جانبه

احمد خورگامی، دبیرجمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در قزوین در یادداشتی نوشت: انقلاب اسلامی برکات بسیاری از جمله عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه برای ملت به ارمغان آورده است.

ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه همه جانبه
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، قزوین نقش بزرگی در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی داشته و از آغاز مبارزات انقلابی در سال 1342 تا پیروزی انقلاب در سال 1357 همواره در جریانات و تحولات انقلابی و مبارزه علیه رژیم شاه حضوری فعال داشتند.

در قزوین علمایی چون آیت‌الله سامت، آیت‌الله ابوترابی و آیت‌الله باریک‌بین و بسیاری از بزرگان سردمدار قیام‌های مردمی بودند و بارها توسط رژیم شاه دستگیر شده و به زندان رفته یا تبعید شدند.

اما اوج این اقدامات که با تحرکات مردمی نیز همراه بود از روزهای ششم و هفتم دی ماه سال 1357 برای مردم قزوین رقم خورد.

نقطه آغاز این قیام از تجمع مردم در روز ششم دی ماه آغاز شد که مردم قزوین پس از تجمع در مسجدالنبی (ص)، با تظاهرات و دادن شعار به خیابان امام خمینی(ره) آمدند، که در درگیری با نیروهای رژیم چهار پسرعمو، به نام‌های محمدحسین، احمد، ابوالفضل و مصطفی محمودیان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند.

در کتاب چهار جلدی تاریخ انقلاب قزوین که از طرف مرکز اسناد اسلامی بر اساس اسناد ساواک تهیه شده، آمده است: مردم در هفتم دی‌ماه برای شرکت در مراسم تشییع شهدای روز قبل از تمام خیابان‌ها راهی امامزاده حسین(ع) شدند که توسط تانک زیر گرفته شدند.

در این کتاب آمده به قدرتی جنایات این روز سخت و جانکاه بود که بر اثر آن چندین زن باردار سقط جنین کردند و تعداد یادی اجساد پاک شهدا در غسالخانه امامزاده حسین (ع) وجود داشته است.

مردم قزوین مانند دیگر شهرهای ایران همواره همراه و همگام با آرمان‌های نظام بوده و در بزنگاه‌های پای عهده و پیمان خود با انقلاب اسلامی می‌مانند.

انقلابی که برکات بسیاری از جمله عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه برای ملت به ارمغان آورده است.

موضوع عدالت اجتماعی و توزیع مناسب فرصت‌ها به قدری در دوران پسا انقلاب آشکار است که قابل مقایسه با دوران پیش از انقلاب نیست.

امروزه در حوزه عمرانی و توزیع امکاناتی همچون بهبود راه‌های ارتباطی روستایی و اینترنت و امور زیرساختی در تامین آب و برق توجه ویژه به روستاها شده است، به طوری که از این حیث تفاوت چندانی با مراکز شهرها ندارند، این از اثرات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که تلاش کرده توزیع امکانات برپایه عدالت اجتماعی اتفاق بیافتد.

بعد از انقلاب با تاسیس نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف جامعه شده و برای ریشه‌کنی فقر تلاش‌های در راستای تحقق عدالت اجتماعی صورت گرفته است.

اکنون نقاط قوت نظام اسلامی ایران در حوزه امنیتی و نظامی غیرقابل انکار است، یادمان هست که زمانی بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی که نهال انقلاب در حال پا گرفتن بود چگونه دشمنان تلاش کردند جنگ هشت ساله را به ایران تحمیل کنند و در حالی با ما جنگید که هیچ سلاح و امکانات دفاعی نداشتیم چه برسد به تجهیزات نظامی و موشک.

امروز به لطف جمهوری اسلامی ایران و صرف کردن فعل خواستن نه فقط ایران بلکه حتی گروه‌های نظامی و شبه نظامی در دیگر کشورها در ذیل جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند نیز مسلح به پهپادهای نظامی و موشک‌های دور برد هستند.

جای بسی امید و افتخار است که بنیه نظامی و امنیتی کشور به قدری قابل اتکا است که با وجود جنگ‌های متعدد در منطقه و در مرزهای ایران، درون کشور مایه آسایش و آرامش فرزندان این خاک و آب است.

در حوزه رفاه عمومی نیز به نظر می‌رسد کارهای خوبی صورت گرفته، اما هنوز نقاط ضعفی وجود دارد که با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم باید برای رفع آن کوشید.

رهبر انقلاب در این بیانیه بیان کردند که در چهل ساله اول انقلاب نقاط قوت زیادی داشتیم که باید به آن پرداخته شود و در چهل ساله دوم انقلاب نیز باید علاوه بر پررنگ‌تر کردن نقاط قوت نقاط ضعف را از بین ببریم، بتوانیم اقدامات مثبتی را جایگزین آن کنیم.

در حوزه محرومیت‌زدایی از ابتدای انقلاب تلاش‌های خوبی صورت گفته و این قطار پیشرفت همچنان در حال پیشرویی و تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه بسیار است.

باید دانست که پشتوانه حکومت‌ها در تمام دوران مردمان آن نظام هستند، اگر حکومت‌ها فاقد پشتوانه مردمی باشند در سطوح بین‌المللی جایگاهی برای مذاکره  ندارند، چرا که در مسائل بین‌المللی وزنی که برای دولت‌ها در نظر می‌گیرند براساس مشارکت مردم است.

مردم ما علی‌رغم مسائل و مشکلاتی که در اقتصاد و معیشتی داشته و دارند اما بزنگاه‌ها همواره پشت نظام بودند و حمایت جدی خود را ولایت و نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.

باوجود تبلیغات سوء دشمن برای ناامید و دلسرد کردن مردم از حضور اجتماعی اما این ایرانی‌های غیور هستند که دشمن و ایادی‌اش را غافل گیر کرده و بر عهد و میثاق خود با انقلاب مهر تایید می‌زدند، امروز عرصه انتخابات یکی از این بزنگاه‌هاست که لبیک ایرانی‌ها را به ندای انقلاب می‌طلبد.

هرچند رسیدن به این مهم رسانه‌ها باید نقش تبیینی خود را ایفا کنند و احزاب و جریانات سیاسی پای کار بیایند و مسیر گفتگو و مذاکره را برای به راه انداختن شور انتخاباتی  و دستگاه های اجرایی تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی  و معیشتی فراهم کنند و مردم را به حضور پر رنگ امبدوار کنند که انشالله حضوری پررنگ داشته باشند.

انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان