۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین قزوین پایلوت تولید خودروهای برقی می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۰۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ساعت: ۲۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین:

قزوین پایلوت تولید خودروهای برقی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: ۱۲۸ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشته است و قصد داریم استان پایلوت تولید خودروهای برقی شود.

قزوین پایلوت تولید خودروهای برقی می‌شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، علی رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که شامگاه (یکشنبه) 15بهمن در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین سالانه 137 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده دارد.

وی افزود: ارزش افزوده استان به ترتیب شامل 51 درصد خدمات، 35 درصد صنعت، 14 درصد کشاورزی است.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: استان قزوین چهار برابر سهم مساحت خود از کشور تولیدات کشاورزی و پنج برابر سهم خود از کشور تولیدات صنعتی دارد.

این مسئول ادامه داد: ساختار اقتصاد قزوین بیشتر اقتصاد صنعتی و کشاورزی است.

رحمانی عنوان کرد: قزوین استانی تولیدی است در حالی که در استان‌های بزرگ، خدمات نیمی از اقتصاد را تشکیل می‌دهد از این رو در صدد هستیم تا سهم اقتصاد خدمات را در استان تکمیل کنیم چون هم ارزش افزوده بالا و هم بار کمتری روی محیط زیست دارد.

اشتغال بیش از 151 هزار نفر در واحدهای صنعتی قزوین 

وی بیان کرد: بیش از 3هزار و 540 واحد صنعتی در استان قزوین دایر است که 151 هزار و 213 نفر در آنها اشتغال دارند.

رحمانی ادامه داد: 164 هزار و 435 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان داریم و قزوین بیشترین سهم اقتصاد را از 31 استان کشور دارد.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین ابراز کرد: استان قزوین رتبه اول تولید مخازن سی ان جی و رتبه اول تولید شیشه دارو، رتبه دوم تولید شوینده‌ها و رتبه دوم تولید شیشه‌های تخت در کشور را داراست و اولین تولیدکننده و صادرکننده چرخ خیاطی است.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین بیش از 60 درصد شوینده‌های کشور را تولید می‌کند و مرکز تحقیق تخصصی تحقیق روی شوینده‌ها را به پارک علم و فناوری قزوین واگذار کردیم.

128 واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشت

وی با بیان اینکه استان قزوین در احیای واحدهای تولیدی پیش‌رو بوده است، اضافه کرد: 128 واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشته است و قصد داریم استان پایلوت تولید خودروهای برقی شود.

رحمانی افزود: قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را دارد اما 281 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی با تولید بیش از 2 میلیون تن در سال در استان قزوین وجود دارد.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین اذعان کرد: ما در کشاورزی به دنبال افزایش سطح زیرکشت نیستیم بلکه باید بهره‌وری را ارتقاء دهیم.

رتبه برتر استان قزوین در تولیدات کشور

این مسئول ادامه داد: استان قزوین در تولید مرغ اجداد رتبه اول و مرغ مادر تخمگذار رتبه دوم کشور را داراست و رتبه سوم تولید ماهیان زینتی، رتبه پنجم تولید شیر و تخم مرغ، رتبه هفتم مرغ تخمگذار و رتبه دهم تولید گوشت قرمز را دارد.

وی گفت: امسال بیش از نیاز استان تولید گندم داشتیم که از 307 هزار تن خرید تضمینی پیش‌بینی شده توانستیم 185 هزار تن خریداری کنیم.

رحمانی به اشاره به افزایش 70 درصدی جوجه‌ریزی در استان ابراز کرد: در حال حاضر 27 هزار و 612 هکتار از اراضی استان تحت آبیاری نوین است.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: 250 گونه گیاهان دارویی شناسایی شده که 290 هکتار از اراضی استان زیر کشت رفته و سالانه 65 تن برداشت می‌شود.

این مسئول درباره تسهیلات پرداخت شده در استان گفت: 34 درصد تسهیلات پرداختی به حوزه صنعت و معدن، 31 درصد خدمات، 10 درصد مسکن، 8 درصد کشاورزی و 17 درصد سایر موراد پرداخت شده است.

90 درصد وام‌های ازدواج در استان پرداخت شده است

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد وام‌های ازدواج در استان پرداخت شده، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون13 هزار و 481 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 24 هزار و 265 میلیون ریال در استان پرداخت شده است و در حوزه فرزندآوری هم 11 هزار و 386 فقره به مبلغ 6 میلیارد و 745 میلیون و 875 میلیون ریال پرداخت شده است.

رحمانی یادآور شد: 11 هزار میلیارد تومان مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که 94/8 درصد تخصیص یافته و توانستیم 80 درصد تسهیلات را پرداخت کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: 19 هزار و 17 نفر تعهد اشتغال استان بود که برای 22 هزار و 848 نفر اشتغالزایی کردیم که از میزان تعهد شده بیشتر است و در این زمینه رتبه اول در کشور را کسب کردیم.

وی اذعان کرد: نرخ بیکاری کشور 7/6 درصد بوده و نرخ بیکاری قزوین 6/2 درصد است و از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

این مسئول اضافه کرد: 243 هزار و 648 نفر بیمه شده اصلی و 27 هزار نفر هم بیمه شده اجباری داریم که رشد 14 درصدی در بیمه اصلی و 6 درصد در بیمه اجباری داریم.

رشد 70 درصدی در شرکت‌های دانش‌بنیان استان

رحمانی گفت: در حال حاضر 941 واحد صنعتی پروانه کسب کرده و در حال ساخت هستند که با تکمیل این واحدها به میزان 42 هزار نفر اشتغالزایی صورت می‌گیرد و 185 واحد پیشرفت 85 درصدی داشته و مابقی واحدها رشد 20 درصدی دارند.

وی خاطرنشان کرد: رشد 70 درصدی را در شرکت‌های دانش‌بنیان استان داریم و درصدد هستیم پارک علم و فناوری را از سطح سه به سطح دو ارتقاء دهیم.

گمرک چرم‌سازی در استان راه‌اندازی می‌شود

رحمانی گفت: گمرک چرم‌سازی استان در شهرستان بوئین زهرا در دهه فجر با حضور رئیس گمرک کشور افتتاح خواهد شد.

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان