۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ۹۷ دانش‌آموز قزوینی در رویداد ملی «بازیستا»شرکت کردند
کد خبر: ۳۶۶۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۹ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی رویداد ملی «بازیستا» در قزوین:

۹۷ دانش‌آموز قزوینی در رویداد ملی «بازیستا»شرکت کردند

دبیر اجرایی رویداد ملی «بازیستا» در قزوین گفت:۹۷ نفر در استان قزوین ثبت‌نام خود را در سامانه رویداد بازیستا قطعی کرده و برای رویداد حضوری که در پنجم و ششم بهمن‌ماه اتفاق افتاد شرکت کردند.

۹۷ دانش‌آموز قزوینی در رویداد ملی «بازیستا»شرکت کردند
به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، رویداد ملی بازی نامه‌نویسی بازیستا در قالب آموزش «بازی نامه‌نویسی» به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار در قزوین از پنج بهمن ماه آغاز شد و 6 بهمن به پایان رسید و قرار است تا پایان سال در پنج استان دیگر نیز به اجرا درآید.

محمدحسین سیمیار در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری رویداد «بازیستا» بیان کرد: علاو‌بر تبلیغات شهری و رسانه‌ای، رویداد بازیستا را در مدارس استان معرفی کرده و حدود 650 دانش‌آموز در مرحله پیش ثبت‌نام برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: بعد از پایش صورت گرفته 97 نفر در استان قزوین ثبت‌نام خود را در سامانه رویداد قطعی کرده و برای رویداد حضوری که در پنجم و ششم بهمن‌ماه اتفاق افتاد شرکت کردند.

دبیر اجرایی رویداد ملی «بازیستا» تصریح کرد: مرحله حضوری این رویداد در طی دو روز برای دانش‌آموزان دختر در عمارت هنر و برای دانش‌آموزان پسر در خانه تاریخی صلاحی قزوین برگزار شد و تیم‌های شرکت‌کننده علاوه بر ارائه طرح‌های خود از راهنمایی اساتید استفاده کردند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در رویداد بازی‌نامه نویسی از سطوح و مدارس مختلف متوسطه اول و دوم و هنرستان شرکت کردند که وجه مشترک همه آنها علاقه‎‌مندی و انگیزه بالای آنان بود.

سیمیار خاطرنشان کرد: در این مرحله ایده‌های خوبی همچون موضوعات شاهنامه و هفت‌خوان رستم، شهید سلیمانی و شهید همدانی، نقش مخفی با موضوع دوران پهلوی و قاجار توسط دانش‌آموزان مطرح شد که با کمک اساتید و راهنمایان طرح‌ها تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به طور قطع نمی‌توانیم طرح‌های راه‌یافته به مرحله بعد را مشخص کنیم، افزود: طرح‌ها در سامانه رویداد در حال تکمیل و هنوز بخش حضوری و تکمیل ایده‌ها در برخی استان‌ها برگزار نشده است و باید تمام طرح‌ها و ایده‌ها در سامانه تکمیل و بعد توسط داوران مورد ارزیابی قرار گیرد.

دبیر اجرایی رویداد ملی «بازیستا» بیان کرد: به جز قزوین قرار است رویداد حضوری در شهرهای یزد، تهران، رشت و اصفهان نیز برگزار شود تا شاهد شکوفایی استعدادهای جوان در سراسر کشور در زمینه کنشگری و بازی‌نامه نویسی باشیم.

سیمیار در پایان گفت: علاوه بر جوایزی که برای اختتامیه این رویداد در نظر گرفته شده است، برای تیم‌ها و ایدهای برتر استان قزوین که تا سه شنبه طرح‌ خود را در سامانه تکمیل کنند، جوائزی در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است؛ رویداد ملی «بازیستا» با ابتکار حوزه هنری استان قزوین و با هدف آشنایی نوجوانان و با موضوعاتی از قبیل قهرمانان ملی و مذهبی، مکان‌های تاریخی و باستانی، تاریخ ایران، پیشرفت و دستاوردهای ایران برگزار شده است.

ایجاد حس کنشگری، آشنایی نوجوانان با بازی‌سازی و ایجاد علاقه‌مندی قشر جوان برای فعالیت عرصه بازی‌نامه نویسی از دیگر اهداف این رویداد است.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان