۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین گزیده‌ای از فضائل امیرالمومنین
کد خبر: ۳۶۶۹۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۶ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مذهبی مطرح کرد:

گزیده‌ای از فضائل امیرالمومنین

کارشناس مذهبی به گزیده‌ای از فضائل اخلاقی امیرالمومنین اشاره کرد.

گزیده‌ای از فضائل امیرالمومنین
عباس باباشاهوردی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: زبان بشریت قاصر از گفتن و درک فضائل امام علی (ع) است به طوری که از رسول الله نقل شده است که فضائل علی (ع) قابل شمارش نیست و در روایت دیگر فرمودند که نوشتن و نگاه کردن و گوش کردن به فضائل امیرالمومنین نوعی عبادت است و باعث آمرزش گناهان می‌شود.
 
وی افزود: نهج‌البلاغه و غرر الحکم میراث امیرالمومنین است و فضائل ایشان را می‌توان در آیه تطهیر، اولوالامر، مودت و مباهله یافت.ا

این کارشناس مذهبی ادامه داد: فضائل امیرالمومنین دو دسته است، فضائل اختصاصی و دیگری فضائل مشترک با اهل بیت است.

وی در تشریح فضائل اختصاصی حضرت بیان کرد: آیه انفاق، ولایت و حدیث غدیر و منزلت نیز حاتم بخشی امیرالمومنین (ع) را بیان می‌کند.
 
باباشاهوردی ادامه داد: آیه تطهیر، اهل ذکر، مودت و حدیث ثقلین فضائل حضرت را که مشترک با دیگر اهل بیت است، بیان می‌کند.
 
وی اظهار کرد: لقب امیرالمومنین فقط مختص حضرت علی بن ابی طالب (ع) است و حتی بعد از ظهور حضرت حجت نمی‌توانیم این لقب را به ایشان بدهیم.
 
وی افزود: وجه تمایز مسلمانان با مومنان شخص علی بن ابی طالب است چرا که هر کسی بعد از امام خودش را امیرالمومنین نامید این فر دروغگو است و فقط امیرالمومنین معیار ایمان و کفر یک فرد است.
 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: علت انتساب ۱۳رجب به روز پدر را می‌توان این حدیث دانست که پیامبر اکرم (ص) فرمودند «انا و علی ابواها امت» من و علی پدران این امتیم و چه پدری بهتر از آقا امیرالمومنین (ع).
 
وی با اشاره به نقش بی بدیل حضرت در دوران زندگی پر برکتشان افزود: با اینکه بعد از ماجرای ثقیفه و اتفاقاتی افتاد که خلافت ایشان را غصب کردند بازهم حضرت امیرالمومنین در دوران حکومت خلفای سه گانه نقش محوری داشتند.
 
باباشاهوردی در پایان خاطرنشان کرد: امیرالمومنین بنا بر اقتضائات زمان حرکت کرد و نقش محوری در طول زمان داشت هرچند متاسفانه غصب خلافت نقش اجتماعی ایشان را در جامعه کمرنگ کرد اما امیرالمومنین تا لحظه آخر عمرش دست از خدمت‌رسانی و کمک به مردم برنداشت.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان