۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۵۰ هنرمند در هفتمین دوسالانه خوشنویسی شرکت کردند
کد خبر: ۳۶۶۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین:

۱۵۰ هنرمند در هفتمین دوسالانه خوشنویسی شرکت کردند

رئیس انجمن خوشنویسی استان قزوین گفت: بیش از ۷۹۰ اثر به دبیرخانه هفتمین دوسالانه خوشنویسی ارسال شد که پس از داوری در مرحله اول ۱۵۰ اثر به مرحله اجرای زنده راه پیدا کردند.

۱۵۰ هنرمند در هفتمین دوسالانه خوشنویسی شرکت کردند
بابک البرزنیا در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران بیان کرد: این جشنواره قرار بود در شهریور ماه برگزار شود که به دلیل جابه‌جایی مدیریتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین چند ماه به تعویق افتاد و با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره امروز  برگزار خواهد شد، افزود: موضوع برگزاری هفتمین دوسالانه خوشنویسی در نشست‌های تخصصی استان مطرح شده و کمیته‌های مختلف در رده مدیران ارشد و میانی فرهنگی استان برای اجرای هرچه بهتر آن شکل گرفت.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین اظهار کرد: در مراسم اختتامیه این رویداد، شهر قزوین میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود که طی آن به نفرات برگزیده این رویداد هنری جوایزی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: قریب به 790 اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده که بعد از داوری 150 اثر به مرحله اجرای زنده راه پیدا کردند.

البرزنیا خاطرنشان کرد: از این تعداد70 اثر مربوط به هنرمندان قزوینی و مابقی از دیگر استان‌های کشور است، بعد از قزوین بیشترین آثار مربوط به استان‌های مازندران، ایلام، گیلان،همدان و تهران است.

وی ادامه داد: این آثار شامل بخش‌ شکسته نستعلیق، نستعلیق، نسخ، ثلث و بخش اختصاصی بانوان است که با هدف اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی در سطح ملی و ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی به رقابت گذاشته شدند.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان جوان و مستعد خوشنویسی ایران را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: رشد فرهنگ دیداری مردم جامعه در ارتباط با هنر خوشنویسی رونق بخشی و توجه ویژه به ارتقاء اقتصاد هنر خوشنویسی و معرفی هنرمندان نوظهور از دیگر اهداف این رویداد است.

البرزنیا با اشاره به پیشینه دوسالانه خوشنویسی در استان قزوین بیان کرد: اولین دوره این رویداد ملی در سال 1385 پایه‌گذاری شد و به دلیل سبقه هنری شهر قزوین در خوشنویسی این طرح به وزارتخانه وقت مطرح شد و به طوری که تاکنون شهر قزوین به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره انتخاب شده است.

وی افزود: انجمن خوشنویسی قزوین جزو انجمن‌های تراز اول در ایران است و در سه دوره به عنوان استان برتر در سطح کشور انتخاب شده است، استان قزوین پتانسیل‌های زیادی نظیر پیشینه هنری و وجود اساتید و هنرمندان صاحب سبک را داراست و همچنین عملکرد خوبی در شش دوره گذشته دوسالانه خوشنویسی از خود ارائه داده است.

البرزنیا با اشاره موضوع اقتصاد هنر به عنوان چالشی برای هنرمندان بیان کرد: خوشبختانه هنرمندان زیادی در حیطه هنر خوشنویسی در قزوین فعالیت می‌کنند، اما به دلیل درآمدزا نبودن هنر نتوانستند به صورت حرفه‌ای این هنر را ادامه دهند‌.

وی ادامه داد: انجمن خوشنویسان استان قزوین با تعامل آموزش و پرورش توانسته استعدادهای زیادی حدود ۲۵۰ نفر را در مدارس استان شناسایی کند که رشد و بالندگی آنان نیاز به حمایت مسئولان فرهنگی از حوزه هنر دارد.
 
گفتنی است؛ اختتامیه هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به همت انجمن خوشنویسان ایران، انجمن خوشنویسان قزوین و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین جمعه 29 دیماه در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می‌شود.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان