۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین در صحن علنی شورای شهر چه گذشت؟
کد خبر: ۳۶۶۷۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

در صحن علنی شورای شهر چه گذشت؟

چهار لایحه و سه مصوبه شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین در تالار مردم به تصویب رسید.

در صحن علنی شورای شهر چه گذشت؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جلسه علنی شورای شهر قزوین یکشنبه شب با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر قزوین برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی نامه‌های واصله و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا، سه مصوبه و  چهار لایحه به تصویب رسید.

حدنگاری از وظایف شهرداری است

مهدی مهدیخانی در جلسه علنی شورای شهر قزوین با اشاره به اجرای لایحه قانون حدنگار با هدف تثبیت املاک شهرداری قزوین، بیان کرد: حدنگاری از جمله قوانینی است که در سال‌های اخیر به خصوص در دولت سیزدهم به خوبی روی آن کار شده که در واقع تمامی املاک باید با کد شناسایی مشخص شود، یکی از وظایف شهرداری‌ها این است که در این زمینه به طور جد ورود پیدا کند.



وی افزود: طی سال‌های مختلف افراد زیادی به عنوان مشاور در زمینه حدنگاری به مجموعه شهرداری اضافه شدند، در سال 1400 حدود 20 نفر، سال 1401 حدود 100 نفر و برای امسال درخواست شده تعدادی از این افراد به عنوان مشاور به مجموعه اضافه شوند.

عضو شورای شهر قزوین تاکید کرد: این قانون حرکتی در مسیر شفاف‌سازی و هوشمندسازی است که شهرداری برای انجام آن نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها است.

در ادامه جلسه سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین توضیحات مختصری از طرح جامع گلزار شهدای قزوین را به جهت تعامل و همکاری شهرداری قزوین با این نهاد ارائه داد.

در این جلسه با لایحه تعیین تکلیف پروژه مرمت و آسفالت منطقه سه شهرداری و جذب اعتبار برای رفع مشکلات آسفالت و لکه‌گیری و همچنین لایحه تکمیل ساختمان الحاقی منطقه سه شهرداری موافقت شد.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه، مصوبه عقد قرارداد ساخت المان فلزی نوری درختچه سرو به تعداد 20 عدد به مبلغ برآوردی 6 میلیارد ریال به تصویب رسید.



ارائه طرح‌های جدید در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری

علیرضا منجم در رابطه با این پروژه توضیح داد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در اجرای وظایف ذاتی خود و به جهت ارتقای سیما و منظر شهری به خصوص در ماه‌های آتی که چندین عید را پیشرو داریم در نظر دارد که طرح‌های جدیدی را برای زیباسازی شهر به اجرا برساند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال روزهای پرکاری داریم، افزود: میلاد حضرت علی(ع)، عید مبعث، اعیاد شعبانیه، عید نوروز و ماه مبارک رمضان همه از مناسبت‌هایی است که نیاز به فضاسازی بصری در شهر دارد که این مهم کمک شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد.

در ادامه صحن علنی شورای شهر قزوین با مصوبه عقد قرارداد چاپ بنر به میزان 15 هزار مترمربع برای یکسال توسط سازمان زیباسازی شهرداری قزوین موافقت شد.

در این جلسه همچنین، لایحه صدور مجوز حفاری رایگان در راستای تفاهم‌نامه منعقده بین ستاد انتخابات کشوری و شرکت مخابرات بابت اتصال بخشداری‌های تابعه به فیبر نوری و صدور مجوز حفاری به صورت رایگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا اقدامات در این خصوص انجام شده و هزینه‌ها تا 110 متر رایگان لحاظ شود.

در پایان این جلسه نیز لایحه واگذاری اجاره بازار روز مینودر واقع در بلوار صیاد شیرازی به پیمانکار واجدالشرایط از طریق مزایده عمومی با اخذ نظریه کارشناس رسمی دادگستری به مدت یکسال به جهت عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت و با رای اکثریت شورا به تصویب رسید.

گفتنی است؛ لایحه ایجاد مراکز میوه و تره‌بار و تامین کالای تنظیم بازار با سازه موقت به صورت محله‌محور در بلوار ایران - پیروزی بررسی و مقرر شد تا از مکان این بازار روز بازدید صورت گیرد و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان