۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین تسویه بدهی بیش‌از ۲ هزار مالباخته شرکت‌های پیش‌فروش خودرو در تاکستان
کد خبر: ۳۶۶۶۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد:

تسویه بدهی بیش‌از ۲ هزار مالباخته شرکت‌های پیش‌فروش خودرو در تاکستان

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تسویه بدهی ۲ هزار و ۴۰ نفر از مالباختگان شرکت‌های پیش فروش خودرو در تاکستان خبر داد و گفت: پرونده «شرکت رضایت خودروی طراوت نوین» به غیر از شرکت‌های فوق به صورت ویژه در حال رسیدگی در دادسرای مرکز استان است.

تسویه بدهی بیش‌از ۲ هزار مالباخته شرکت‌های پیش‌فروش خودرو در تاکستان
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان، علی شعبانی اظهار کرد: بعد از بررسی فعالیت شرکت‌های غیرقانونی فعال در زمینه پیش‌فروش خودرو در استان که غالباً بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می‌کردند، 70 شرکت پیش‌فروش خودرو شناسایی و برای 18 شرکت و 37 نفر از مدیران آنها در شهرستان تاکستان پرونده قضائی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت‌ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضائی استان قزوین نبوده است، به حوزه‌های قضائی مرتبط ارجاع شد و مدیران برخی از شرکت‌ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه‌گذاران خود اقدام کرده‌اند.

شعبانی افزود: بر اساس اعلام سرمایه‌گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت‌ها به مردم 4 هزار و 137 میلیارد تومان است و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی‌های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، 2 هزار و 326 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین اعلام کرد: با توجه به اقدامات قضائی صورت گرفته تا کنون 852 میلیارد تومان از بدهی بیش از  2 هزار  و 40 نفر از مالباختگان توسط این شرکت‌ها پرداخت شده است و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضائی تاکستان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: 95 درصد از مجموع بدهی این 18 شرکت مربوط به پنج شرکت است و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت‌ها صادر شده است.

گفتنی است؛ پرونده «شرکت رضایت خودروی طراوت نوین» جزو شرکت‌های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت  است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان