۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری ۶ نمایشگاه بهاره با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبر داد:

برگزاری ۶ نمایشگاه بهاره با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۶ نمایشگاه عرضه مستقیم کالای اساسی در سطح شهرستان‌های استان قزوین دایر خواهد شد که غرفه‌ها هم جانمایی شده است و سعی کردیم اولویت با واحدهای تولیدی باشد.

برگزاری ۶ نمایشگاه بهاره با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محسن رستمی پیش از ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد بازرسی‌های صورت گرفته در استان از ابتدای سال تا ۱۶ دی ماه سال جاری ۲۱هزار و ۸۰۵ مورد بود که منجر به تشکیل سه هزار و ۵۴۳ پرونده تخلف شد که به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۳ جلسه تنظیم بازار در استان تشکیل شده که ۲۳۴ مصوبه در حوزه تأمین، توزیع و نظارت بر بازار صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: تعداد پرونده شکایات ثبت شده در سامانه سیمبا در سال جاری دو هزار و ۵۱۵ فقره بوده است.

این مسئول بیان کرد: تشکیل جلسه هماهنگی خدمات سفر و نظارت بر واحدهای تامین‌کننده ارزاق عمومی و خدماتی ایام پایانی سال با حضور اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های صنفی صورت می‌گیرد.

رستمی یادآور شد: طبق دستورالعمل ابلاغی 12 کمیته خدمات سفر تشکیل شده است که یکی از این کمیته‌ها، کمیته نظارت و تنظیم بازار است که مسئولیت آن برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و یکسری دستگاه هم به عنوان مشارکت و همکاری حضور دارند.

وی ابراز کرد: تشکیل کمیته نظارتی، نظارت بر مراکز نگهداری کالا، مراکز عرضه ارزاق، جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها، نظارت بر کمیت و کیفیت خدمات از وظایف کمیته نظارت و تنظیم بازار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را برنامه‌ریزی کردیم که در ایام پایانی سال نیز با توجه به همزمان بودن با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه بهاره و ضیافت به طور هم‌زمان برگزار شود.

این مسئول عنوان کرد: 6 نمایشگاه عرضه مستقیم کالای اساسی در سطح شهرستان‌های استان قزوین دایر خواهد شد که غرفه‌ها هم جانمایی شده است و سعی کردیم اولویت با واحدهای تولیدی باشد.

رستمی اذعان کرد: کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با 10 الی 15 درصد زیر قیمت بازار ارائه خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه قیمت 100 قلم کالای اساسی به طور هفتگی بازرسی می‌شود، گفت: طرح ویژه نظارتی نوروز از 15 بهمن ماه تا 15 فروردین ماه که هر ساله اجرا می‌شود نیز امسال هم با ابلاغ سازمان حمایت از مصرف‌کننده اجرا خواهد شد.

گفتنی است، پیگیری مصوبات جلسه قبل، طرح دستورالعمل خدمات سفر، ارائه گزارش اتاق اصناف مرکز استان در خصوص روند بازرسی از واحد‌های صنفی، ارائه گزارش در خصوص آخرین آمار بازرسی و نظارت بر کالاهای غیر اساسی، ارائه گزارش مسکن و راه شهرسازی در خصوص مصوبا شورای عالی مسکن، ارائه گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان از آخرین وضعیت تامین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی و گزارش اقدامات اداره‌کل تعزیرات حکومتی در خصوص بازرسی‌های انجام شده و روند رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده از دستورات جلسه امروز بود.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان