۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین بهره‌مندی بیش از ۲۰ هزار دانش آموز قزوینی از خدمات سلامت دهان و دندان
کد خبر: ۳۶۶۴۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۴ ساعت: ۱۵:۲۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس گروه واحد سلامت دهان و دندان قزوین خبر داد:

بهره‌مندی بیش از ۲۰ هزار دانش آموز قزوینی از خدمات سلامت دهان و دندان

رئیس گروه واحد سلامت دهان و دندان قزوین گفت: ۲۰ هزار و ۴۲۵ دانش آموز قزوینی در سال تحصیلی جدید از خدمات سلامت دهان و دندان بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی بیش از ۲۰ هزار دانش آموز قزوینی از خدمات سلامت دهان و دندان
به گزارش حوزه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی«صبح قزوین»؛ سیف الله یوسفی گفت: ۲۰ هزار و ۴۲۵ دانش آموز قزوینی در سال تحصیلی جدید از خدمات پیشگیرانه سلامت دهان و دندان «وارنیش فلوراید» مرکز بهداشت قزوین بهره‌مند شدند.

وی افزود: مانند سال‌های گذشته، امسال نیز طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان با نام وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی سراسر استان انجام شد.

رئیس گروه واحد سلامت دهان و دندان قزوین با اشاره به اینکه وضعیت سلامت دهان و دندان در بین دانش آموزان استان به هیچ عنوان مناسب نیست، تصریح کرد: وارنیش فلوراید طرح بی خطر، بدون درد و بدون نیاز به بی حسی است که به صورت موضعی انجام و باعث کاهش پوسیدگی دندان، افزایش استحکام و مقاومت آن می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه هر دانش آموز به طور میانگین ۱.۸ تا ۲ دندان پوسیده دارد، خاطرنشان کرد: به علت افزایش پوسیدگی دندان در مدارس استان، علاوه بر تبلیغ استفاده از مسواک و نخ دندان، وارنیش را در دو نوبت ۱۵ مهر و ۱۵ فروردین در مدارس استفاده می‌کنیم.

رئیس گروه واحد سلامت دهان و دندان قزوین علت افزایش پوسیدگی دندان در گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال را کم توجهی خانواده‌ها به موضوع سلامت دهان و دندان فرزندان و استفاده از میان وعده‌های نامناسب دانست و افزود: تقویت آموزش مرکز بهداشت در مدارس و استفاده از میوه و سبزیجات به جای خوراکی‌های شیرین، کیفیت سلامت دهان و دندان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۹۴ دندان پوسیده در گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال به طور رایگان درمان می‌شود، یادآور شد: دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت این خدمات نشده اند، با مراجعه به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت محل سکونت نسبت به دریافت این خدمت بهداشتی «وارنیش فلوراید» اقدام کنند.

رئیس گروه واحد سلامت دهان و دندان قزوین، مربیان بهداشت را نماینده این مرکز در مدارس دانست و گفت: مرکز دندانپزشکی دانش آموزی شهید سیاهکلی مرادی در آموزش و پرورش آماده خدمات رسانی رایگان به دانش آموزان ابتدایی بوده و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار جمعیت نیز تمامی خدمات ارایه شده به خانم‌های باردار، شیرده و کودکان زیر ۱۴ سال به صورت رایگان است.


منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان