۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ۷۰درصد بارهای معدنی در قزوین بدون بارنامه حمل می‌شوند
کد خبر: ۳۶۶۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین:

۷۰درصد بارهای معدنی در قزوین بدون بارنامه حمل می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جاده‌ها است تا جایی که در حال حاضر تنها ۳۰درصد بارهای معدنی با بارنامه حمل می‌شوند.

۷۰درصد بارهای معدنی در قزوین بدون بارنامه حمل می‌شوند
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیل «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، جواد حق‌لطفی در نشست هم‌اندیشی با پلیس راه که همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، ارزش سرمایه‌ای راه‌های استان قزوین را حدود 50 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سالانه دو هزار و 500 میلیارد تومان باید برای نگهداری راه‌ها هزینه شود در حالی که در حال حاضر این عدد در حد 800 میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر عمر طولانی آسفالت راه‌ها و حجم تردد بالای خودروها، عبور بارهای غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تخریب رویه راه‌ها و بروز خسارت مالی به این سرمایه عظیم ملی است.

حق‌لطفی با اشاره به حمل سالانه 11 میلیون تُن بار تجاری و 10 میلیون تُن کالای معدنی و مصالح ساختمانی از 260 معدن فعال در استان ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جاده‌ها است تا جایی که در حال حاضر تنها 30درصد بارهای معدنی با بارنامه حمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه 31درصد از راه های این استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد استاندارد و تردد خودروهای معادن نیاز به بهسازی دارند گفت: بر اساس قانون بودجه امسال 25درصد از وصولی حقوق دولتی معادن باید برای بهسازی جاده‌ها تخصیص یابد.

به گفته حق‌لطفی از سوی دیگر نیز هر استانی که موفق به اخذ 100 درصدی بارنامه شود اعتبارات متمم نگهداری و بهسازی راه ها به همان استان تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین با قدردانی از همکاری پلیس راه در نظارت و کنترل حمل بار در جاده‌ها، خواستار افزایش و تقویت این همکاری‌ها برای نظارت بر حمل و جابه جایی کالا و اسناد حمل و شناسایی خودروهای بدون بارنامه در راه‌ها در جهت جلوگیری از تخریب رویه راه‌ها و جبران خسارت‌های وارد آمده به آن شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه جابه جایی بار بدون بارنامه، آسیب‌های زیادی به استان وارد می‌کند، اظهار کرد: جابه‌جایی غیرمجاز بار سبب می‌شود تا اطلاع درستی از میزان بار تولید و حمل شده در دست نباشد.

حق لطفی در ادامه بر آمادگی هرچه بیشتر تیم‌های راهداری در هنگام بارش برف تاکید کرد و گفت: در زمان بارش برف و کولاک باید با سناریوی درست و تصمیم به موقع و آمادگی کامل تلاش کنیم تا راه‌های اصلی استان حتی برای لحظه‌ای مسدود نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در زمان بارش برف اولویت برفروبی و نمک‌پاشی ابتدا با راه‌های شریانی و اصلی و سپس فرعی و روستایی است و این موضوع به استانداری و فرمانداری‌ها نیز اعلام شده تا پیش از بازگشایی راه‌های شریانی و اصلی نمی‌توان اقدامی برای بازگشایی راه‌های روستایی کرد و در زمان بارش نیز رانندگان برای تردد در راه‌های روستایی حتماً باید زنجیر چرخ داشته باشند.

حق‌لطفی از رانندگان خواست هنگام تغییر شرایط آب و هوایی و بارش برف ضمن استعلام وضعیت جوی راه‌ها از سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌ها در صورت سفرهای ضروری با رعایت فاصله طولی از خودروها و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان