۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین میزبانی قزوین از ۸ پیکر بی‌پلاکِ فاطمی
کد خبر: ۳۶۶۳۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۶ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

میزبانی قزوین از ۸ پیکر بی‌پلاکِ فاطمی

استان قزوین همزمان با سراسر کشور در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان هشت شهید گمنام بود.

میزبانی قزوین از ۸ پیکر بی‌پلاکِ فاطمی
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، فاطمیه امسال قزوین میزبان هشت گل پرپر بی‌نشان بود که گمنامی و بی‌نشانی را از مادرشان حضرت صدیقه کبری (س) به ارث بردند، البته مردم قزوین غربت سی و اندی ساله برادران شهید خود را با حضور پرشور در مراسم استقبال و تشییع جبران کردند.

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر این هشت شهید گمنام وطن در دوران دفاع مقدس بر دوش مردم قزوین تشییع شد.

کاروان عزاداری فاطمی امروز میزبان هشت شهید گمنام بود که غیرتمندی و ولایت‌مداری را از مادرشان حضرت زهرا(س) یاد گرفتند، همان‌ها که بی‌نام و نشان در راه دفاع از اسلام و ولایت سینه سپر کردند و جان عزیز خود را به جان‌آفرین تسلیم کردند.

اما مردم قزوین مانند مردم مدینه قدرنشناس نیستند، آنها قدر جانفشانی برادران خود را می‌دانند و نمی‌گذارند غریبانه تشییع و دفن بشوند.

مادران و پدران قزوینی، آمده‌اند تا برای فرزندان عزیز وطن مادر و پدری کنند تا جبران کنند غربت این چند ده سال غریبی آنان را.

جوانان و نوجوان قزوینی که در کنار پرچم‌های عزای فاطمیه، پرچم‌ ایران، حزب‌الله و فلسطین را به دست گرفته‌اند تا نشان دهند این انقلاب، این مقاومت و این ملت قلب و جانش با مهر فاطمی و خاندان نبوت(ع) گره خورده است.

پیکر این شهدا از میدان آزادی به سمت استانداری قزوین تشییع و یکی از پیکرها در محوطه استانداری آرام گرفت و هفت شهید دیگر هم به نقاط مختلف استان منتقل شدند تا در شهر و روستاهای دیگر این دیار خانه گزینند و نوربخش سراسر فضای استان باشند.


آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم تشییع شهدا در محوطه استانداری اظهار کرد: شهدا وقتی به شهادت می‌رسند میهمان حضرت حق بوده و از رزق ویژه خداوند بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: خیلی از ائنه به شهادت رسیدند لذا قافله شهدا پیشکسوتانی مثل ائمه و انبیا را دارند. شهدا خاموش هستند اما کلامشان به گوش ما می‌رسد و خوش‌نام‌ترین در ملکوت و عالم هستند.

عابدینی ادامه داد: شهدای ما همان راهی را رفتند که امیرالمومنین و فاطمه زهرا رفتند و در وصیتنامه خود به حفظ حجاب و حمایت از ولایت فقیه سفارش کرده‌اند و حضرت زهرا (س) اولین کسی بود که برای حمایت از ولایت به پا خواست.

شهدا چون از دانشگاه فاطمی و رهنمودهای امام(ره) فرزند فاطمه برخوردار بودند نیز آرمان‌های دینی مد نظرشان بود.


نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: اصولاً در وصیت شهدا انتظار برای ظهور مطرح است به همین مناسبت حکومت جهان اسلام و صدور اسلام به اقصی نقاط عالم مهمترین خواسته شهدا است.

وی گفت: اگر امروز شهدا بودند مهمترین دغدغه آنان نجات مردم غزه از ظلم و ستم بود و ما هم خود را موظف می‌دانیم در تمام دغدغه‌های شهدا حضور داشته باشیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حمله تروریستی صهیونیستی راسک را محکوم می‌کنیم و از نیروهای مسلح مجازات آنان را خواستاریم.

عابدینی در پایان گفت: ما منتظر شهید «احسان بابایی» مرزبان قزوینی که در حمله تروریستی راسک به شهادت رسید، هستیم وتا تشییع باشکوهی برای این شهید بزرگوار داشته باشیم.


محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۳۵ سال از شهادت این شهدا می‌گذرد؛ حضور این جمعیت و اعلام وفاداری با شهدا نشان‌دهنده این است که یک انسجام و ارتباطی بین نسل‌های مختلف ایران برای پافشاری در آرمان‌های انقلاب و شهدا وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از نسل امروز ایام شهدا را درک نکردند اما آرمان‌های آنها را مانند پیشینیان خود، حفظ خواهند کرد و این حضور نشانه اعلام این وفاداری است.

این مسئول گفت: خوشحالم که استانداری قزوین با دفن یکی از شهدا در آسمان‌ها پلاکدار می‌شود و حضور این شهد به این مکان درخشش می‌بخشد و به این پیکر پاک خیر مقدم می‌گوییم و از او استمداد می‌جویم تا راه آنان را ادامه دهیم.

انتهای خبر/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان