۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین جزئیات مراسم تشییع و تدفین ۸ شهید گمنام دفاع مقدس در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۵ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین تشریح کرد:

جزئیات مراسم تشییع و تدفین ۸ شهید گمنام دفاع مقدس در قزوین

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم تشییع و تدفین هشت شهید گمنام دفاع مقدس در مناطق مختلف قزوین برگزار می‌شود.

جزئیات مراسم تشییع و تدفین ۸ شهید گمنام دفاع مقدس در قزوین
محمد امیری‌مقدم در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از هشت شهید گمنام دفاع مقدس در قزوین اظهار کرد: روز ۲۶ آذر ماه «یکشنبه» همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، استان قزوین میزبان هشت شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم تشییع و تدفین هشت شهید گمنام والامقام دفاع مقدس در مناطق مختلف قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تصریح کرد: مراسم اصلی و تجمع مردم برای استقبال از شهدای گمنام ساعت ۹ صبح فردا از میدان آزادی شروع شده و به سمت خیابان نادری، فلکه میرعماد، فلکه سرداران و در نهایت محوطه استانداری قزوین ادامه دارد و یکی از شهدای والامقام در محوطه استانداری تدفین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدای مراسم از ساعت ۹ صبح، ویژه برنامه فرهنگی با حضور گروه‌های مختلف سرود و گروه‌های فرهنگی استان برگزار شده و ساعت ۹ و نیم هم حرکت مردم شهیدپرور استان در مسیر اعلام شده آغاز می‌شود.

امیری‌مقدم عنوان کرد: در انتهای مسیر و محوطه استانداری قزوین جایگاهی آماده شده و برنامه‌ای ساعت ۱۱ در این مکان با سخنرانی و خیرمقدم استاندار قزوین و همچنین نماینده ولی فقیه در استان اجرا می‌شود و در پایان یکی از شهدای گمنام در محوطه مشخص شده تدفین خواهد شد.

وی بیان کرد: سایر شهدای گمنام در مناطقی که از قبل تعیین شده، تشییع و تدفین خواهند شد و بدین منظور تحویل مسئولان مربوطه می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: این مراسم به صورت همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار می‌شود و براساس هماهنگی انجام شده ۲۸۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس مصادف با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ۲۶ آذر تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته فردا دو شهید والامقام گمنام در روستاهای آقابابا و بکندی بخش کوهین در ساعت دو و چهار بعدازظهر تشییع و تدفین می‌شوند.

امیری‌مقدم اظهار کرد: یکی دیگر از شهدا ساعت دو بعدازظهر فردا در شهرستان تاکستان، بخش مرکزی، روستای یحیی آباد تشییع و تدفین می‌شود و یکی دیگر از شهدای گمنام دفاع مقدس بعدازظهر فردا در شهرستان البرز، پارک ملت یا پنج هکتاری شهر الوند آرام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهید گمنام دیگر در شهرستان بوئین زهرا، بخش مرکزی، شهر ارداق تشییع و تدفین می‌شود که این مراسم هم فردا بعدازظهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در پایان گفت: یک شهید گمنام والامقام دفاع مقدس روز سه‌شنبه در بخش طارم تدفین می‌شود و یکی دیگر از شهدا هم در مجتمع فرهنگی و آموزشی شمیم کوثر قزوین تدفین خواهد شد که اطلاعات مربوط به برگزاری مراسم متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان