۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین قزوینی‌ها منتظر هوای آلوده باشند
کد خبر: ۳۶۶۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی قزوین:

قزوینی‌ها منتظر هوای آلوده باشند

کارشناس هواشناسی قزوین گفت: باتوجه به این پایدار و این سکون جو احتمال انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم.

قزوینی‌ها منتظر هوای آلوده باشند
مریم بهروزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: سامانه‌ای که از بعدازظهر دوشنبه به تدریج وارد استان شده بود تا ظهر سه‌شنبه در سطح منطقه مستقر بود.

وی افزود: برای صبح تا ظهر سه‌شنبه بارش‌ها هم پراکندگی داشت و در برخی مناطق فعال بود.

کارشناس هواشناسی قزوین ادامه داد: از ساعات عصر دوشنبه تا بامداد سه‌شنبه بیشترین میزان بارش‌ها را داشتیم که سبب شد بیشترین میزان بارش را در آوج با 32 میلی‌متر داشته باشیم و برای خود قزوین هم 17 و نیم میلی‌متر بارش ثبت شد.

وی گفت: برای مابقی مناطق بین هشت تا 11 میلی‌متر بارش داشتیم که کمترین نقطه مربطو به سیردان با سه میلی‌متر بود.

بهروزی بیان کرد: برای ارتفاعات در اواخر وقت دوشنبه به سمت بامداد سه‌شنبه باتوجه به اینکه کاهش دما اتفاق افتاد و وزش باد را هم داشتیم که بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی شده بود که در قلل و ارتفاعات استان هم این اتفاق افتاد.

ارتفاعات قزوین برفی شد

کارشناس هواشناسی قزوین گفت: برای ارتفاعات معلم کلایه و کوهین و حتی آوج گزارش بارش برف را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه به تدریج به سمت پایداری جو برگشتیم که برای امروز «چهارشنه»، فردا «پنجشنبه» و حتی شنبه آینده یعنی یک بازه چهارروزه، جوی پایدار را در سطح منطقه داریم.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: باتوجه به این پایدار و این سکون جو احتمال انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی می‌کنیم.

بهروزی افزود: صبح امروز کمترین دما مربوط به آوج با سه درجه زیر صفر، کوهین یک درجه زیر صفر، قزوین صفر، آبیک صفر و اکثر مناطق به محدوده صفر و زیر صفر رسید.

وی یادآور شد: ظهر روز گذشته بیشینه دما مربوط به رازمیان با 16 درجه داشت و نواسانات قزوین هم بین صفر و 17 درجه بود.

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان