۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین رتبه دوم استان قزوین در کاهش تلفات حوادث رانندگی
کد خبر: ۳۶۵۸۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۳ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری استان قزوین خبر داد:

رتبه دوم استان قزوین در کاهش تلفات حوادث رانندگی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: استان قزوین بعد از هرمزگان به عنوان دومین استان از نظر کاهش تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری کشور معرفی شد.

رتبه دوم استان قزوین در کاهش  تلفات حوادث رانندگی

وی اضافه کرد: طی ۶ ماهه اول امسال ۱۲۶ تن در حوادث و سوانح رانندگی جاده‌های برون شهری این استان کشته شدند که این آمار حاکی از کاهش ۱۸.۲ درصدی تلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

حق‌لطفی ادامه داد: همچنین آمار مجموع تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی استان قزوین نیز ۱۴۹ تن بوده که این شاخص نیز کاهش ۵.۷ درصدی داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: تعداد مصدومان در کل تصادفات استان قزوین نیز با ۵.۶ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۳۷۳ نفر به ثبت رسیده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، سرعت، سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به جلو و خواب آلودگی را چهار عامل اصلی تصادفات عنوان کرد و از رانندگان خواست ضمن رعایت قوانین و نکات راهنمایی و رانندگی در هنگام سفر در صورت خستگی و خواب آلودگی توقف کرده و پس از استراحت به مسیر خود ادامه دهند. 

حق‌لطفی با بیان اینکه از ۸۷۷ نقطه پرحادثه شناسایی شده در کشور که براساس تصویب کمیسیون ایمنی راه‌ها باید اصلاح شوند ۱۵ نقطه در راه‌های استان قزوین قرار دارد که تلاش می‌شود تا پایان امسال نیمی از آن‌ها اصلاح شوند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان