۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین اجرای بیست و ششمین دوره طرح ازدواج دانشجویی در قزوین
کد خبر: ۳۶۵۸۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۲ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین خبرداد:

اجرای بیست و ششمین دوره طرح ازدواج دانشجویی در قزوین

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین گفت: امسال بیست و ششمین دوره طرح ازدواج دانشجویی در قالب طرح "همسفر تا بهشت" با محوریت مسائل آموزشی، تربیتی، فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود و زوج‌های دانشجو عازم مشهد خواهند شد.

اجرای بیست و ششمین دوره طرح ازدواج دانشجویی در قزوین
حجت‌الاسلام منصور زارعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» در خصوص اجرای طرح ازدواج دانشجویی اظهار کرد: مسئله ازدواج دانشجویی یکی از موضوعات مهم مرتبط با خانواده، فرزندآوری و تثبیت نظام اجتماعی کشور است.

وی افزود: بیش از سه میلیون جوان دانشجو در دانشگاه‌ها حضور دارند که قطعاً ازدواج این جمعیت جوان موجب تشکیل خانواده و تحکیم بنیان‌های اجتماعی و همچنین تعالی جامعه بوده و بی‌تردید رشد جمعیت کشور را هم به همراه خواهد داشت.

ازدواج دانشجویی از اولویت‌های اصلی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین تصریح کرد: موضوع ازدواج دانشجویی از اولویت‌های اصلی و مهم نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاست و امسال بیست و ششمین دوره طرح ازدواج دانشجویی در قالب طرح «همسفر تا بهشت» با محوریت مسائل آموزشی، تربیتی، فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شود و زوج‌های دانشجو عازم مشهد خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، ازدواج دانشجویی یکی از پایدارترین ازدواج‌ها است و بیش از ۹۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی که مخاطب برنامه‌های اردویی، تربیتی، مشاوره‌ای و حمایتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در تمام ادوار گذشته بودند، ازدواج‌های پایداری داشتند.

زارعی خاطرنشان کرد: امسال هم مجموعه نهاد اهتمام جدی در تنوع بخشی و غنابخشی بحث طرح همسفر تا بهشت را دارد.

این مسئول یادآور شد: یکی از نکات مهم پس از تشکیل ستاد ازدواج دانشگاهیان که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد، این است که در مسئله ازدواج دانشجویی از ظرفیت سایر دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و اقتصادی کشور بتوانیم استفاده کنیم تا طرح ازدواج دانشجویی به شکل بهتری صورت بگیرد و ما بتوانیم برای تسهیل ازدواج دانشجویی از ظرفیت‌های این مجموعه‌ها هم استفاده کنیم که ساختاری دارد و در هر استان شکل گرفته و در حال انجام فعالیت است.

اجرای جشنواره ملی «زوج مانا» و انتخاب خانواده موفق

وی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش ازدواج دانشجویی گفت: یکی دیگر از طرح‌هایی که در مجموعه نهاد مقام معظم رهبری در مسئله ازدواج اجرا می‌شود «جشنواره ملی زوج مانا» است که انتخاب خانواده موفق در این جشنواره مدنظر قرار دارد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین اضافه کرد: در جشنواره ملی زوج مانا شاخص‌هایی برای انتخاب خانواده موفق بیان شده که از جمله آن موضوع فرزندآوری، کنش‌گری اجتماعی، فعالیت‌های جهادی، رتبه‌های علمی زوجین و فعالیت‌های قرآنی و معرفتی است که آثار آنان در قالب خاطره تجربیات ماندگار و ایده‌های ناب ارسال و ارزیابی می‌شود و در پایان خانواده‌های موفق در مراسمی که در مشهد برگزار می‌شود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی طرح «دردانه» را یکی دیگر از اقدامات مهم و موثر مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این موضوع معطوف به مسئله فرزندآوری خانواده‌های دانشجویی است که برای این امر هم مشوق‌های خیلی خوبی در نظر گرفته شده است.

ساخت خوابگاه‌های متاهلی به طور جدی پیگیری می‌شود

زارعی بیان کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در دولت سیزدهم در حال پیگیری است مسئله ساخت خوابگاه‌‌های متاهلی است که در استان‌ها با محوریت دانشگاه‌ها و با همکاری ریاست محترم دانشگاه‌ها، ساخت خوابگاه‌های متاهلی به طور جدی پیگیری می‌شود که با ساماندهی این موضوع، خدمت بزرگی به این نسل کردیم چراکه یکی از مشکلات جدی جوانان دانشجو در مسیر ازدواج، نداشتن مسکن است.

وی عنوان کرد: طرح «هم‌رسان» دیگر طرحی است که از سال گذشته با هدف تسهیل امر ازدواج و تشکیل خانواده آغاز شده و درصدد معرفی افراد به یکدیگر با توجه به ویژگی‌های طرفین داشته و شاخصه‌هایی دارد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: در مجموعه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) علاوه بر مسئله ازدواج دانشجویی که با هزینه دانشگاه جهت سفر زوجین به مشهد صورت می‌گیرد؛ با همکاری ریاست دانشگاه چنانچه هر دو زوج یعنی خانم و آقا از دانشجویان این دانشگاه باشند هدیه دیگری هم به آنان اهدا و سفر مشهد دیگری برای آنان تدارک دیده می‌شود.

معرفی ۴۰ زوج دانشجو جهت بهره‌مندی از تسهیلات ازدواج دانشجویی

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته با بنیاد ازدواج و خانواده استان قزوین و از طریق بنیاد حامیان دانشگاه، قول همکاری مبنی بر اهدای ۱۰۰ تا ۱۵۰ سری لوازم ضروری در سال به عنوان بخشی از جهیزیه داده شده؛ همچنین هزینه یک سال از یک تا دو میلیون تومان هزینه اجاره مسکن ازدواج دانشجویی را متقبل می‌شوند که تا به امروز حدود ۴۰ نفر برای استفاده از این تسهیلات معرفی کرده‌ایم.

زارعی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر پیوند و ازدواج نسل جوان گام برداریم و بی‌تردید هرکسی که در این مسیر حرکت کند کمک بزرگی به استحکام بنیاد خانواده و موضوع افزایش جمعیت کرده که سال‌هاست مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی در پایان گفت: امیدواریم همه دانشجویان که ازدواج دانشجویی می‌کنند زندگی شیرین همراه با خوشبختی و فرزندان سالم و صالح داشته باشند.

گفتنی است؛ دانشجویان متقاضی برای ثبت‌نام در طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی ezdevaj.nahad.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان