۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین قزوین میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس
کد خبر: ۳۶۵۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۰ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اعلام کرد:

قزوین میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع و تدفین هشت شهید گمنام دفاع مقدس در استان قزوین برگزار می‌شود.

قزوین میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» محمد امیری‌مقدم در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین که ظهر امروز با حضور، آیت‌الله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ، محمدمهدی اعلایی استاندار و عباس کاظمی معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری قزوین و جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی و مسئولان استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین در نظر دارد در ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) مراسم تشییع و تدفین هشت شهید گمنام را در شهرستان‌های استان برگزار کند.

وی افزود: پیکر پاک شهدای دفاع مقدس در روز 17 آذر وارد مرکز استان شده و مراسم استقبال از آنها از ساعت 10 صبح روز جمعه 17 آذر با حضور آحاد مردم قزوین برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بیان کرد: مسیر این مراسم از فلکه میرعماد تا میعادگاه نماز جمعه خواهد بود و بعد از استقبال مردم قزوین از پیکرهای پاک شهدا، تا روز 20 آذر مراسم استقبال از آنان در تمام شهرستان‌های استان از جمله اقبالیه، تاکستان، آبگرم و آوج و بوئین‌‌زهرا و سپس در شهرستان البرز و آبیک برگزار خواهد شد.



امیری‌مقدم اظهار کرد: از 20 تا 25 روز آذر برنامه‌های مختلفی در پایگاه‌ها و رده‌های مختلف بسیج و هیات‌های مذهبی در سطح استان با حضور این پیکرهای مقدس برگزار و تا روز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در شب شهادت حضرت زهرا (س) مراسم وداع با شهدا و در روز شهادت «26 آذر ماه» مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرستان‌های استان با حضور گسترده مردم استان برگزار می‌شود.

امیری‌مقدم با بیان اینکه به فرمانداران هم ابلاغ شده تا فضاسازی رسانه‌ای و مستندسازی و تولید فیلم از لحظه تحویل شهدا تا پایان مراسم انجام دهند، ادامه داد: گلباران مزار شهدا، استقرار اورژانس، مراسم رژه، برگزاری مسابقات عکاسی و اطلاع رسانه‌ای و فضاسازی رسانه‌ای، ابلاغ به ستادهای نمازجمعه از دیگر برنامه‌هایی است که در روز تشییع شهدا صورت می‌گیرد.

وی افزود: نواختن زنگ استقبال از لاله‌های سرخ و برنامه‌های گرامیداشت یاد شهدا، هماهنگی ادارات در برگزاری برنامه‌ها در این ایام پیش‌بینی شده‌ است‌.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه در استان قزوین ۴۳ یادمان شهدا داریم، تصریح کرد: تا سال‌های گذشته ۳۵ یادمان تکمیل داشتیم که هشت مورد نیز نیمه‌تمام بود که در سال 1401 تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: محوطه استانداری، مجتمع شمیم کوثر، پارک نماز شهر الوند، پارک لاله شهر ارداق. شهرک یحیی آباد، روستای آقابابا، روستای بکندی و شهر سیردان از مکان‌هایی هستند که برای تدفین هشت لاله پرپر دفاع مقدس در استان قزوین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در پایان گفت: امید است با هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌ها تلاش کنیم میزبان شایسته‌ای برای شهدا باشیم و بتوانیم رسالت خود را در راستای حفظ و گرامیداشت گنجینه‌های معنوی استان به کار ببریم.

انتهای خبر/2001
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان