۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی چه کنیم؟
کد خبر: ۳۶۵۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۵ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در فصل سرما؛

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی چه کنیم؟

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قزوین؛ نسبت به رعایت نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی تاکید کرد.

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی چه کنیم؟
به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ با شروع فصل پاییز معمولا شاهد افزایش بیماران مبتلا به آنفلوانزا هستیم که به ویژه با شروع فصل مدارس، بیشتر دانش‌آموزان را درگیر خود می‌کند.

با توجه به اینکه خوشبختانه می‌توان گفت بساط کرونا تا حدود بسیار زیادی از کشور ما جمع شده، اما در روزهای اخیر از گوشه و کنار کشور زمزمه‌هایی از ابتلا مردم به این مزاحم ناخوانده را می‌شنویم.

کارشناسان بهداشتی و متولیان امر همواره به رعایت نکات پیشگیرانه برای در امان ماندن از طوفان سهمناک کرونا تاکید داشتند و دیدیم که رعایت موارد بهداشتی همراه با واکسیناسیون کرونا در نهایت منجر به خاموشی این بیماری شد.

حال این روزها با توجه به شیوع بیماری‌های تنفسی بهترین اصل جهت جلوگیری از ابتلای خود و اطرافیان به این بیماری، توجه کردن به چند نکته ساده پیشگیرانه است که منجر به حفظ سلامتی خانواده‌ها می‌شود.

برای آشنایی بیشتر درخصوص نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری‌های تنفسی مصاحبه‌ای با علی قندیان کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قزوین انجام داده‌ایم.

علی قندیان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیمای‌های تنفسی در هر فرصتی باید دست‌های خود را با آب و صابون مایع به مدت 20 ثانیه بشویید.

وی افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری آنفلوانزا، کرونا و مسمومیت‌های تنفسی، استفاده از ماسک‌های مناسب بسیار حائز اهمیت است.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قزوین تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا از افراد بیماری که دارای علامت تب، تنگی نفس و سرفه هستند حداقل 2 متر از آنان فاصله بگیرید.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا قطرات تنفسی، سرفه و عطسه می‌باشد؛ لذا در صورتی که خود مشکوک به ابتلا به بیماری‌های تنفسی هستید ضرورت دارد تا هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید و اگر دستمال به همراه ندارید، قسمت داخلی ساعد خود را در برابر دهان و بینی خود قرار دهید.

قندیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌های مهم انتقال بیماری‌های تنفسی ویروسی از جمله آنفلوانزا دست دادن، روبوسی کردن و در آغوش گرفتن فرد بیمار است بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از انجام این کارها اجتناب کرد.

پرهیز از خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده تب، مشکل تنفسی و سرفه حتما به پزشک یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایید و از خود درمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

این مسئول یادآور شد: هنگام ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوانزا بهتر است در منزل استراحت كرده و در منزل نیز از تماس نزدیک با افراد دیگر خوداری کنید تا آنها از ابتلا به بیماری مصون بمانند.

وی بیان کرد: همچنین در صورت مشاهده دل پیچه، اسهال، تهوع و استفراغ حتما به پزشک یا نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایید.

قندیان در پایان گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی باید استراحت و خواب کافی داشته باشند و ضمن پرهیز از نگرانی، مایعات فراوان بنوشند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان