۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ورود بیش‌ از ۵۰۰ دختر نوجوان به شبکه کنش‌گری در قزوین
کد خبر: ۳۶۵۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۶ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

در اولین اجلاسیه استانی به سوی بهشت مطرح شد؛

ورود بیش‌ از ۵۰۰ دختر نوجوان به شبکه کنش‌گری در قزوین

در استان قزوین تاکنون دو دوره در ایجاد و شناسایی شبکه کنشگران دختر برگزار شده که در این راستا ۲۰۰ دختر نوجوان به عنوان کنش‌گران جوان در فعالیت‌های فرهنگی جهاد تبیین مشارکت می‌کنند، امسال نیز مقرر است تا پایان سال بیش از ۵۰۰ دختر نوجوان به شبکه کنش‌گری در راستای جهاد تبیین اضافه شود.

ورود بیش‌ از ۵۰۰ دختر نوجوان به شبکه کنش‌گری در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اولین اجلاسیه استانی به سوی بهشت «بنیاد هم‌افزایی شبکه تعلیم و تربیت» با حضور فعالین تربیتی در حوزه دختران نوجوان ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
 
ماندانا جلالی در این جلسه اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تربیت کنشگرانی است که بتواند در عرصه گفتمان اسلامی فعالیت کند.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: انقلاب یک نقشه راه دارد، آن هم بیانیه گام دوم انقلاب است که مخاطب اصلی آن جوانان و نوجوانان هستند، این جوانان هستند که می‌توانند ما را به قله تمدن برسانند.
 
معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوان و رئیس شبکه تعلیم تربیت بهشت سازمان تبلیغات تاکید کرد: ما باید بتوانیم عرصه و بستر را برای شکوفایی استعدادهای آنان مهیا کنیم به همین منظور عمده تمرکز این سازمان بر روی نوجوانان است.
 
جلالی با بیان اینکه مخاطب اصلی ما در این بنیاد نوجوانان هستند، بیان کرد: بنیاد ملی نوجوانان چهار معاونت پسران نوجوان «پسران نوآوین»، دختران نوجوان «دختران حاج قاسم»، راهبران نوجوان و مدارس و فرهنگیان دارد که در عرصه نوجوان فعالیت می‌کنند.
 
معاون بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: بنیاد ملی نوجوان در تلاش است تا نوجوانان را کنش‌گران میدان تربیت کرده تا در عرصه روایت‌گری به جهاد تبیین بپردازند.
 
وی ادامه داد: این تشکل که در سراسر کشور در حال شکل‌گیری بوده و به دنبال توانمندسازی نوجوانان در عرصه جهاد تبیین است که پس از تشکیل و راه‌اندازی، در اختیار مدیر قرارگاه استان قرار می‌گیرد.
 
جلالی با بیان اینکه تربیت مجموعه‌های اسلامی به نوجوانان تحت نظر بنیادملی نوجوان محدود نمی‌شود، اظهار کرد: بنیاد ملی نوجوان باید گروه دوم از مخاطبان را داشته باشد که برای نوجوانان کار کند که شامل مجموعه تشکل‌هایی هستند که به صورت جداگانه در عرصه‌های مختلف تربیتی برای نوجوانان کار می‌کنند.
 
رئیس شبکه تعلیم تربیت بهشت سازمان تبلیغات یادآور شد: اگر تشکلی به صورت درون‌زا بتواند روی پای خود بایستد، یک جریان تربیتی واقعی رخ داده و این مجموعه می‌تواند افرادی تربیت کند که روی پای خود بایستند.

وی تاکید کرد: ما در شبکه تعلیم و تربیت بهشت دنبال افراد صاحب نام و تشکل‌های عریض و طویل نیستیم بلکه گاهی در یک شبکه خانگی می‌توانیم بسیار اثرگذار عمل کنیم.

 
معاون بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: ما دنبال این نیستیم که نوجوان را منشا اثر کنیم، بلکه می‌خواهیم نوجوان فرمانده تحقق گام دوم انقلاب اسلامی باشد.
 
وی بیان کرد: گفتمان‌سازی و اندیشه‌محوری، تبیین و روایت‌گری، تقویت هنر و رسانه در بین دختران دانش‌آموز و توانمندسازی آنان در حوزه های مورد نظر از مهم‌ترین اهداف فعالیت بنیاد ملی نوجوان است.
 
آقاجانی در پایان گفت: نوجوانان می‌توانند معضلات منطقه و استان خود را شناسایی و با ابزار هنر و رسانه به بیان مطالبات مردم منطقه و راهکارهای رفع این مشکلات بپردازند.
 
در این جلسه همچنین سمیه محمدی مسئول شبکه تعلیم تربیت بهشت استان قزوین با اشاره به اولین سالگرد بنیاد ملی نوجوان اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان پیشران جهاد تبیین تلاش می‌کند با محور شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی و توانمندسازی حلقه‌های میانی و فعالان مردمی برای شکل‌گیری این موضوع مهم اقدام کند.
 
وی افزود: بنیاد ملی نوجوان با محوریت نوجوانان در استان قزوین فعال است و در چند سطح از جمله پسران نوآوین و دختران حاج قاسم با هدف تشکیل گروه کنشگران نوجوان در عرصه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.
 
مسئول شبکه تعلیم تربیت بهشت استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین تاکنون دو دوره در ایجاد و شناسایی شبکه کنشگران دختر برگزار شده که در این راستا 200 دختر نوجوان به عنوان کنشگران جوان در فعالیت‌های فرهنگی جهاد تبیین مشارکت می‌کنند.
 
محمدی در پایان با اشاره به برگزاری رویدادهای شهرستانی در سال جدید گفت: امسال در نظر کردیم دختران کنشگر را متناسب با زیست‌بوم هر شهرستان شناسایی کرده و تا پایان سال بیش از 500 دختر نوجوان را به شبکه کنشگری خود در راستای جهاد تبیین اضافه کنیم.

گفتنی است در این جلسه همچنین فعالین تربیتی استان به بیان فعالیت‌ها و اقدامات خود در عرصه تربیت دختران نوجوان کنشگر پرداختند.
 
انتهای خبر/2001
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان