۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز کشت گندم در مزارع کشاورزی قزوین
کد خبر: ۳۶۵۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

آغاز کشت گندم در مزارع کشاورزی قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز کشت گندم در سطح ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان در سال زراعی جاری بر اساس برنامه ابلاغی خبر داد.

آغاز کشت گندم در مزارع کشاورزی قزوین
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی استان، حسن جلیلوند از آغاز کشت گندم در سطح ۱۵۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این استان در سال زراعی جاری بر اساس برنامه ابلاغی خبر داد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از این میزان سطح زیر کشت ۴۷ هزار هکتار به زیر کشت گندم آبی و ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم دیم است که تاکنون هشت هزار و ۳۵۰ هکتار گندم آبی و ۴۵ هزار و ۷۹۵ هکتار گندم دیم در اراضی کشاورزی این استان کشت و این روند تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی و در صورت تحقق پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۴۰هزار تن محصول گندم از این میزان سطح ریز کشت برداشت شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از سه هزار تن بذر استاندارد گندم آبی و بیش از دو هزار تن بذر استاندارد گندم دیم جهت کشت در مزارع بین کشاورزان توزیع شده است.

جلیلوند در پایان گفت: کشاورزان نسبت به رعایت تاریخ کشت و مصرف بهینه نهاده‌ها و آب آبیاری در مزارع خود با توصیه‌های فنی و نظارت کارشناسان فنی اقدام کنند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان