۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ۹۳ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری در راه‌های استان قزوین
کد خبر: ۳۶۵۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۳ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

در ۶ ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

۹۳ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری در راه‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در ۶ ماه گذشته ۹۳ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری در راه‌های شریانی، اصلی و فرعی این استان انجام شده است.

۹۳ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری در راه‌های استان قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان جواد حق لطفی اظهار کرد: این اداره کل با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، اقدام به لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی حوزه استحفاظی استان کرده است.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه‌ها تاثیر قابل توجهی در ارتقاء ایمنی، کاهش تصادفات و تسهیل جابه‌جایی بار و مسافر در راه‌ها دارد.

حق لطفی ادامه داد: در نیمه نخست امسال آسفالت هفت کیلومتر از محور قزوین-بوئین‌زهرا، پنج کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت، 12 کیلومتر از محور قدیم قزوین-رشت، هشت کیلومتر از محور قزوین-تاکستان-آوج، 14 کیلومتر محور چینی مرجان-لیا-آقابابا-شاهین تپه و لکه‌گیری 20 کیلومتر از آزادراه قزوین-زنجان انجام شد.

این مسئول گفت: محور قزوین-الموت «رجایی دشت-معلم کلایه» به طول 6 کیلومتر، آبیک-طالقان به طول 9 کیلومتر، ارداق-شاهین تپه به طول هفت کیلومتر و لشکر 16 زرهی به طول پنج کیلومتر از دیگر نقاطی بودند که امسال عملیات بهسازی و روکش آسفالت در آنجا اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: برای بهسازی، لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت راه های استان از ابتدای سال جاری تاکنون 142 هزار تن آسفالت مصرف شده است.

رسیدگی به 270پرونده تخلف در کمیسیون‌های سه گانه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به 270 پرونده تخلف در کمیسیون‌های ماده 11، 12 و 14 حمل‌ونقل جاده‌ای رسیدگی شد.

حق لطفی افزود: در کمیسیون ماده 11 که مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است با برگزاری 3جلسه ،43 پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین در کمیسیون‌های ماده 12 ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل کالا و مسافر نیز به تخلفات 18 شرکت رسیدگی و رای نهایی صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، کمیسیون ماده 14 را نیز از دیگر کمیسیون‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد که به منظور رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون 6 بار جلسه تشکیل داده و در مجموع به 209 پرونده رسیدگی کرده است.

وی در خصوص انواع تخلفات قابل بررسی در کمیسیون‌های حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، عدم رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده‌ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه‌جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت‌پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون‌های حمل‌ونقل جاده‌ای قابل رسیدگی هستند.

حق لطفی به سوء‌استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه‌ها و مسئولیت‌های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در پایان گفت: مردم و رانندگان حمل‌ونقل بین شهری می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایات خود را از طریق نمایندگی‌های مستقر در پایانه‌های عمومی، اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و یا سامانه تلفنی ۱۴۱ منعکس و پیگیری کنند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان