۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین شیب نزولی طلاق در قزوین
کد خبر: ۳۶۵۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۸ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین خبر داد:

شیب نزولی طلاق در قزوین

مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین گفت: طی ۶ ماهه سال جاری هزار و ۵۷۰ واقعه طلاق در استان قزوین به ثبت رسیده که این میزان یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

شیب نزولی طلاق در قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل ثبت‌احوال استان قزوین علیرضا افسری گفت: طی ۶ ماه نخست امسال هفت هزار و ۸۱ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که هفت هزار و ۲۱۳ واقعه ولادت بود، کاهش 1/8 درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: طی همین مدت نیز در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر، حدود ۱۰۸ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با بیان اینکه در هر شبانه روز ۳۸ واقعه ولادت در استان قزوین ثبت شده است، گفت: از کل ولادت‌های ثبت شده، ۶ هزار و ۷۸۷ مورد تک‌زایی و ۱۴۴ مورد دو قلو و ۲ مورد نیز سه قلو بوده است.

این مسئول اضافه کرد: طی همین مدت نیز پرطرفدارترین نام برای پسران به ترتیب آیهان، امیرعلی، شاهان، امیرحسین و آراد بوده و بیشترین نام‌های انتخاب شده برای دختران هم به ترتیب ماهلین، فاطمه، رستا، زهرا و نورا بود.

افسری در خصوص تعداد فوتی‌های ثبت شده در استان، اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال سه هزار و ۵۸۹ مورد فوتی در استان ثبت شده که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۴ مورد شهری و یک هزار و ۱۴۵ مورد روستایی بوده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان قزوین، نسبت جنسی فوت در ۶ ماهه امسال در مقابل هر ۱۰۰ فوتی زنان، ۱۱۹ مورد فوت مردان به ثبت رسیده و میانگین سن فوتی در مردان حدود ۶۳.۸ سال و زنان نیز ۷۱ سال است.

سه هزار و ۳۵۹ واقعه ازدواج در قزوین به ثبت رسید

این مسئول از ثبت سه هزار و ۳۵۹ مورد ازدواج طی نیمه نخست امسال در این استان خبر داد و گفت: سه هزار و ۷۷ مورد از این ازدواج‌ها شهری و ۲۸۲ مورد نیز روستایی بوده است.  

افسری افزود: این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته سه هزار و ۸۰۲ مورد ازدواج در استان ثبت شده بود که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/7درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ثبت ۱۸ مورد ازدواج طی هر شبانه روز در استان قزوین، اظهار کرد: میانگین سن ازدواج مردان در قزوین حدود ۳۱ سال و زنان نیز ۲۶ سال و میانگین اختلاف سنی زوج‌ها هم ۵.۸ سال بوده است.

افسری ادامه داد: همچنین طی این مدت هزار و ۵۷۰ واقعه طلاق در استان قزوین به ثبت رسیده که این میزان با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گفته این مسئول، از این تعداد هزار و ۴۵۴ مورد طلاق در شهر‌ها و ۱۱۶ مورد نیز روستایی بود و میانگین سن طلاق در مردان ۳۹ سال و زنان ۳۴ سال بوده، یعنی در هر شبانه روز هشت مورد طلاق در استان قزوین به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان