۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین پیشرفت و اعتلای کشور مرهون دفاع مقدس است
کد خبر: ۳۶۵۳۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۷ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

پیشرفت و اعتلای کشور مرهون دفاع مقدس است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دفاع مقدس سراسر مملو از جلوه‌های مجاهدانه ملت ایران بود که همچنان ادامه دارد و امروز به اشکال مختلف در ابعاد دیگر نمایان می‌شود.

پیشرفت و اعتلای کشور مرهون دفاع مقدس است
قاسم اللهیاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری _تحلیلی صبح قزوین؛ اظهار کرد: دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ در طول تاریخ است؛ چراکه تمام آحاد جامعه با همدلی و وحدت هر چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و در کنار هم سهیم بودند تا به دشمن بعثی غالب شدند.

وی افزود: دفاع مقدس سراسر مملو از جلوه‌های مجاهدانه ملت ایران بود، از آن پدری که از فرزندان دلبندش گذشته و به فرمان امام راحل لبیک گفته و به جبهه می‌رود تا آن پیرزنی که با وجود بضاعت اندک چند تخم مرغ جهت کمک به رزمندگان هدیه می‌کند همه اینها مصادیقی از جلوه‌های ایثار و گذشت است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: در آن دوران خانواده‌هایی بودند که چند عضو آنان در مسیر دفاع از ارزش‌ها و حفظ مرزهای کشور با حضور در میدان جنگ به فیض شهادت نائل آمدند همچنین همت مثال‌زدنی بانوان پشت جبهه برای تهیه مایحتاج رزمندگان از دیگر صحنه‌های به یادماندنی دوران دفاع مقدس است که نشان از همدلی و همراهی همه ملت ایران داشت.

این مسئول یادآور شد: یکی دیگر از جلوه‌های عظیم دوران دفاع مقدس که از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در آن دوران به شمار می‌آید و در استان قزوین رقم خورد مربوط به اعزام یک هزار کامیون کمک‌های مردمی در یک روز به جبهه‌های نبرد بود که در طول تاریخ دفاع مقدس ماندگار شد.

حماسه‌‌آفرینی و مجاهدت‌ ملت ایران همچنان ادامه دارد

وی بیان کرد: قطعا امروز آن حماسه‌ها و مجاهدت‌ها ادامه دارد و دفاع همچنان باقیست چراکه وقتی همسر جانباز قطع نخاعی را مشاهده می‌کنیم که با وجود گذشت سالها از دوران جنگ، همچنان عاشقانه و فداکارانه از همسر خود پرستاری می‌کند و پای زندگی مشترکشان ایستاده، بدان معناست که هنوز دفاع مقدس برای او ادامه دارد.

اللیاری خاطرنشان کر: اگر فرزند شهیدی را می‌بینیم که در گیرودار زندگی با سختی‌های روزگار دست و پنجه نرم می‌کند و دشواری نبود پدر را تحمل کرده و برای رفاه حال مادر و خواهر و برادرانش تلاش می‌کند و مسئولیت زندگی را به دوش می‌کشد یعنی دفاع مقدس هنوز برای او باقیست.

وی با اشاره به مصادیقی از مجاهدت و حماسه‌آفرینی ملت ایران در شرایط کنونی گفت: وقتی سیل یا حادثه طبیعی در کشور اتفاق می‌افتد و همه مردم داوطلبانه برای کمک به هم میهنان خود بسیج می‌شوند یعنی اینکه مجاهدت‌ها تمام نشده است و حماسه‌ها و از خودگذشتگی‌ها ادامه دارد.

این مسئول تاکید کرد: در شرایط امروزی هستند کسانی که سالانه چندین هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی تهیه می‌کنند و آن را به دست نیازمندان می‌رساند و همه این مباحث موید آن است که امروز همان مجاهدت‌ها در ابعاد دیگر رخ نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی قهرمانان ورزشی ایران با وجود هجمه‌های سنگینی که در فضای مجازی بر آنان وارد می‌شود و همچنین علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی دشمن و رسانه‌های معاند در تحریف حقایق و سیاه نمایی مسائل، زمانیکه صاحب مدال می‌شوند پرچم ایران اسلامی را بوسیده و در قله افتخار دنیا به اهتزاز درمی‌ آورد در حقیقت مصادیقی از جلوه های مجاهدت را در میادین دیگر به نمایش می‌گذارند.

اللهیاری در ادامه تاکید کرد: وقتی همچنان در دفاع از حرم و دفاع از کیان و مرزهای کشور شهید می‌دهیم یعنی اینکه مجاهدت‌ها ادامه دارد.

ضرورت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس

وی اذعان کرد: برای تبیین بهتر دستاوردهای دفاع مقدس وقتی شرایط امروز کشور را با آن دوران مقایسه کنیم به یاد می‌آوریم که در آن ایام، کشور حتی توان تولید یا واردات اقلام ساده‌ای نظیر سیم خاردار را برای دفاع از مرزها نداشت آن هم در مقابل دشمن بعثی که مسلح به انواع تجهیزات و ادوات جنگی و حمایت و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ دنیا بود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی از ۳۶ کشور دنیا کارشناس نظامی به اسارت ایران گرفته شد و این امر حاکی از آن است که رژیم بعثی عراق تا چه اندازه مورد حمایت سایر کشورها بود اما ملت ایران با دست خالی با اتکا به نیروی ایمان در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم ایران اسلامی در عرصه‌ نظامی به حدی از خودکفایی و توانمندی و اقتدار رسیده که حتی فکر حمله نظامی به ذهن دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خطور نمی‌کند.

پیشرفت و اعتلای کشور مرهون دفاع مقدس است

اللهیاری تصریح کرد: امروز کشور در عرصه‌های مختلف سازندگی، درمان، امنیت، مقابله با تروریسم، علم و فناوری و دانش هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و دیگر موضوعات علمی و اقتصادی و فرهنگی به رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یافته که از دستاوردهای دفاع مقدس به شمار می‌آید.

وی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان نظام هم در مسائل مدیریتی و اقتصادی تصمیمات درستی اتخاذ کنند تا رشادت‌ها و حماسه‌ آفرینی شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس پایمال نشود و همه ما حافظ و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان