۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ضرورت بازنشر و روایت صادقانه از حماسه‌سازی‌ رزمندگان دفاع مقدس
کد خبر: ۳۶۵۳۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۶ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد:

ضرورت بازنشر و روایت صادقانه از حماسه‌سازی‌ رزمندگان دفاع مقدس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بی‌تردید بازنشر و انتشار رشادت‌‌‌های ارزشمند رزمندگان دوران دفاع مقدس با هنر ناب روایتگری صادقانه از صحنه‌های بی‌بدیل و دستاوردهای بزرگ مدرسه عشق و مکتب ایثار و شهادت ضرورت دارد.

ضرورت بازنشر و روایت صادقانه از حماسه‌سازی‌ رزمندگان دفاع مقدس
حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: دفاع مقدس عرصه به ظهور نشستن خلوص نیت رزمندگانی است که هرچند به لحاظ ابزار و ادوات جنگی و تعداد نیروها بسیار اندک بودند اما با برخورداری از روحیه بالا به سلاح ایمان و اخلاص مجهز بودند.

وی افزود: ایثار، فداکاری و رشادت فرزندان غیور و برومند این مرز و بوم، افسانه شکست ناپذیری قدرت‌های طاغوتی و سلطه گر را باطل کرده و برتری ایمان و اراده را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی جنگ برای تمام جهانیان اثبات کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: دوران هشت سال جنگ تحمیلی یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخی، آموزنده و الهام بخش است که هرگز نباید اجازه دهیم گرد غفلت و غبار فراموشی آن را فرا بگیرد که این امر همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است.

دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز است

وی خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید حماسه‌ی شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ی بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید برای نسل جوان کنونی و نسل‌های آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و توانایی‌های این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند.

شهسواری بیان کرد: این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌بدیل و بی‌شمار خود به منزله یک گنجینه گرانبها، ارزشمند و هویت ساز به شمار می‌آید و بنا به تعبیر امام راحل "این جنگ برای ما گنج بود".

وی تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به عنوان یک گنجینه ارزشمند برای همیشه تاریخ زنده باقی بماند و هدایت بخش نسل‌های این سرزمین باشد.

*ضرورت بازنشر و روایت صادقانه از حماسه‌سازی‌ رزمندگان دفاع مقدس

این مسئول یادآور شد: بی‌تردید بازنشر و انتشار رشادت‌‌‌های ارزشمند رزمندگان دوران دفاع مقدس، با هنر ناب روایتگری صادقانه از صحنه‌های بی‌بدیل و دستاوردهای بزرگ آن مدرسه عشق و مکتب ایثار، جهاد و شهادت ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوران سخت جنگ پیچیده رسانه‌ای و جنگ ترکیبی _شناختی دشمنان انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تبیین درست سبک زندگی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نسل‌های آتی را قطعا بیمه خواهد کرد.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس نسل‌های آتی را بیمه خواهد کرد

شهسواری عنوان کرد: اگر دوران دفاع مقدس به درستی توسط دلسوزان و دغدغه مندان انقلاب و نظام، روایت، بازگویی و تبیین شود این امر مانع از تحریف‌های معاندان و غرض ورزان خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: بنا بر تاکیدات مکرر مقام رهبری در خصوص به کارگیری ابزار هنر، از تمامی اهالی هنر و صاحبان اندیشه و همچنین کسانیکه دست به قلم هستند درخواست می‌کنیم به منظور تبیین و بازتعریف خدمات ارزشمند شکل گرفته و به تصویر کشیدن صحنه‌های ناب و کمتر دیده شده از ایثارگری ها و رشادت‌های حماسه‌سازان آن دوران و همچنین تحلیل و تبیین وقایع آن روزها تلاش کنند تا فرهنگ دفاع مقدس برای همیشه ماندگار بماند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان