۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین خروج واحد شماره ۵ گازی نیروگاه شهید رجایی از مدار تولید برق
کد خبر: ۳۶۵۳۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۳ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

تعمیرات واحدهای نیروگاه شهید رجایی آغاز شد؛

خروج واحد شماره ۵ گازی نیروگاه شهید رجایی از مدار تولید برق

واحد شماره پنج گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین برای انجام تعمیرات بازدید مسیر گاز داغ از شبکه سراسری تولید خارج شد.

خروج واحد شماره ۵ گازی نیروگاه شهید رجایی از مدار تولید برق
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهمن غنوی با اشاره به آغاز برنامه‌های تعمیراتی در واحدهای این نیروگاه گفت: با پایان یافتن موفقیت‌آمیز پیک تابستان1402 و آغاز فعالیت‌های تعمیراتی برای کسب آمادگی تولید برق، واحدهای این نیروگاه بر اساس فهرست زمان‌بندی پیش‌بینی شده، تحت تعمیرات قرار می‌گیرند که با خروج واحد شماره پنج گازی جهت بازدید مسیر گاز داغ، از مدار تولید تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی آغاز شد.

معاون تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی تصریح کرد: فعالیت‌های تعمیراتی این واحد، در سه بخش مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق در مجموع به تعداد 936 فعالیت به انجام می‌رسد که بازدید تجهیزات مسیر گاز داغ، بازدید از بویلر و تجهیزات و متعلقات آن، تعمیر اگزوز، بازسازی فیدواتر هیتر بویلر ورفع نشتی، بازدید از ژنراتور، تعویض لوله‌‎های بویلر، انجام تست‌های غیرمخرب NDT، بازدید و تعویض سیل‌های یاتاقان و ... از مهم‌ترین اقدامات این دوره از تعمیرات در حوزه مکانیک خواهد بود.

وی افزود: در بخش الکتریک نیز بازدید و سرویس الکتروموتورهای فن 400 ولت و 6/6 کیلو ولت، تست رله‌های حفاظتی 400 ولت، تعمیر اساسی استارترهای 400 ولت و 6/6 کیلو ولت، بازدید و سرویس الکتروموتورها، تعمیر اساسی ترانس‌های اصلی، کمکی و استیشن و بازدید از دیگر تجهیزات الکتریکی از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک به انجام خواهد رسید.

غنوی در خصوص فعالیت‌ها در حوزه ابزاردقیق نیز بیان کرد: همچنین تست و کالیبراسیون نشان‌دهنده‌های میز فرمان، تست و کالیبراسیون ترموسوئیچ‌ها، تنظیم و کالیبر نشان‌دهنده‌ها، تست عملکرد سیستم اطفاء حریق، بازدید و سرویس ترمینال باکس مربوط به ترموکوپل‌ها و...، از سوی متخصصان تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه سیکل ترکیبی به انجام می‌رسد.

هم اکنون واحد شماره پنج گازی این نیروگاه به عنوان اولین برنامه تعمیراتی در دست تعمیرات است که بر اساس برنامه تدوینی و در مجموع تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، تعداد 17 برنامه تعمیراتی برای 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی به انجام خواهد رسید.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان