۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین برخورد با فرقه‌های مختلف مهم‌ترین فعالیت امام حسن عسگری (ع) بود
کد خبر: ۳۶۵۳۰۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۲ ساعت: ۱۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل دینی:

برخورد با فرقه‌های مختلف مهم‌ترین فعالیت امام حسن عسگری (ع) بود

کارشناس مسائل دینی گفت: یهودیان بعد از شهادت امیرکبیر، فرقه وهابیت را در مقابل شیعیان آخرالزمانی ایران ترویج دادند؛ همین مسئله در زمان امام حسن عسگری (ع) و قبل از امامت امام عصر (عج) وجود داشت که مهم‌ترین فعالیت امام حسن عسگری (ع) در آن زمان برخورد با چنین فرقه‌هایی را رقم می‌زد.

برخورد با فرقه‌های مختلف مهم‌ترین فعالیت امام حسن عسگری (ع) بود
حجت‌الاسلام روح‌الله محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ اظهار کرد: حضور و ظهور فِرَق و انحرافات فکری بسیار از جمله مهم‌ترین اتفاقاتِ زمان امام حسن عسگری (ع) بوده که در کنار فعالیت‌های سیاسی آن حضرت رواج داشت.

وی افزود: یهودیان، مهم‌ترین دشمنان ائمه اطهار (ع) در طول تاریخ بوده و ایجاد فرقه‌های مختلف توسط آنها در آن دوران رواج داشت؛ این فرقه‌ها در برابر فعالیت و مذاهب اصلی اسلام  به ویژه مذهب شیعه مقاومت می‌کردند.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی عنوان کرد: همان روند گذشته یهودیان در دنیای امروز نیز مشاهده می‌شود که برای مقابله با شیعیان، آئین انحرافی و فرقه بهائیت را ایجاد کردند؛ مرحوم امیرکبیر متوجه این موضوع شد اما با نفوذ یهودیان در سیستم قاجاریه، وی را در حمام فین کاشان به شهادت رساندند.

برخورد با فرقه‌های مختلف در مدت عمر با برکت امام عسگری (ع)

محمدی ابراز کرد: یهودیان بعد از شهادت امیرکبیر، فرقه وهابیت را در مقابل شیعیان آخرالزمانی ایران ترویج دادند؛ همین مسئله در زمان امام حسن عسگری (ع) و قبل از امامت امام عصر (عج) وجود داشت که مهم‌ترین فعالیت امام حسن عسگری (ع) در آن زمان مبنی بر برخورد با چنین فرقه‌هایی را رقم می‌زد.

وی تصریح کرد: با شروع جریان غیبت امام عصر (عج) اعم از غیبت صغری و کبری، مردم در مسیر آخرالزمان، انتظار برای فرج، تربیت در مسیر آن و اتفاقات مختلف قرار گرفتند؛ اتفاقات بعد از غیبت به گونه‌ای است که حتی می‌توان روند جهان را به قبل و بعد از غیبت تقسیم کرد.

این کارشناس با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم تاجگذاری برای امام عصر (عج) عنوان کرد: برگزاری جشن و شادی برای ولایت و امامت آن حضرت بسیار پسندیده است اما باید این موضوع روشن شود در این جشن به دنبال ارائه چه محتوایی بوده، از آن خوشحال هستیم و چرا باید خوشحال باشیم.

توجه به علت امامت امام عصر (عج) نیاز شیعه آخرالزمانی است

محمدی ادامه داد: به عبارتی نکاتی در رابطه با امامت ولی عصر (عج) وجود دارد که نیازمند توجه است؛ اینکه نام آن حضرت بارها در ادیان مختلف با نام‌های متفاوت ذکر شده و چرا باید برای امامت آن حضرت ابراز خوشحالی کرد.

وی در پایان یادآور شد: سخنان بسیاری از بزرگان مبنی بر نزدیک شدن ظهور منجی بیان شده است و قطعا نمی‌توان برای ظهور زمان مشخصی تعیین کرد اما شیعیان باید اتفاقات امروز را با روایات موجود تطبیق داده و برای ظهور آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان