۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین شیوع هپاتیت‌های B و C در استان قزوین افزایش یافته است
کد خبر: ۳۶۵۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۷ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین:

شیوع هپاتیت‌های B و C در استان قزوین افزایش یافته است

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین گفت: شیوع هپاتیت‌های B و C در استان قزوین افزایش یافته است.

شیوع هپاتیت‌های B و C در استان قزوین افزایش یافته است
به گزارش حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بهزاد نجف‌پور در نشست با کارشناسان هپاتیت شهرستان‌های استان قزوین اظهار کرد: میزان بروز سالیانه هپاتیت «B» در استان قزوین در سال 1401، 10.3 در 100 هزار تَن و هپاتیت «C» در این استان 8.5 در 100 هزار تَن است که این روند نسبت به سال‌های شیوع همه‌گیری ویروس کرونا افزایش داشته است.

وی اذعان کرد: که میزان بروز سالیانه هپاتیت B در استان قزوین در سال 1399، 7.4 و در سال 1400، 7.8 در 100 هزار تَن و هپاتیت C نیز در سال‌های 1399 و 1400 به ترتیب 3.4 و 5.1 در 100 هزار تَن است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین اضافه کرد: گزارش‌های دریافتی از آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته، تقویت شده است.

قرار گرفتن در بین پنج استان برتر کشور

کارشناس ایدز و هپاتیت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر استان قزوین در این جلسه تصریح کرد: در سال 1401 استان قزوین در شناسایی بیماران هپاتیت B و C جزء پنج استان برتر کشور بود و این مرهون زحمات پزشکان و کارشناسان پُرتلاش استان در عرصه سلامت است.

سعید زارعی تاکید کرد: برای رسیدن به حذف هپاتیت تا سال 2023 علاوه‌بر افزایش واکسیناسیون معمول هپاتیت B کودکان و گروه‌های هدف، مانند: افراد مبتلا به دیابت، افراد در حال دیالیز، افراد دارای سوء‌مصرف مواد، افراد دارای رفتار پُرخطر جنسی و آرایشگران، باید شناسایی بیماران تقویت شود و 100 درصد بیماران، تحت درمان دارویی رایگان قرار گیرند که متآسفانه به علت عدم مراجعه، 50 درصد بیماران تحت درمان قرار نمی‌گیرند.

گفتنی است در پایان این نشست، پس از بحث و گفتگو در راستای تقویت برنامه، زارعی از کارشناسان هپاتیت شهرستان ها خواست که درمان بیماران هپاتیت را در اولویت اهداف استراتژیک خود قرار دهند و همه تلاش خود را به منظور هدایت بیماران برای درمان انجام دهند.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان