۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین جابه‌جایی میدان میوه‌ و‌ تره‌بار و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح قزوین
کد خبر: ۳۶۵۱۰۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۰ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین بررسی شد؛

جابه‌جایی میدان میوه‌ و‌ تره‌بار و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح قزوین

در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن بررسی مطالبات اعضا پیرامون سه پروژه مهم شهر قزوین بر لزوم ارزیابی دقیق و همه‌جانبه ابر پروژه احداث میدان میوه‌و‌تره‌بار و تعیین تکلیف احداث تقاطع‌های غیرهمسطح تاکید شد.

جابه‌جایی میدان میوه‌ و‌ تره‌بار و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضا، صباغی شهردار قزوین، کشاورز صفیئی نماینده شهردار و جمعی از معاونین و مدیران مربوطه شهرداری قزوین و با دستور کار پیگیری مطالبات شورا پیرامون سه پروژه شامل احداث میدان میوه و تره بار، احداث دو تقاطع غیرهمسطح و شفاف‌سازی پروژه تصفیه شیرابه در سایت پاکسار«محمدآباد» برگزار شد.

در ابتدای این جلسه وضعیت اقدامات انجام شده مدیریت شهری قزوین و سازمان سرمایه‌گذاری در ابرپروژه جابه‌جایی میدان میوه‌وتره‌بار توسط صباغی شهردار قزوین و ریزوندی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین تشریح شد.

شهردار قزوین با بیان اینکه تاکنون جلسات زیادی با بنکداران و افراد ذینفع در میدان میوه‌وتره‌بار فعلی صورت گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه در سه بخش طراحی شده است و در مجموع ۲۵۴ غرفه میوه‌و‌تره بار، ۱۲۸ خشکبار، ۲۸ بنکدار و ۶۴ غرفه آهن فروشان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بخش اول از این تعداد غرفه ۱۵۲ غرفه میوه‌و‌تره‌بار، ۱۲۸ خشکبار، ۲۸ بنکداران و ۴۰ غرفه آهن فروشان برای اجرا برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی مکان مورد نظر برای جابه‌جایی میدان میوه‌و‌تره‌بار مورد بازدید و ارزیابی و تایید مسؤلین استانی و تاثیرگذار استان قرار گرفته است.

همچنین در این جلسه مدل‌های پیشنهادی همراه با پیوست‌های اقتصادی بخش اول و بخش جامع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه اعضای شورا در نقطه نظرات خود خواستار بررسی دقیق این موضوع در جلسه کمیسیون تلفیق عمران، سرمایه‌گذاری و خدمات شهری شدند.

در بخش دوم این جلسه، پیرامون اقدامات مدیریت شهری در خصوص احداث تقاطع غیرهمسطح در شهر قزوین بحث و بررسی شد.

انتظاری سرپرست معاونت فنی و عمرانی نیز پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص مقدمات اجرایی احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان دفاع مقدس-نسیم شمال-اقبالیه توضیحاتی ارائه نمود.

همچنین پس از بحث و بررسی اعضای شورا مقرر شد تا اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در محور میدان دفاع مقدس و نسیم شمال در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و در خصوص تعیین اولویت دوم احداث تقاطع غیرهمسطح نیز در کمیسیون عمران شورا تصمیم‌گیری شود.

همچنین گفتنی است ؛ در ادامه جلسه موضوع شفاف‌سازی مدیریت شهری در خصوص پروژه تصفیه شیرابه در سایت پاکسار در دستور کار بررسی قرار گرفت و پیرامون سوالات مطرح شده اعضای شورا و پاسخ شهردار و رئیس سازمان پسماند بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

براین اساس، دلایل هزینه کرد بیش از مصوبه شورا در خصوص خرید دستگاه نوین تصفیه پسماند و افزایش هزینه‌ها به ۱۳ میلیارد تومان بدون پیوست به شورا و اخذ مجوز از این نهاد مورد واکاوی قرار گرفت.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان