۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین فروش بیش از ۲ میلیاردی سینماهای قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون
کد خبر: ۳۶۵۱۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۰ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه اختصاصی با مدیر امور سینمایی قزوین مطرح شد؛

فروش بیش از ۲ میلیاردی سینماهای قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون

مدیر امور سینمایی استان قزوین گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری تاکنون ۲۰ فیلم روی پرده سینما بهمن قزوین اکران شده و ۷۵ هزار مخاطب هم به تماشای فیلم نشستند که فروش دو میلیارد و ۷۶۰ میلیاردی به همراه داشه است.

فروش بیش از ۲ میلیاردی سینماهای قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ در پی ورود سینما به ایران، 21 شهریور ماه، روز ورود دستگاه سینماتوگراف و سرآغاز آشنایی ایرانی‌ها با پرده سینما به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شد.

سینما همواره در بین مردم هنردوست و فرهنگ‌دوست ایران جای داشته و شاید این روزها به اذعان کارشناسان این اقبال و علاقه بنا به دلایلی کم‌رنگ شده و یا معدود فیلم‌هایی هستند که در دل مردم جا باز می‌کنند اما این هنر هفتم هنوز هم جزو انتخاب شهروندان ایرانی برای اوقات فراغت بوده و قدیمی‌های سینما با خاطرات آن دوران خاطره‌بازی می‌کنند.

در آستانه روز سینما به گفتگو با مدیر امور سینمایی استان قزوین برای بررسی آخرین وضعیت اکران و فروش در سینماهای قزوین نشستیم.

فروش 4 میلیاردی در یک سال اخیر فعالیت سینماهای قزوین

میلاد حبیبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار یک ساله عملکرد سینماهای قزوین در بازه زمانی شهریور سال 1401 تا شهریور 1402 اظهار کرد: خوشبختانه رشد صعودی در فروش فیلم و جذب مخاطب داشتیم.

وی افزود: طی این یک سال 38 فیلم در سینما بهمن قزوین اکران شده و 120 هزار مخاطب هم به تماشای این فیلم‌ها نشستند و فروش چهار میلیاردی داشتیم که نسبت به سایر استان‌ها آمار قابل توجهی است.

مدیر امور سینمایی قزوین بیان کرد: در ابتدای سال جاری جزو 10 سینمای پرفروش کشور بودیم و در بین سینماهای مهر حوزه هنری هم رتبه چهار را در ضریب بهره‌وری داشتیم که با 250 صندلی سینما بهمن یک آمار قابل توجهی بوده است.

75 هزار مخاطب از ابتداری سال جاری به تماشای سینما در قزوین نشستند

این مسئول ابراز کرد: در 6 ماهه اول سال جاری تاکنون 20 فیلم روی پرده سینما بهمن قزوین اکران شده و 75 هزار مخاطب هم به تماشای فیلم نشستند که فروش دو میلیارد و 760 میلیاردی به همراه داشه است.

وی ادامه داد: ژانر فیلم‌های اکران‌شده در قالب کمدی، درام، کودک‌ونوجوان، دفاع مقدس، اجتماعی و حماسی و تاریخی بوده که مردم بیشتر از ژانر کمدی، کودک‌ونوجوان و حوزه دفاع مقدس استقبال کردند.

فسیل، پرفروش‌ترین فیلم قزوین 

مدیر امور سینمایی قزوین پرفروش‌ترین فیلم در قزوین را فیلم «فسیل» اعلام کرد که 53 هزار مخاطب در سینما بهمن داشته است.

حبیبی با اشاره به ضعف‌های موجود در فیلم‌ها گفت: بخشی از نقاط قوت و ضعف فیلم به سازندگان فیلم بازمی‌گردد به طوری که باید باتوجه به ذائقه مردم و متناسب با موضوعات روز این فیلم‌ها ساخته شود تا مخاطبان بتوانند ارتباط بهتری با فیلم‌ها برقرار کنند.

این مسئول عنوان کرد: پرداخت به موضوعات کلیشه‌ای سبب عدم استقبال مردم از تماشای فیلم و سینما می‌شود.

وی تصریح کرد: عامل دیگری که سبب جذب حداکثری مخاطبان در سینما می‌شود بحث تنوع و تعدد فیلم‌ها در چرخه اکران است که به مدیریت اکران و سازمان سینمایی بازمی‌گردد.

بی‌توجهی به محتوا و تنوع فیلم به اقتصاد سینما ضربه می‌زند

مدیر امور سینمایی قزوین اذعان کرد: در حال حاضر 250 فیلم در صف اکران است که بعضی از این فیلم‌ها قابلیت اکران در سینماها را ندارند که همین امر سبب ضربه به اقتصاد سینما می‌شود و از طرفی شاهد این هستیم که فیلم‌هایی که مورد پسند مخاطب و مردم است پشت صف اکران متوقف شده‌اند.

حبیبی درباره وضعیت زیرساخت‌های سینمایی استان اضافه کرد: یک رسالت خود را توزیع عادلانه سینما و فرهنگ در مناطق مختلف استان می‌دانیم و در این راستا اکران‌های سیار را در سطح روستاها، مناطق کم‌برخوردار، دانشگاه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد استان راه‌اندازی کردیم.

ساخت پردیس سینمایی قزوین نیازمند عزم جدی مدیران ارشد استان

وی تصریح کرد: متاسفانه قزوین جزو محروم‌ترین استان‌های کشور از نظر تعدد سینماها و زیرساخت‌های سینمایی است که در این زمینه ساخت پردیس سینمایی نیاز ضروری بوده و نیازمند عزم مدیران ارشد استان دارد.

این مسئول گفت: باید با ایجاد انگیزه و تشویق برای جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم پردیس سینمایی را در استان ایجاد و راه‌اندازی کنیم.

امور سینمایی استان قزوین با توجه به رشد فروش و جذب مخاطبی که داشته، در تلاش هستیم تا پایان سال 1402 بازسازی سینما بهمن را به طور کامل انجام داده و دو سالن جدید هم به سینما بهمن اضافه کنیم.

برگزاری شب خاطره سینما در قزوین 

حبیبی خاطرانشان کرد: به مناسبت روز سینما مراسم شب خاطره سینمایی با حضور آپارت‌چی‌های پیشکسوت قزوین و اساتید و اهالی سینما امشب، ساعت 18 «دوشنبه» 20 شهریورماه در حوزه هنری قزوین برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: همچنین در این مراسم از کتاب سینمایی «از اکران سیار تا اکران مردمی» رونمایی می‌شود.
انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان