۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ۲۳ هزار کلاس اولی در قزوین راهی کلاس درس می‌شوند
کد خبر: ۳۶۵۰۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۹ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین:

۲۳ هزار کلاس اولی در قزوین راهی کلاس درس می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پیش‌بینی بر این است که آمار دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در سطح استان قزوین برای سال تحصیلی پیش‌رو بالغ‌بر ۲۳ هزار نفر خواهد بود.

۲۳ هزار کلاس اولی در قزوین راهی کلاس درس می‌شوند
منیژه تندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی و بررسی‌های انجام شده و آمار دریافتی از سامانه‌های موجود، روند جمعیت کودکان ورودی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 1403-1402 کاهشی است.

وی افزود: پیش‌بینی بر این است که آمار دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در سطح استان قزوین برای سال تحصیلی پیش‌رو بالغ‌بر ۲۳ هزار نفر خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فرآیند ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در دو مرحله در مدارس پیگیری و انجام می‌شود. در مرحله اول و برابر با دستورالعمل، ثبت‌نام والدین دانش‌آموزان به صورت حضوری از اردیبهشت ماه شروع و همچنان برای جاماندگان ادامه دارد.

ثبت‌نام حدود ۹۰درصد کلاس اولی‌ها

وی اضافه کرد: در گام دوم و همزمان با ثبت‌نام حضوری، نام‌نویسی در سامانه نیز در مدارس از سوی مدیران در حال انجام می‌باشد و بالغ‌بر ۲۰ هزار و ۲۴۷ نفر در سامانه با درصد 89/5 درصد ثبت‌نام شده‌اند.

تندی با اشاره به دلایل عدم ثبت‌نام برخی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی عنوان کرد: ثبت اطلاعات اسمی در سامانه سیدا از جمله سیاست‌های اجرایی و شرح وظایف یاد شده در دستورالعمل وزارتی ثبت‌نام است و به منظور تحقق این امر مهم و در ابتدای امر، اولیا محترم می‌بایست نسبت به تایید نشانی و کد پستی از طریق سامانه my media اقدام و از این رو با توجه به عدم مراجعه به موقع برخی والدین به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان دچار اختلال شده بود.

وی ادامه داد: البته عوامل دیگر همچون عدم حضور به موقع برای نوبت‌گیری از سامانه سنجش آمادگی تحصیلی و مشکلات درون سامانه‌ای و سایر موارد خاص مزید بر علت بود که در حال حاضر اکثر موارد حل شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص ارزشیابی دروس دوره ابتدایی بیان کرد: رویکرد ارزشیابی در دوره ابتدایی بر پایه ارزشیابی کیفی است لذا در این رویکرد، فرآیند عملکرد تحصیلی دانش‌آموز در طی سال تحصیلی رصد و ارزشیابی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شیوه ارزشیابی کیفی عملکرد تحصیلی دانش‌آموز مطابق با اهداف درسی و بر مبنای عملکرد طی سال لحاظ می‌شود. چنانچه دانش‌آموز تا فرصت خرداد ماه به اهداف و نتایج مورد نظر پایه نرسد روند پیگیری فرایند آموزش و جبران یادگیری تا شهریور ادامه خواهد یافت و با تشکیل شورای مدرسه و نظر آموزگار در مورد ارتقا یا تکرار پایه دانش‌آموز تصمیم‌گیری می‌شود.

تندی در پایان گفت: در این ارتباط متأسفانه بیشترین نرخ تکرار پایه متوجه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی می‌باشد و در سال تحصیلی گذشته این نرخ در پایه اول ابتدایی ۴.۲۷ درصد بوده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان