منیژه تندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی
صبح قزوین؛ با اشاره به آمار دانشآموزان کلاس اول ابتدایی اظهار کرد: با توجه به پیشبینی و بررسیهای انجام شده و آمار دریافتی از سامانههای موجود، روند جمعیت کودکان ورودی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 1403-1402 کاهشی است.
وی افزود: پیشبینی بر این است که آمار دانشآموزان کلاس اول ابتدایی در سطح استان قزوین برای سال تحصیلی پیشرو بالغبر ۲۳ هزار نفر خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فرآیند ثبتنام کلاس اولیها تصریح کرد: ثبتنام دانشآموزان در دو مرحله در مدارس پیگیری و انجام میشود. در مرحله اول و برابر با دستورالعمل، ثبتنام والدین دانشآموزان به صورت حضوری از اردیبهشت ماه شروع و همچنان برای جاماندگان ادامه دارد.
ثبتنام حدود ۹۰درصد کلاس اولیها
وی اضافه کرد: در گام دوم و همزمان با ثبتنام حضوری، نامنویسی در سامانه نیز در مدارس از سوی مدیران در حال انجام میباشد و بالغبر ۲۰ هزار و ۲۴۷ نفر در سامانه با درصد 89/5 درصد ثبتنام شدهاند.
تندی با اشاره به دلایل عدم ثبتنام برخی دانشآموزان کلاس اول ابتدایی عنوان کرد: ثبت اطلاعات اسمی در سامانه سیدا از جمله سیاستهای اجرایی و شرح وظایف یاد شده در دستورالعمل وزارتی ثبتنام است و به منظور تحقق این امر مهم و در ابتدای امر، اولیا محترم میبایست نسبت به تایید نشانی و کد پستی از طریق سامانه my media اقدام و از این رو با توجه به عدم مراجعه به موقع برخی والدین به سامانه ثبتنام الکترونیکی دانشآموزان دچار اختلال شده بود.
وی ادامه داد: البته عوامل دیگر همچون عدم حضور به موقع برای نوبتگیری از سامانه سنجش آمادگی تحصیلی و مشکلات درون سامانهای و سایر موارد خاص مزید بر علت بود که در حال حاضر اکثر موارد حل شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص ارزشیابی دروس دوره ابتدایی بیان کرد: رویکرد ارزشیابی در دوره ابتدایی بر پایه ارزشیابی کیفی است لذا در این رویکرد، فرآیند عملکرد تحصیلی دانشآموز در طی سال تحصیلی رصد و ارزشیابی میشود.
وی خاطرنشان کرد: در شیوه ارزشیابی کیفی عملکرد تحصیلی دانشآموز مطابق با اهداف درسی و بر مبنای عملکرد طی سال لحاظ میشود. چنانچه دانشآموز تا فرصت خرداد ماه به اهداف و نتایج مورد نظر پایه نرسد روند پیگیری فرایند آموزش و جبران یادگیری تا شهریور ادامه خواهد یافت و با تشکیل شورای مدرسه و نظر آموزگار در مورد ارتقا یا تکرار پایه دانشآموز تصمیمگیری میشود.
تندی در پایان گفت: در این ارتباط متأسفانه بیشترین نرخ تکرار پایه متوجه دانشآموزان پایه اول ابتدایی میباشد و در سال تحصیلی گذشته این نرخ در پایه اول ابتدایی ۴.۲۷ درصد بوده است.
انتهای پیام/۷۰۰۳
دیدگاه ها