۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز
کد خبر: ۳۶۴۸۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۶ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز

سال‌هاست که زبان انگلیسی به‌عنوان زبان ارتباط با جهان شناخته می‌شود و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست. اما بیایید باهم از زاویه‌ای نزدیکتر به این مبحث نگاه کنیم و کمی دقیق‌تر آن را بررسی کنیم. اصلا چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ در ادامه به چند مورد از مهمترین دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم.

اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز

اهمیت زبان انگلیسی در دنیای امروز

زبان ابزاری است که برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می شود بطوری که انتقال ایده ها، احساسات و بسیاری چیزهای دیگر را برای ما آسان تر می‌کند. در دنیا زبان های زیادی استفاده می شوند، حتی یک کشور می تواند تا دو زبان داشته باشد. و در این دنیای مدرن زبانی که توسط بسیاری از مردم استفاده می شود به عنوان زبان بین المللی شناخته می شود. از این رو در این مقاله به دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی میپردازیم.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در چیست؟

سال‌هاست که زبان انگلیسی به‌عنوان زبان ارتباط با جهان شناخته می‌شود و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر کسی پوشیده نیست. اما بیایید باهم از زاویه‌ای نزدیکتر به این مبحث نگاه کنیم و کمی دقیق‌تر آن را بررسی کنیم. اصلا چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ در ادامه به چند مورد از مهمترین دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم.

یک زبان جهانی است، اولین دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

حدود 1.75 میلیارد نفر در سراسر جهان به زبان انگلیسی در سطح مناسبی صحبت می‌کنند. این یعنی: یک نفر از هر چهار نفر! توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی فقط به معنای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان بومی نیست. اگر می‌خواهید با فردی از کشور دیگری صحبت کنید، این احتمال وجود دارد که هر دوی شما انگلیسی بلد باشید! انگلیسی در برخی از کشورهای با نفوذ اقتصادی و فرهنگی در سطح جهان صحبت می‌شود و در طول قرن‌ها نه‌تنها به زبان اصلی ارتباطات بین المللی، بلکه در تجارت بین‌المللی، دانشگاه، پزشکی، علم، فناوری و حقوق تبدیل شده است.

مطالعه زبان انگلیسی می‌تواند به شما در یافتن شغل کمک کند

انگلیسی زبان علم، هوانوردی، کامپیوتر، دیپلماسی و گردشگری است. دانش زبان انگلیسی شانس شما را برای یافتن شغل خوب در یک شرکت چند ملیتی در کشور خود یا یافتن کار در خارج از کشور افزایش می‌دهد. همچنین، به شما کمک می‌کند بتوانید یک رزومه انگلیسی مناسب بنویسید که موردتوجه مدیران منابع انسانی شرکت‌ها قرار بگیرد و پلی برای رسیدن به شغل ایده‌آلتان باشد.

با زبان انگلیسی می‌توانید در تمام دنیا تحصیل کنید

از جمله مهمترین دلایل مهمترین اهمیت یادگیری زبان انگلیسی این است که از آنجایی که در کشورهای مختلف، انگلیسی صحبت می‌شود، مدارس و دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان وجود دارند که برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. اگر سطح خوبی از زبان انگلیسی آکادمیک دارید، فرصت‌های زیادی برای شما وجود دارد که بتوانید یک مدرسه، دانشگاه و دوره متناسب با نیاز خود پیدا کنید. علاوه‌بر این، بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان در کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، ایالات متحده آمریکا و استرالیا واقع شده‌اند. برای کسب موقعیت در یکی از این دانشگاه‌های معتبر، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی و البته داشتن حداقل نمره آیلتس بسیار مهم است.

اگر می‌خواهید در کنار زبان آموزشگاه زبان مدرسه را نیز به خوبی فرا بگیرید به شما پیشنهاد می‌دهیم برای دریافت نمونه سوال زبان هفتم به دانلود نمونه سوالات مراجعه کنید.

انگلیسی زبان صنعت رسانه است

اگر انگلیسی صحبت می‌کنید، دیگر نیازی به ترجمه و زیرنویس ندارید تا از کتاب‌ها، آهنگ‌های انگلیسی، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های انگلیسی موردعلاقه خود لذت ببرید! بسیاری از معروف‌ترین فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی جهان، به زبان انگلیسی و اغلب در هالیوود تولید شده‌اند. تسلط به زبان انگلیسی به شما این فرصت را می‌دهد که از آنها با زبان اصلی‌شان لذت ببرید. چه با زیرنویس چه بدون زیرنویس! همین امر در مورد ادبیات نیز صدق می‌کند، و با وجود بسیاری از آثار مشهور جهان که در اصل به زبان انگلیسی تولید شده‌اند، گزینه‌های بی‌پایانی برای لذت بردن خواهید داشت. از جی. کی. رولینگ گرفته تا شکسپیر، بالاخره چیزی برای همه سلیقه‌ها وجود دارد!

تماشای رسانه‌های انگلیسی زبان نیز مهارت‌های زبانی شما، به‌ویژه مهارت‌های شنیداری و مهارت‌های Reading شما را افزایش می‌دهد. به این ترتیب موضوعات بی‌پایانی را برای گفتگو پیدا می‌کنید، که درنهایت به تمرین مهارت‌های گفتاری خود نیز برسید!

چرا یادگیری ریاضی اهمیت دارد؟

اهمیت یادگیری ریاضی به دلیل نقش مهمی که در جنبه های مختلف زندگی ما داره، انکارناپذیر است. مفاهیم مختلف ریاضی در گوشه و کنار زندگی ما دیده می شود و تسلط بر این مفاهیم باعث سهولت خیلی از کارها در زندگی روزمره ما خواهد شد.

از جمله رایج ترین این مفاهیم، عدد است که نقش پررنگی در زندگی ما دارد. برای مثال در حل و فصل مسائل مالی و محاسباتی مختلفی که به طور روزمره باهاشون مواجه می‌شویم، ناچاریم که از اعداد و ارقام و محاسبات عددی استفاده زیادی کنیم.

اگر می‌خواهید خودتان را برای امتحانات پایان ترم و یا تابستان آماده کنید و در نهایت سوالات اضافه برکتاب پیدا نکردید به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای دریافت نمونه سوال ریاضی هشتم به Hamkelasi مراجعه کنید.

بقیه مفاهیم ریاضی هم حداقل در ساده ترین سطح، که معمولاً در دوران دبستان آموزش داده می‌شود، در زندگی ما کاربرد دارند. مفاهیمی مثل طول، مساحت، حجم و گنجایش، نسبت و تناسب و … و حل مسائل مربوط به آنها در زندگی همه ما وجود داشته و خواهد داشت.

حتماً برای شما هم شرایطی به وجود اومده که نیازمند اندازه گیری یک طول یا سطح خاص برای خرید پرده، ملحفه، رومیزی، فرش، موکت، سرامیک،موزاییک و … شده باشید. حتماً گاه به گاه با موضوع گنجایش و محاسبه یا تخمین حجم مورد نیاز برای نگهداری مایعات مواجه شده‌اید و یا شاید برای پختن یک غذا یا شیرینی از روی یک دستور پخت، مجبور به تغییر نسبت های مواد اولیه و محاسبه میزان دقیق مصرف هر کدوم از اونا شده باشید و هزاران مسئله متنوع دیگه ای که در زندگی اتفاق می‌افتند که می توانیم آنها را به منطقی‌ترین، به صرفه ترین و درست ترین شکل ممکن و با داشتن دانش و مهارت اندکی در ریاضیات حل و فصل کنیم.

۶ کاربرد اصلی (اهمیت) زبان انگلیسی در زندگی روزمره

زبان منبع اصلی ارتباطات ما است. اینگونه است که ما ایده های خود را با دیگران به اشتراک می گذاریم. برخی معتقدند زبان چیزی است که ما را از حیوانات جدا می کند و وجه تمایز انسان و حیوان است. بیش از هزاران زبان در جهان وجود دارند. کشورهای مختلف علاوه بر زبان های ملی، انواع مختلفی از زبان های محلی را نیز دارند که در مناطق مختلف بکار برده می شوند. برخی از زبان ها توسط میلیون ها نفر و برخی دیگر توسط چند هزار نفر صحبت می شوند.

همانطور که می‌دانید فراگرفتن زبان انگلیسی در آموزشگاه و مدرسه کاملا با هم متفاوت است و برای اینکه بتوانید در هردوی آنها نمره خوبی کسب کنید به شما پیشنهاد می‌دهیم برای نمونه سوال بیشتر به نمونه سوال زبان هشتم از سایت همکلاسی مراجعه کنید.

انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبانها است و تقریباً 20 %از جمعیت جهان با آن صحبت می کنند ( معادل ۱٫۵ میلیارد نفر). اما آیا می دانید که بیشتر این افراد انگلیسی زبانان بومی نیستند؟ از این تعداد تنها حدود ۳۶۰ میلیون نفر انگلیسی زبانان بومی هستند. با توجه به محبوبیت این زبان در ارتباطات روزمره، دانشگاه ها، تجارت و سرگرمی، جای تعجب نیست که یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی حائز اهمیت است.

شش دلیل مهم بودن زبان انگلیسی

۱- زبان بین المللی است.

۲ – زبان آکادمیک است.

۳- این امکان را به شما می دهد تا به تعداد زیادی از رسانه های کتبی، آنلاین و چاپی دسترسی داشته باشید.

۴- در مسافرت بسیار مفید است.

۵- اگر می خواهید در دنیای تجارت بین المللی یا تجارت کار کنید، دانستن این زبان ضروری است.

۶- زبان هالیوود است.

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان