۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین عدم تعلق به دنیا و شجاعت ویژگی بارز شهید رجایی بود
کد خبر: ۳۶۴۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۴ ساعت: ۱۶:۵۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

عدم تعلق به دنیا و شجاعت ویژگی بارز شهید رجایی بود

استاندار قزوین گفت: عدم تعلق به دنیا و شجاعت ویژگی بارز شهید رجایی بود که سبب ماندگاری شخصیت او در جهان شد.

عدم تعلق به دنیا و شجاعت ویژگی بارز شهید رجایی بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی در یازدهمین یادواره شهیدان رجایی، باهنر و شهدای کارمند استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ؤه) برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در هفته دولت شرایط متفاوت‌تری نسبت به استان‌های ديگر دارد چراکه شهیدرجایی متعلق به این مرز و بوم است.

وی افزود: قزوینی بودن شهید رجایی هم باعث افتخار و هم باعث افزایش مسئولیت دولتمردان این دیار است و مردم و مسئولان قزوین در فضایی گذران زندگی می‌کنند که یکی از شهدای دردانه جمهوری اسلامی در این جغرافیا نفس کشیده است.

استاندار قزوین با بیان اينکه شهید رجایی در خرداد ۱۳۱۲ به دنیا آمده و اگر در قید حیات بودند امسال ۹۰ ساله بودند ولی در ۴۸ سالگی به شهادت رسیدند، گفت: جمله مشهوری از شهید آوینی است که می‌فرمايد «پندار ما این است که ما مانده‌ایم و شهدا رفته‌اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده‌اند»، سخنی که مصداق بارز آن را می‌توان در شهیدرجایی معرفی کرد.

این مسئول اضافه کرد: شهید رجایی در یک دوره کوتاه خدمت‌گذاری اقداماتی را انجام داد که در تاریخ ماندگار و ستاره‌ای شد که سال‌های سال یاد ایشان در اذهان بماند و در همین راستا وظیفه تکریم، تعظیم و تقلید از ایشان و تمامی شهدای والا مقام را داریم.

وی در پایان گفت: جامعه به فرد ترسو و متواضع در مقابل قدرت‌های ناحق تعظیم نمی‌کند و شهیدان این موضوع را به خوبی و درستی نشان دادند، اتفاقی که باید در شرایط و روزگار فعلی هم رقم بخورد و همه ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان