۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین افتتاح دو پروژه عمرانی همزمان با هفته وقف در قزوین
کد خبر: ۳۶۴۸۵۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۴ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

افتتاح دو پروژه عمرانی همزمان با هفته وقف در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از افتتاح دو پروژه عمرانی همزمان با هفته وقف در استان قزوین خبر داد.

افتتاح دو پروژه عمرانی همزمان با هفته وقف در قزوین
حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به برنامه‌های اوقاف استان در هفته وقف اظهار کرد: امسال در هفته وقف چندین پروژه عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد که شامل یک سالن آمفی تئاتر و دو مجتمع تجاری مسکونی با ارزش ریالی بالا می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ا‌وقاف قز‌وین در خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه به عنوان یک سازمان مردم نهاد با درآمدهای مردمی تکالیفی را از گذشته تاکنون برعهده دارد که از جمله آن برپایی مواکب اربعین و برگزاری مجالس سیدالشهدا از محل درآمد موقوفات امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۹۴ با یک همت ویژه نسبت به برپایی مواکب در کشور عراق و ایران اقدام کرد و در این راستا اداره اوقاف استان قزوین هم در سال ۹۴ با راه‌اندازی موکب سیدالشهدا (ع) در مرز مهران شروع به خدمات رسانی به زوار حسینی کرد.

وی افزود: اداره اوقاف استان قزوین در ایام اربعین سال ۹۶ در شهر مقدس نجف و از سال ۹۷ در شهرهای نجف و کربلا اقدام به برپایی موکب می‌کند.

برپایی دو موکب اوقاف در شهرهای نجف و کربلا

مجیدی خاطرنشان کرد: امسال هم خوشبختانه این دو موکب برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین در کربلا و نجف برپا شده است که خدمات‌رسانی به زائران از امروز در شهر نجف آغاز شده و موکب شهر کربلا هم از روز سه‌شنبه هفته جاری آماده ارائه خدمات متنوع به مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

وی اذعان کرد: به زودی موکب امامزاده محمد طاهر(ع) در شهر آوج هم راه‌اندازی می‌شود تا میزبان زائران اربعین حسینی باشد که در مسیر حرکت از این شهر گذر می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: امسال با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در موکب شهر نجف نسبت به سال‌های قبل خدمات متنوع‌تر و بیشتری را به زائران ارائه خواهد شد به طوری که با توجه به شدت هوای گرم به منظور تامین آب مورد نیاز زائران در پیاده‌روی اربعین، کارخانه پرتابل یخ‌سازی در شهر نجف مستقر شده که روزانه پنج تن یخ تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به گرمای شدید هوا در کشور عراق، امکانات سرمایشی جهت رفاه حال زائران در بحث اقامت و اسکان پیش‌بینی شده است.

توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم در مواکب نجف و کربلا

مجیدی عنوان کرد: امسال در موکب نجف روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم، حدود دو هزار پرس میان وعده و حدود یک هزار لیتر شربت آبلیموی سرد و آب خنک تهیه و توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در موکب سیدالشهدای شهر نجف علاوه‌بر ارائه خدمات اسکان برای حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر زائر خانم و آقا و پذیرایی و پخت نان، خدمات درمانی و خدمات عمومی شامل خیاطی، کفاشی، آرایشگری و تعمیر ملزومات همراه زائران همچون چرخ‌دستی‌ و کالسکه همچنین فعالیت‌های فرهنگی و اهدای بسته‌های فرهنگی به زائران انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در موکب شهر کربلا هم خدمات اسکان برای سه هزار نفر و همچنین پذیرایی و توزیع روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم و پخت نان انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده موکب سیدالشهدای شهر نجف از امروز تا روز اربعین در خدمت زائران حسینی خواهد بود و موکب شهر کربلا هم از روز سه‌شنبه هفته جاری تا دو روز پس از اربعین آماده خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان