۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اینترنت پرسرعت به ۲ روستای «بی‌آب و قلالو» رسید
کد خبر: ۳۶۴۴۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۰ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان قزوین:

اینترنت پرسرعت به ۲ روستای «بی‌آب و قلالو» رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از دسترسی اهالی روستاهای «بی‌آب و قلالو» به اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار تلفن همراه خبر داد و گفت: با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی «USO» این دو روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

اینترنت پرسرعت به ۲ روستای «بی‌آب و قلالو» رسید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، حجت‌اله امینی از دسترسی اهالی روستاهای قلااو و بی‌آب به اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار تلفن همراه خبرداد و اظهار کرد: با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی «USO» این دو روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: روستای قلالو از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین و در دهستان خندان واقع شده و دارای 70 خانوار و 203 نفر جمعیت است؛ روستای بی آب، از توابع شهرستان آوج و دهستان خرقان غربی واقع شده است که 38 خانوار و124 نفر جمعیت دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین بیان کرد: این استان دارای 701 روستای بالای 20 خانوار است و تاکنون 638 روستا از نعمت اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند و مابقی نیز با برنامه‌ریزی و حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان سال جاری تکمیل و به اتمام می‌رسند.

امینی گفت: با ارتقاء این دو سایت روستایی که با اعتباری بالغ بر40میلیارد ریال و از محل اعتبارات روستایی وزارت و توسط شرکت همراه اول اجرا شده بیش از 327 نفر از اهالی این روستاها، می‌توانند به نسل سه و چهار تلفن همراه دسترسی داشته باشند و از خدمات و امکانات شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با هدف توزیع عادلانه امکانات و نگاه ویژه‌ای که برای توسعه روستاها وجود دارد، مجموعه ارتباطات در استان با همکاری و تعامل با دستگاه‌های مربوطه، همواره در تلاش هستند تا با رفع موانع و مشکلات، در توسعه ارتباطات روستایی از جمله ایجاد سایت‌های جدید، ارتقاء تکنولوژی و توسعه فیبر نوری روستایی، در جهت تحقق اهداف کشور حرکت کرده و در آینده نزدیک شاهد رشد فناوری در کل استان باشیم.

انتهایخبر/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان